Gå til innhold

Sex med en kar etter at venninna di har hatt det?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Hei!

Med mine og mine venninners tidligere flings/elskere har det vært slik at når en av oss har gjort det slutt med en elsker, så er han fritt vilt - med mindre det blir gitt beskjed om noe annet.

Så f.eks. hadde min venninne en elsker en periode. Så ble det helt slutt mellom dem. Og noen måneder etter endte jeg i seng med ham. Dette var ikke noe problem for noen av oss - og det har skjedd andre veien og. Så lenge det er greit for den personen som var der først, har ingen noe med hvem som blir en evt ny elsker til den mannen. Fortid er fortid. Akkurat som jeg aldri har spurt kjærester hvor mange de har hatt sex med - så lenge karen er trofast mot meg er det da et fett om han har hatt 1 eller 30.

Er min venninnegjeng spesiell? (Det høres som om vi bytter på gutta, det er ikke tilfelle - har ikke skjedd SÅ mange gangene, men det HAR skjedd.)

Grunnen til at jeg spør er at jeg er keen på en kar. Min venninne (ikke en del av min opprinnelige gjeng) har aldri hatt lyst på ham, men har visst om mitt begjær, for å si det på den måten. Jeg liker å ta ting gradvis - bli kjent med hverandre etc før sex, selvom det ikke er følelser involvert. Derfor har jeg ikke lagt skikkelig an på ham. Så klarer da min venninne å havne til sengs med ham. Og gir meg klar beskjed om jeg har å holde meg unna ham. Hun har ikke tenkt til å ha mer sex med ham, men hvis hun har hatt sex med noen er det ikke greit at noen hun kjenner har sex med samme personen - om det så skulle være måneder og år i etterkant.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)

Jeg hadde gitt blanke effen i hva hun måtte mene, for man oppfører seg ikke slik som henne. Vil du ha han, gå for det

Endret av Madam Felle
Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Men jeg vil jo ikke miste henne helt, heller.

Men jeg synes ærlig talt det hun gjorde var mye verre. Det er jeg enig i.

Det er bare det at jeg hater å trå andre på tærne, det er det verste jeg vet! Og jeg lever litt etter det prinsippet "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg" - hun har trått over mine grenser, ja - men jeg trenger ikke nødvendigvis trå over hennes.

Samtidig tenker jeg at "helvete - det er hun som har gjort den groveste feilen her!!"

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis hun faktisk ikke er interessert i han, og bare ønsker "eiendomsrett" over han så ikke du kan involvere deg, synes jeg ikke du burde bry deg om henne... Hvis det blir noe mellom deg og denne mannen, og dette er nok for henne til å ødelegge vennskapet mellom dere, lurer jeg på om dette vennskapet egentlig er verdt så mye. Én ting er hvis hun faktisk er forelska i han, og du bare ønsker å er ute etter en tilfeldig elsker, da synes jeg man bør ta hensyn til den andres følelser, men her virker det jo som situasjonen er annerledes. Kjør på og ikke bry deg om henne.

Gjest niomi
Skrevet
Hvis hun faktisk ikke er interessert i han, og bare ønsker "eiendomsrett" over han så ikke du kan involvere deg, synes jeg ikke du burde bry deg om henne... Hvis det blir noe mellom deg og denne mannen, og dette er nok for henne til å ødelegge vennskapet mellom dere, lurer jeg på om dette vennskapet egentlig er verdt så mye. Én ting er hvis hun faktisk er forelska i han, og du bare ønsker å er ute etter en tilfeldig elsker, da synes jeg man bør ta hensyn til den andres følelser, men her virker det jo som situasjonen er annerledes. Kjør på og ikke bry deg om henne.

:Nikke: Meget bra sagt.

At man ligger unna venninners gamle kjærester er én ting. Men å få beskjed om å ligge unna en som ei venninne har havna til sengs med én gang og ikke er interessert i en gang - nei, det er for mye forlangt av venninna di.

Skrevet

Dersom hun visste at du var interessert, for så å ligge med han, også mene at han er forbudt for deg, så synes jeg hun er en dårlig venninne, som du bør drite i, dersom fyren betyr noe for deg. Og blir hun sur frå du forklare henne hvorfor. Skjønner hun ikke det er det ikke store tapet å miste henne heller.

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Hun var fullt klar over det.

Jeg aner ikke om han er interessert i noe mer enn vennskap - jeg liker å bli kjent med en kar før jeg "pop the question", for å si det sånn... Så jeg aner ikke hvor han står - og han aner ikke hvor jeg står.

Men HUN vet godt hvor jeg står!

Jeg blir provosert, jeg må innrømme det... Og jeg vet jeg ikke skal godta alt mulig, men jeg er nødt for å forholde meg til henne i lang tid fremover, og vi er close i samme gjeng - som han også er en del av.

Skrevet

Jeg synes det er venninnen din som har gjort "noe galt" i dette tilfelle, fordi hun visste du var innteresert han. Om hun er så klar på slike grenser , så er det da virkelig hun som burde ha holdt seg unna en som hun vet venninnen er interessert i !! Dette var utrolig dårlig gjort av henne, og på meg virker det som om hun bare er ute etter at du ikke skal få han. Hva neste gang du er interessert i en gutt? Og hun evt gjør det samme igjen?. Er hun sjalu på deg av en grunn?

Synes du kal fortsette som før jeg. Kommer dette opp med henne igjen så si klart til henne at det var hun som skulle ha ligget unna han iutgangs-punktet siden du var interessert i han ! Og at hun dermed ikke kan kome og fortelle deg hva hun skal gjøre. For om regelen er slik at man ikke skal ha sex med en venninnen har hatt sex med, vel da skal ikke venninnen ha sex eller flørte med en gutt som en annen venninne er interessert i. Så enkel er den !

Lykke til !

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er enig med de andre her, det var hun som gjorde noe galt når hun visste at du var interessert i han, og så lå med han uten å være det selv. Hun har overhodet ikke noen rett til å be deg om å ligge unna.

Jeg synes at man kan be venninner om å ligge unna de man faktisk har vært sammen med, for å se en av venninnene mine sammen med eks tror jeg ikke jeg hadde likt særlig godt, selv om jeg overhodet ikke er interessert i noen av dem selv lenger. Men jeg har selv ligget med eksen til venninna mi, etter å ha fått tillatelse fra henne først. Så jeg tror nok ikke din veninnegjeng er så spesiell, nei.

Skrevet

hun liker ikke at venninnene hennes ligger med noen hun har ligget med? du skulle svart at du ikke liker at venner ligger med folk de vet du er interessert i :roll:

Hun er ikke rette dama til å gi deg regler, faktisk, det er hun som har satt standarden i denne situasjonen, så gjør hva du vil!

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Okei...

Så jeg skal med andre ord bare fortsette slik jeg har gjort? Sondere terrenget litt? :)

Ehm - jeg kunne vært skuffet over at han lå med henne, men vi to har jo ikke lovt hverandre noe, og jeg vet jo hvordan hun er.... Så det bryr meg ikke.

Men dere har rett - hun har satt standarden her. Jeg fortsetter bare. Jeg har ikke gjort noe som helst med ham, og det er ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det heller. Men uansett - hun visste godt hva hun gjorde, og hun er fullt klar over mine følelser.

Jeg kan bare fortsette. Hvis det skulle skje at vi finner ut av vi vil ha hverandre, kan jeg heller ta det opp med henne da. Herregud - hun kan ikke nekte to mennesker å falle for hverandre, uansett hvor mye sex hun har hatt med personen!!!!!!!!

Jeg har bestemt meg.

Skrevet

Bra Bella !

Sonder terrenget og blir dere sammen så ikke tenk på dette. Nei han har ikke lovet deg noe så legg dette bak deg. Sier hun noe så fortell henne hvor og hvordan HUN la lista !

Sånne jenter gjør meg bare forbannet. De tar seg til rette og skal etterpå bestemme over andre. Hviken rett har hun til det??

Skrevet

Jeg synes du bør ta hensyn til dine egne ønsker og følelser, det var det jeg gjorde og angrer ikke et sekund, selv om et "vennskap" gikk tapt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Med mine og mine venninners tidligere flings/elskere har det vært slik at når en av oss har gjort det slutt med en elsker, så er han fritt vilt - med mindre det blir gitt beskjed om noe annet.

Så f.eks. hadde min venninne en elsker en periode. Så ble det helt slutt mellom dem. Og noen måneder etter endte jeg i seng med ham. Dette var ikke noe problem for noen av oss - og det har skjedd andre veien og. Så lenge det er greit for den personen som var der først, har ingen noe med hvem som blir en evt ny elsker til den mannen. Fortid er fortid. Akkurat som jeg aldri har spurt kjærester hvor mange de har hatt sex med - så lenge karen er trofast mot meg er det da et fett om han har hatt 1 eller 30.

Er min venninnegjeng spesiell? (Det høres som om vi bytter på gutta, det er ikke tilfelle - har ikke skjedd SÅ mange gangene, men det HAR skjedd.)

Grunnen til at jeg spør er at jeg er keen på en kar. Min venninne (ikke en del av min opprinnelige gjeng) har aldri hatt lyst på ham, men har visst om mitt begjær, for å si det på den måten. Jeg liker å ta ting gradvis - bli kjent med hverandre etc før sex, selvom det ikke er følelser involvert. Derfor har jeg ikke lagt skikkelig an på ham. Så klarer da min venninne å havne til sengs med ham. Og gir meg klar beskjed om jeg har å holde meg unna ham. Hun har ikke tenkt til å ha mer sex med ham, men hvis hun har hatt sex med noen er det ikke greit at noen hun kjenner har sex med samme personen - om det så skulle være måneder og år i etterkant.

Synspunkter?

For meg høres det spesi ut. Mulig dere er veldig unge,men slik blir det problemer av.

Hva om den elskeren blir din samboer og dere skal besøke div venner. Er ikke det litt problematisk?

Er det ikke en uskreven regel at man holder seg vekke fra venneres menn/kvinner?

Skrevet
For meg høres det spesi ut. Mulig dere er veldig unge,men slik blir det problemer av.

Hva om den elskeren blir din samboer og dere skal besøke div venner. Er ikke det litt problematisk?

Er det ikke en uskreven regel at man holder seg vekke fra venneres menn/kvinner?

Jaja, jeg vet nå ikke om jeg ville hatt en venninne som henne likevel, hvis hun gikk å hadde sex med en fyr hun visste jeg var forelska i. Det vil vel strengt tatt si at venninnens verdier ikke er noe spesielt bedre enn trådstarters.

Skrevet

Dersom man i utgangspunktet har ett avslappet forhold til det, så vil jo heller ikke slike situasjoner bli ett problem.

Min erfaring er at den uskrevne regelen sier at man holder seg unna eks-kjærester, mens eks-elskere, one-nights osv bør man ikke legge beslag på, på samme måte.

Skrevet

Tja, i min vennekrets har vi vel byttet litt på, ikke noe stress det. Da har det som regel gått laaaaaaaaang tid fra en holdt på med fyren til en annen gjorde det, men det hat absolutt skjedd. Tror ikke det er så veldig unormalt, har flere exer/flinger i ganske nær vennekrets og da hender det at de har falt for veninnene mine, synes det er 0 stress med det.

Ikke tro at vi driver med partner bytte eller noe sånt, er ikke slik at det har skjedd mange ganger, bare at vi synes det er ok.

Skrevet

Tråden ryddet for unødvendige kommentarer.

Scorpina

(mod)

Skrevet

vet mange gjør det. men jeg hadde ikke klart det.

er greit en mann har hatt sex før meg, men vet jeg at det er med nær venninne hadde jeg nok ikke klart det. Usj. vet ikke hvorfor men.....nei

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

For å si det på nytt til dere som har svart siden sist:

Jeg har vært forelsket i ham en god stund, vi har vært på flørter'n, men ikke gjort noe ennå.

Min venninne forførte ham tross mine følelser.

Vi er i midten av 20-årene.

Og om hun har hatt sex med ham gjør meg egentlig ikke så mye. Ikke når det var et ONS...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...