Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

d er da for helvete ingen sykdom å gå gravid

D dukan prøve på i stedet for å sykemelde deg (for blir du for mye sykemledt under svangerskapet blir du straffet for d etterpå med mye kortere tid svangerskapspermisjon)

Søk heller om svangerskapspenger for da kan du likevel være hjemme få penger men d vil ikke gå ut over permisjonen din og pengene du da vil få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du virkelig er kjempe uetisk hvis du sykemelder deg kun fordi du er gravid.

Jeg syns det er forferdelig at noen er villig til å utnytte systemet på en sliik måte.

Jeg er student og kvier meg for å få legemelding for å få omgjordt de 6000 kr. jeg har i lån dette semestere selvom jeg har så bekkenløsning at jeg ikke kan følge forelesninger og så kvalm at jeg ikke orker å lese lenge av gangen. Jeg er bare 7 uker på vei, og vet at jeg kommer til å ha et helvete, men jeg syns ikke at jeg skal utnytte systemet allikevel.

Det verste med sånne som deg er det at dere gjør at vi som har reele plager blir trodd mindre, OG DET ER IKKE KUULT!!!

Skrevet

Hei

Sykmelde deg fra hvilke arbeidsgiver da, hvis du er arbeidsledig? Dagpenger under arbeidsløshet gir også rett til fødselspenger.

(for blir du for mye sykemledt under svangerskapet blir du straffet for d etterpå med mye kortere tid svangerskapspermisjon)  

Hvor har du fått dette fra?

Jeg har aldri hørt om at dersom man er sykmeldt store deler av svangerskapet vil man få kortere permisjon. Jeg var sykmeldt det meste av tiden i mitt forrige svangerskap og fikk ikke kortere permisjon av den grunn.

Jeg er sykmeldt i dette svangerskapet også og har ikke fått beskjed om at det går utover permisjonen.

Anita :)

Skrevet

Hvis du ikke hadde problemer i ditt tidligere svangerskap, ikke er plaget av kvalme ol, hvis du ikke har en kronisk sykdom som gjør det vanskelig for deg å jobbe mens du er gravid, må jeg helt ærlig talt si at jeg synes det er bittelitt uetisk. Om du er i stand til å jobbe, er det best. Dessuten ser det best ut på papirene dine om du har klart å jobbe litt ut i svangerskapet.

Nei, man kan ikke ikke få en jobb pga svangerskap, men jeg tror nok det er et + om man ikke sykemelder seg et halvt år for å være gravid hver gang man er det.

Skrevet
Dessuten ser det best ut på papirene dine om du har klart å jobbe litt ut i svangerskapet.

Hvilke papirer er det du snakker om her? Man sender ikke med en oversikt over sykefravær i en jobbsøknad da.

Skrevet

For det første tror jeg verken tidligere arb. givere av meg, legen min, vennene mine eller meg selv kalle meg for en uetisk person, har jobbet i maaaange år, og har pr. dags dato ikke hatt en eneste sykemelding. Eneste gangene jeg har vært borte fra jobb lengre en egenmeldingsperiodene har vært hvis sønnen min har vært syk. Tror jeg har vært mer politelig enn mange av mine andre kolleger.

Jeg tror nok mange av disse sykemeldingen kunne vært unngått hvis det var mulighet å regne sv.penger av fjordårets inntekt (Så lenge man gjør noe om dagene, og ikke bare soser). Synes liksom det er litt, vet ikke(?) urettferdig at hvis man har vært arbeidstaker i mange år (mitt tilfelle 8 år), få så å sette seg på skolebenken noen måneder (min situasjon 6 mnd skole + 6 mnd praksis) skal miste nesten all rett man har til fødselspenger pga. denne perioden.

Jeg synes kanskje det ikke er så rart at noen, inkl. meg tenker tanken å sykemelde seg de måndene som evt. skulle være igjen av sv. skapet. (Kommer jo litt ann på hvor lenge som er igjen da).

Men jeg må si meg enig i at alt for mange sykemelder seg for alt for liten grunn, og jeg tror for så vidt at legene er fullt inneforstått med hvem som er syk og hvem som ikke er SÅ syk. Er jo veldig mange ganger vanskelig for dem å bedømme om en person har veldig vondt i ryggen eller ikke?!?! Er jo ikke alt som er påvisbart.

Jeg kan jo trøste dere som synes at tankegangen min er veldig uetisk at det overhodet ikke er sikkert jeg havner i den aktuelle situasjonen. Så kan vi jo håpe at ikke flere "SÅNNE SOM MEG" :o heller skulle gjøre det.

Skrevet

Jeg syntes at det er uetisk å få en sykemelding hvis man ikke er syk. I tillegg vil jeg bare si at for at du skal få penger utbetalt må noen betale for det – og det er oss andre deltakere i samfunnet (som betaler skatt). Jo flere som snylter jo mindre penger er det å bruke på andre ting i samfunnet. Jeg syntes det er særdeles dårlig å utnytte systemer, og det gjelder på alle områder. Uansett hvem som dømmer deg kan vel ikke være så veldig viktig – for meg er det viktigste at jeg selv føler at jeg har gjort det som er riktig. Til slutt vil jeg bare si at jeg ikke helt skjønne hvorfor du vil sette deg i dillemaet i det hele tatt.

Når du spør om slike ting - må du nok tåle litt pepper :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...