Gå til innhold

Forsikring

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Kor har de forsikra barna dykkar?

Syns det er vanskeleg å velge forsikrings-type...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukas er forsikret gjennom utdanningsforrbundet i Vesta. Der skal nok den i magen forsikres også, men får ikke gjort noe med det før et par mnd etter fødsel tror jeg de sa..

Skrevet

Den billigste forsikringa, og en av de bedre tror jeg, får du vis du lager avtale med posten med egen konto som barnetrygden blir satt in på. Ta kontakt med posten for mere info. tror det er mye å spare, og det er en absolutt fullverdig forsikring

Skrevet (endret)

Jeg har selv forsikret barna i sparebanken, men angrer på at jeg ikke har valgt gjensidige.

Forsikringene i gjensidige gir rett til bla utvidet hjelpestønad. Dvs at du får utbetalt et mnd beløp hvis du har rett til hjelpestønad fra trygdekontoret. Hjelpestønad får du hvis barnet ditt har ekstra pleiebehov feks ADHD ol.

Pass på at forsikringene dekker både skade/ulykke og sykdom. Mange dekker nemlig kun skade/ulykke, mens de fleste som blir ufør blir det som følge av sykdom.

Endret av Fibi
Skrevet
Den billigste forsikringa, og en av de bedre tror jeg, får du vis du lager avtale med posten med egen konto som barnetrygden blir satt in på. Ta kontakt med posten for mere info. tror det er mye å spare, og det er en absolutt fullverdig forsikring

Tull og tøys.

I Postbanken har man "Barnas tryghetskonto" som er en spareform hvor man setter inn barnetrygden. Man betaler altså ingen forsikringspremie og har ingen annen forsikring enn ulykkesforsikring som man får fordi man velger å spare barnetrygden i Postbanken.

Men en ulykkesforsikring dekker ingenting i forbindelse med f.eks. sykdom. Så si at barnet ditt blir rammet av kreft. Må ligge på sykehus og du må ta deg permisjon fra jobben. Du får ikke et øre av Postbanken da, for ulykkesforsikringen dekker ingenting i den forbindelse (har selv en venninne som har vært i den situasjonen og hun hadde kun trygghetskonto hos posten - fikk ikke utbetalt et øre). Forsikringen hos Posten dekker kun inntil 30.000 i behandlingsutgifter i forbindelse med en ulykke. Og sykdom er ingen ulykke i så måte... (dvs.: kreft = sykdom, bilkrasj = ulykke)

Så hvis du vil ha sykeforsikring. uføreforsikring, en forsikring som gir utbetaling ved langvarige sykhusopphold, hjelpestønad til foreldre, ombygning av bolig osv - da velger du en barneforsikring - ikke en spareordning som har en liten ulykkesforsikring på kjøpet. Hvis du ikke har råd til å ta kostnadene selv da - om det værste skulle skje.

Mine barn har forsikring i Storebrand. Jeg håper for guds skyld de aldri får brukt for den, men om det værste skulle skje...?

Skrevet
Lukas er forsikret gjennom utdanningsforrbundet i Vesta. Der skal nok den i magen forsikres også, men får ikke gjort noe med det før et par mnd etter fødsel tror jeg de sa..

Vestas forsikring er også veldig bra. Kan tenges fra når barnet er 3 mnd.

Foreslår for de som lurer på forsikring at de enten tar kontakt med selskapene eller at de går inn på netsidene til selskapene og leser om forsikringene. Innhent ellers vilkår slik at du kan sammenligne. Sammenlign hva de forskjellige selskapene tilbyr og hva det koster.

Det er viktig å vite hva forsikringen din faktisk dekker. Det er forferdelig leit å komme i den situasjonen at du har et alvorlig sykt barn også tror du at du har forsikring (f.eks. som hun med såkalt barneforsikring i Posten, som bare er en ren ulykkesforsikring som dekker behandlingsutgifter ved ulykke) også har du ikke forskring for det du har behov for allikevel.

dinside.no, dinepenger.no og Norsk Familieøknomomi har ofte tester for hvilke forsikringer som dekker hva og hva som kan anbefales.

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Takk for svar! Syns ofte det er bedre å lese om andre sine erfaringar enn å finne ut alt på eiga hand, då er det lett å bli "lurt", trur eg.

Nokon som har IF barneforsikring?

Skrevet

Vi har Storebrand sin utvidede barneforsikring. Valgte den pga uførhetsforsikringen. Det er bare de og Gjensidige som har dette. Det gir månedlige utbetalinger til barnet i lang tid dersom de skulle bli ufør så lenge forsikringen gjelder.

http://www.storebrand.no/storebrand/nyaapen/NyPrivatp.nsf

Her er en gammel oversikt over forsikringer, men jeg tror ikke den er så veldig endret allikevel ¨på de overordnede elementene.. Da kan man se hva som er viktig for seg. Vet det var en artikkel i "Dine Penger" med stor oversikt tilsvarende linken for en tid tilbake. Verdt å ta en titt på slike.

Skrevet

Vi har if - har heldigvis ikke fått bruk for en da!

Skrevet

Vi har den samme som Laban - Storebrand sin utvidede.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Tull og tøys.

I Postbanken har man "Barnas tryghetskonto" som er en spareform hvor man setter inn barnetrygden.  Man betaler altså ingen forsikringspremie og har ingen annen forsikring enn ulykkesforsikring som man får fordi man velger å spare barnetrygden i Postbanken.

Men en ulykkesforsikring dekker ingenting i forbindelse med f.eks. sykdom. Så si at barnet ditt blir rammet av kreft. Må ligge på sykehus og du må ta deg permisjon fra jobben. Du får ikke et øre av Postbanken da, for ulykkesforsikringen dekker ingenting i den forbindelse (har selv en venninne som har vært i den situasjonen og hun hadde kun trygghetskonto hos posten - fikk ikke utbetalt et øre). Forsikringen hos Posten dekker kun inntil 30.000 i behandlingsutgifter i forbindelse med en ulykke. Og sykdom er ingen ulykke i så måte... (dvs.: kreft = sykdom, bilkrasj = ulykke)

Så hvis du vil ha sykeforsikring. uføreforsikring,  en forsikring som gir utbetaling ved langvarige sykhusopphold, hjelpestønad til foreldre, ombygning av bolig osv - da velger du en barneforsikring - ikke en spareordning som har en liten ulykkesforsikring på kjøpet. Hvis du ikke har råd til å ta kostnadene selv da - om det værste skulle skje.

Mine barn har forsikring i Storebrand. Jeg håper for guds skyld de aldri får brukt for den, men om det værste skulle skje...?

Jeg synes det høres rart ut at man må sette inn barnetrygden for å få forsikringen i Postbanken. Det er vel ikke alle som har mulighet til å spare barnetrygden? Den skal jo gå til å dekke en del av det et barn koster.

Endret av Superma
Skrevet

Er du medlem i coop kan du få barneforsikring der.

Noen som har erfaring med den...?

Skrevet
Jeg synes det høres rart ut at man må sette inn barnetrygden for å få forsikringen i Postbanken. Det er vel ikke alle som har mulighet til å spare barnetrygden? Den skal jo gå til å dekke en del av det et barn koster.

Velger du å få barnetrygden rett inn på konto i Postbanken fungerer det sånn at du som tilleggsgode får en ulykkesforsikring.

De regner jo da med å ha deg som kunde så lenge du mottar barnetrygd - og som kunde får du denne fordelen.... Men det er som sagt ingen fullverdig barneforsikring.

Forøvrig står du fritt til å bruke pengene.

Gjest Cleopatra
Skrevet

Storebrands utvidet barneforsikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...