Gjest Frustrert voksen jente Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Det er sikkert ikke bare jeg som har mann som hele tiden sitter foran pcen.. Jeg er i full jobb, han er hjemme hele dagen - hver dag. Når jeg så kommer hjem, må jeg gå på butikken (fordi han ikke har lyst!!), så må jeg lage middag (for han kan ikke lage mat), så må jeg vaske klær (fordi han bare vasker sine egne klær, og da blir jeg irritert, har skjedd to ganger de to siste årene at han har rørt vaskemaskinen). All tiden går med foran pc-skjermen. Så lite hjelp å få, og så føler man seg usynlig, fordi mannen ikke engang er interessert i å se på deg.. Kanskje du står der i lekkert undertøy, og ikke det får han til å snu seg engang.. Noen som kjenner seg igjen??
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Jeg er livredd for jenter med datadilla. (En KG-addict ville jeg aldri blitt sammen med...) Jeg prøvde en gang å få en jente vekk fra et nettmøtested/diskusjonforum. Det var klin umulig. Hun sitter der fremdeles, nesten to år etterpå. Tusener på tusener av innlegg og PM. Studiene har hun utsatt. Deltidsjobben har hun sluttet med. Hun er fremdeles slank, men ser usunn ut. Hun bor i kjelleren hjemme og er blitt 25 år gammel. Trist, for jeg likte henne
Gjest Frustrert voksen jente Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Joda, det går an.. Har holdt ut med dette, og ikke sagt et vondt ord, men plutselig fikk jeg bare nok. Tenk at man ikke stiller større krav til partneren.. Men klok av skade, jeg begynner på nytt nå - uten datafrelst mann. Synd med den jenta da, som tydeligvis tilbringer altfor mye tid på nettet. Man skal da vel ikke glemme at det finnes en ordentlig verden? Og hvor spennende er det da egentlig være å sitte å surfe i timesvis? Jeg forstår det bare ikke..
Gjest *Tara* Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Nei, det har du helt rett i. Her i huset er det jeg som bruker PC`en ... mannen min logger kanskje på 2-3 ganger i året - maks. PC er sløvende og bidrar til liten aktivitet .. Det bør brukes som et verktøy og ikke som endel av dagliglivet ... Jeg er fæl til å logge på laptopen min - samt som jeg ser på TV .. håpløst. Tror jeg skal ta meg sammen og kutte ut tidsfordrivet ... Tenk på alt det meningsfylte man kan bruke tiden på istedet
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Tror jeg skal ta meg sammen og kutte ut tidsfordrivet ... Tenk på alt det meningsfylte man kan bruke tiden på istedet Det er ikke så galt når man innser at man har et "problem". Da kan man hjelpe hverandre å komme seg bort fra pcen. Det er først når en av partene ikke VIL annet enn å spille, surfe, osv, at det går galt. Det blir som med all annen avhengighet. Jeg kunne helt klart ikke vært sammen med en alkoholiker, men heller ikke med en datafrelst. Jeg vil være sammen med et menneske, ikke en rygg foran en skjerm.
Gjest synseren Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Ja jeg er samboer med en som har datadilla. Etter flere års prøving på å få han til å interessere seg for andre ting, har jeg gitt opp. Fordi han er ikke villig til å gi opp sin llivsstil. Det jeg har gjort er å finne hobbyer jeg kan drive med mens han sitter med pcen. Da gjør jeg jo noe fornuftig. Til tider har jeg også sittet mye med pcen fordi dilla har smittet meg litt. Men det jeg ønsker at vi skal prioritere forholdet framfor alt.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Jeg har en kjæreste som er datanerd og gjerne holder på med egne ting, men så ekstremt som det du beskriver har vi det IKKE. Man må nesten forvente at den som er hjemme tar seg av endel av husarbeidet (det samme om begge jobber, synes jeg). At man ikke vil eller kan (laga mat - alle kan da lære seg noe om det!) er for dårlige unnskyldninger... Det er for pokker ikke vanskelig å vaske opp eller gå i butikken.
Gjest darlinga Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 lurer på hvor mange damer typene deres har i loggen. ENJOY haha hufff.
Jyde Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Hvis han har hjerne til å lære seg å bruke en pc, kan han også lære seg å lage mat.
Gjest Bobcat Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Be ham ta en lengre utdanning innen IT-fag, og deretter at han skaffer seg jobb innen bransjen. Da skal jeg i hvert fall love deg at han ikke har spesielt mye lyst til å sette seg ned med PCen når han kommer hjem. Fra tid til annen blir jeg rett og slett kvalm bare jeg ser bort på PCen eller hører viftene begynner å surre..
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. mars 2007 #12 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Be ham ta en lengre utdanning innen IT-fag, og deretter at han skaffer seg jobb innen bransjen. Da skal jeg i hvert fall love deg at han ikke har spesielt mye lyst til å sette seg ned med PCen når han kommer hjem. Fra tid til annen blir jeg rett og slett kvalm bare jeg ser bort på PCen eller hører viftene begynner å surre.. ← Vel, kjæresten min jobber med IT, men han sitter da ved dataen når han kommer hjem også.. Endret 3. mars 2007 av Kake
Gjest Eir Skrevet 3. mars 2007 #13 Skrevet 3. mars 2007 Vi har datadilla begge to, mest spilling det går i, pluss en del surfing for min del. Men vi deler jo likt på husarbeid likevel, og gjør mye andre ting sammen også. Slik jeg ser det er data en hobby på lik linje med mange andre, og dersom den tar overhånd i forholdet, så bør man sette foten ned. Dersom han hadde sluttet å bidra hjemme hadde jeg streiket tvert, sluttet å vaske hans ting, og bare lagd mat til meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2007 #14 Skrevet 3. mars 2007 Jeg er livredd for jenter med datadilla. (En KG-addict ville jeg aldri blitt sammen med...) Jeg prøvde en gang å få en jente vekk fra et nettmøtested/diskusjonforum. Det var klin umulig. Hun sitter der fremdeles, nesten to år etterpå. Tusener på tusener av innlegg og PM. Studiene har hun utsatt. Deltidsjobben har hun sluttet med. Hun er fremdeles slank, men ser usunn ut. Hun bor i kjelleren hjemme og er blitt 25 år gammel. Trist, for jeg likte henne ← Synd og se det, men for enkelte jenter er KG deres eneste liv. De kan sitte her time på time og følge med hva som skjer og er veldig opptatt hvordan andre nettvenner har det dDe har ingen RL.. Sukk....er vi virkelig i år 2007 eller?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2007 #15 Skrevet 3. mars 2007 Nei, det har du helt rett i. PC er sløvende og bidrar til liten aktivitet .. Det bør brukes som et verktøy og ikke som endel av dagliglivet ... Enig.
Fibi Skrevet 3. mars 2007 #16 Skrevet 3. mars 2007 Jeg er singel, og gutter som er ekstremt opptatt av feks dataspill, poker eller andre såkalte asosiale aktiviteter er ikke særlig attraktive. Eksen min sitter dag ut og dag inn foran pc'en, og det irriterer vettet av meg enda jeg bare forholder meg til ham som far til barna.
Knøttet Skrevet 4. mars 2007 #17 Skrevet 4. mars 2007 Jeg hadde en mann med datadilla, legg merke til ordet hadde ... Nå var ikke han så ille som din- han nedprioriterte ikke mat, huslige sysler og lignende, men det var ikke langt ifra! Den perioden det var verst hadde han snudd døgnrytmen sin, så når jeg stod opp om morgenen for å gå på skolen gikk han og la seg, og så stod han opp ca når jeg kom hjem ... Ikke mye til liv, nei! Dessuten ville han ikke finne på noe, som f.eks å gå ut, han ville nesten bare sitte hjemme foran dataen ...
Gjest Frustrert voksen jente Skrevet 4. mars 2007 #18 Skrevet 4. mars 2007 Dette høres kjent ut. Han har ikke vært lett å be med seg ut. I løpet av de årene vi har vært sammen, har han aldri blitt med meg på kino eller noen ting. Min tålmodighet er ihvertfall slutt. Han trenger ikke meg uansett, og jeg vil starte på mitt nye liv, uten datanerden!! Kanskje en dag så våkner han og ser hva han har mistet. Men det må vel et strømbrudd eller ødelagt kabel til før det skjer;)
MsRP Skrevet 5. mars 2007 #19 Skrevet 5. mars 2007 Han burde nok vurdere å få seg et liv ja. Vanskelig for deg å gjøre noe med dette, han må bestemme seg selv, dessverre. Vi har ikke data hjemme vi!!
Gjest søt Skrevet 5. mars 2007 #20 Skrevet 5. mars 2007 her hjemem så er jeg stort medlem av jenteforum. MEN sambo er ikke hakket bedre. Han syns jeg burde få meg en ny hobby Vi har våre "pc-tider" Nå er han p¨å jobb.. Og jeg sitter heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! .......sitter her fortsatt.......................................... ..............sikkert imorra også....................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå