radialis Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 hei! nå har det seg slik at jeg for ca 5 mnd siden kjøpte en ny mobiltelefon over tele2.no. Denne telefonen fikk jeg billig, med at jeg skiftet abonnement. hadde chess før, men måtte bytte til tele2 for å få telefonen billig. Men bare en måneds tid etter jeg hadde fått den, ble den ødelagt helt ut av det blå! det vil si at den slo seg av og på noen ganger, helt til den ble helt død. Jeg sendte den da inn til tele2, og fikk den i posten igjen etter noen uker på verksted. da virket den i ei uke ca, så skjedde akkurat det samme. Jeg leverte den da inn på en teleforhandler som holder til i byen, siden det tok så gruelig lang tid over nettet. De "fikset" den igjen, men akkurat det samme skjedde etter kort tid. Jeg leverte den inn samme plassen og fikk den tilbake i dag. Da virket den i noen timer igjen, og så døde den ut på akkurat samme måte.. så da lurer jeg på: hvilke rettigheter har jeg? burde jeg ikke fått en ny nå, siden jeg har levert den inn 3 ganger? eller burde jeg kreve en kompensasjon i form av penger, da jeg jo tross alt har drevet og betalt for telefonen ved å ha et annet og dyrere abonnement? noen som vet?? hilsen lei og ganske frustrert mobileier...
Liskat Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Der jeg jobber pleier vi å tilby nytt produkt eller pengene tilbake etter 3. gangs feil, i alle fall.
brumma* Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Du har rett på ny mobil/pengene tilbake nå ja. Fra forbrukerkjøpslovens § 30: Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå