MopseFrøken Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hei hei Jeg og kjæresten vurderer å dra til Paros, Piso Livadi i sommer. Vi har snakket med reiseselskapet og de har fortalt oss at dette er et veldig rolig og avslappet sted. Det er nemlig det vi er ute etter. Men jeg vil gjerne få bekreftet dette av noen som faktisk har vært her Er ikke alltid helt sikker på om de som jobber for reiseselskap er 100% ærlige (ikke fordi jeg tror de er uærlige mennesker aøtså) Så er det noen som har noen innspill? Er dette et rolig sted eller er det like fult av fjortiser som mange andre greske øyer? Takk for at dere svarer
Nightwish Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Hei ! Slike øyer er ganske rolige og behagelige å reise til.Har ikke vært der selv,men har kjentfolk som har vært på paros og sier det samme som reise selskapet. De mindre øyene er rolige en sånne som Kreta,Korfu som er typisk party sted. Selv synes jeg øyen Santorini er nydelig.
MopseFrøken Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 Vi har sett på Santorini også, men så langt har jeg bare sett at apollo har reiser dit. Hvem reiste du gjennom? Eller reiste du på egen hånd? Vil gjerne høre mer om Santorini
fineline Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Vi har vært på Paros og det er en deilig øy! Vi bodde til og med i Paros by, som er det største stedet på øya, men ikke engang der var det plagsomt mye liv om natten. Dette er absolutt ikke et typisk fjortissted. Lei dere skooter og fres rundt på øya. Det er masse flotte strender der, og en tur til Antiparos er et must. Det er en liten herlig og fredelig øy rett ved. Bare å ta en liten ferge over. Der er det blant annet en dryppsteinsgrotte man kan gå ned i om man vil se noe annet. Ikke nøl med å velge Paros! Vi skal i alle fall tilbake
Nightwish Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Hei ! Santorini er et bra valg.Har vært der flere ganger og jeg reiser med apollo,så jeg reiser gjennom et byrå.Man kan også reise på egen hånd men det spørs om du vil finne noe bra sted å bo,det blir fort fullt opp der. Santorini en ikke sånn veldig stor øy,man kan se hele øyen fra flyet.Jeg har alltid bodd på et sted som heter Kamari,der er det en lang promenade hvorav det er restauranter og butikker langs bortover og stranden rett nedenfor,ganske sentralt.Men det er ikke et voldsomt høyt tempo men god stemning.I Perissa er det mye roligere,ikke så mye butikker.Hvis dere reiser til Fira og Oia på øyen får dere se en fantastisk utsikt over havet og av byen.Anbefales Oia for romantiske par får å se solnedgangen
Glasspus Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Jeg og kjæresten min var bl. a. på Paros i 2005, utgangspunktet for reisen var Santorini. Men øya jeg virkelig falt for på denne turen var øya Naxos, se annet innlegg. Anitparos er veldig populært hos skandinaver, nesten så det ble for mye av det gode.. men veldig pent og trivelig der. Betjeningen skjønner ofte hva du sier når du snakker norsk... kanskje ikke like bra bestandig.. Paros er også et godt utgangspunkt hvis dere vil dra til andre øyer, mener å huske at øya er en knutepunkt for mange ferger. Vi leide oss scooter og fartet rundt, herlig men husk litt varmt el vindtett tøy. God tur! Dere vil ikke angre. Glasspus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå