Gå til innhold

flyvertinne??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hallo!!

er det noen dom har jobbet som flyvertinne og vet hvordan lønn,arbeidsdager og om det er vanskelig å få jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke flyvertinne, men kjenner en god del av dem. Jeg må si du er svært optimistisk hvis du tenker på å slå til den veien.

Flere hundre flyvertinner er blitt sparket i kjølvannet av 11. september katastofen, flere av dem er nå arbeidsledige. De står på en rakingliste og blir sakte men sikert ring opp igjen. Men jeg kan love deg at den listen er lang.

Hvorfor tenker du heller ikke på hva slags behov samfunnet har - se på helsevesenet -de skriker etter folk. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! En vennine av min mamma ønsket og bli flyvertinne... Men hun var for lav, du skal være tror jeg minst 170 eller noe sånt, for og kunne rekke opp til hyllene, og så må du ikke være for tykk,for og kunne bevege deg lett mellom gangen! Slik er det bare... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om å bli flyvertinne da jeg var liten; men takk og lov at jeg aldri ble det!

Det er greit at man får reise mye, men bevare meg vel for noen arbeidsforhold de har! Mange timer i lufta, 220 passasjerer som skal ha service til enhver tid, trangt og kummerlig, en stadig voksende do-kø som skal passere trillevognene med dagens tilbud og drikkevarer, gråtende barn og fulle folk...

Jeg hadde fått klaustrofobi og hoppet ut i fallskjerm!

Det er rett og slett som å jobbe i en trang kafè i flere tusen fots høyde! Jeg må si jeg beundrer dem som orker denne jobben, og skjønner godt at ikke alle greier å smile like naturlig! icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nesten ikke tenke meg en mer intetsigende og kjedelig jobb en flyvertinne.

Jeg kjenner en del flyvertinner og vet litt om hvordan jobben er.

Men lykke til, hver sin lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det vel kanskje ikke lettest å få jobb som flyvertinne, men det er jo bare å prøve! Send søknader til alle selskaper du kunne tenke deg å jobbe i, så "lagrer" de søknaden! Hvis du blir tatt inn på intervju, og kommer videre, er det et kurs på alt fra 5 uker til 2 måneder. Da skal du gjennom en del tester, all undervisning går på engelsk, med avluttnede tester for hvert emne!

Arbeidstiden kommer helt an på fra flyselskap til flyselskap. Jeg jobbet i et charter selskap, hvor vi fikk planen vår ca.1 måned i forveien. Det er et litt innviklet system, men vi hadde fri sånn ca. 2-3 dager i uken, IHVERTFALL! Så er det forskjell på sommer sesong og vintersesong også, vinter sesongen selvgølgelig den beste da vi fikk flere dager på stranda i syden, flere ganger i uken! icon_smile.gif

Lønn er også forskjellig, i rute selskaper er de litt bedre enn i charter, men jeg hadde på ingen måte dårlig råd! Begynner med en basis lønn i prøvetiden, og går opp MASSE etter prøvetiden, og også en gang i året! I tilegg får man dagpenger, ganske mye faktisk, og provisjon av salg.

Å jobbe som flyvertinne er på ingen måte en intetsigende og kjedelig jobb, selve jobben du gjør på flyet er bare en liten del av hele "jobben". Jeg hadde masse fri, mange av de jeg fløy sammen med hadde jobber ved siden av, og noen studerte også på heltid ved siden av! Du tjener godt, og får reist over hele verden, GRATIS!Miljøet er også helt spesielt! MORRO med andre ord!Det som kanskje er negativt er at man jobber på dumme tider av døgnet, men det er noe man blir fort vant til! Hvis du vil vite mer, kan du godt maile meg! LYKKE TIL!!! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, glemte å skrive om aldersgrenser! De fleste steder er det vel 23 år, trur jeg men noen har lavere, der hvor jeg jobbet var det 20 år! Du må heller ikke være høy og tynn, bare over 165 cm, og vekt som står til høyden. Og det med høyden er kun for at du skal rekke opp til hat-racken over deg! Men jeg har sett folk som er MYE lavere enn det også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...