ivanka Skrevet 24. februar 2003 #1 Skrevet 24. februar 2003 (vennligst ta oversksiften med en klype ironi. jeg tar feil mange ganger, og er ikke redd for å innrømme det.) denne helga var jeg sengeliggende med influensa, hjernen føltes som potetmos, og jeg satte til livs den letteste lektyre som tenkes kan: "the 21'st century beauty bible". en skikkelig kosebok, med en filosofi jeg kan stille meg bak, og som beskjeftiger seg med ikke bare ytre skjønnhet fra topp til tå, men får med essensielle elementer som selvbilde, kosthold og trening i tillegg. og så ble jeg SÅ strålende selvtilfreds: det er sikkert bare jeg som har lagt merke til det, men jeg har fått skjelt meg huden full her inne, med alt fra lettere komiske påstander som at jeg aldri kan ha vært inne i et parfymeri (DETTE går virkelig på menneskeverdet løs ), at jeg bor under en rot (SÅ liten og tynn er jeg virkelig ikke), at jeg ikke aner hva jeg snakker om (særlig på et felt der jeg beviselig har utdannelse med eminente resultater) til vagere hentydninger om 'sånne som deg' (altså meg)... pluss den om at jeg bevisst, av pur ondskap, gikk inn for å lure folk trill rundt. nå er det jo snart forbudt å nevne et visst navn, men alle faste brukere er selvfølgelig klar over at det bare er en person her inne som er så voksen, velformulert og overhodet ikke defensiv at slike skyts skulle virke nødvendig. (ja, den var også ironisk) nåja. de påstandene fra min side som har utløst denne strømmen av forbannelser, har vært: -man kan lage sin egen kropsskrubb av olivenolje og sukker eller salt og bruke den på tørre legger. -det går an å bruke samme børste til pudder og rouge. -det er mest flatterende med øyeskygge som står i kontrast til irisfargen. (skulle jo tro det var temmelig uskyldige utsagn, men de var i konflikt med en viss annen brukers oppfatning, da vet dere.) POENGET med denne tiraden, var at de ikke akkurat glade amatører som står bak denne kolossen av en sjokkrosa bok faktisk er av samme oppfatning som meg når det gjaldt de ovennevnte punktene. det var nesten så jeg hoppet rundt i senga med feberen min. og det syntes jeg var så artig at jeg bare måtte dele det med dere alle. selvopptatt, jeg? defensiv? uinteressant for alle andre enn meg selv? JA, men det ER LOV her på kg!
Gjest Diva Skrevet 24. februar 2003 #2 Skrevet 24. februar 2003 Ju go gørl! Dette høres bra ut :D Deevaah finner innlegget høyest interessant....og aktuelt.....
Leo Skrevet 24. februar 2003 #4 Skrevet 24. februar 2003 Det er vel ikke påvist helseskader av betydning ved bruk av samme kost til pudder og rouge, men ser det ikke litt merkelig ut hvis det henger farge igjen på kosten fra rougen neste gang man tar på pudder? :blunke: :blunke:
ivanka Skrevet 24. februar 2003 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2003 det har du så absolutt rett i. pass på allesammen!
Gjest Lea Skrevet 24. februar 2003 #6 Skrevet 24. februar 2003 Godt at det er flere av oss i "olivenolje"-klubben!
Gjest gjesta Skrevet 24. februar 2003 #7 Skrevet 24. februar 2003 Jeg marinerer min kropp i sukker og olivenolje en gang i uken etter Ivankas råd, dette anbefales da jeg bare blir søtere og søtere. Håret gnis inn med olivenolje etter Leas råd, dette anbefales også da jeg blir sleipere og sleipere! Jeg hiver meg herved med i gjengen som lovpriser olivenolje! Det funker aldelses utmerket. Ikke har jeg fått noen grusomme utslett av noe slag heller. Så det så.
Gjest Amanda_ Skrevet 24. februar 2003 #8 Skrevet 24. februar 2003 *ler* ... jeg joiner gjerne. Hvor får man tak i denne boka, da?
Gjest Diva Skrevet 24. februar 2003 #9 Skrevet 24. februar 2003 Ja, det lurer jeg også på. Hadde vært interessant å lese den : - ) Ivankaaaa! :D
ivanka Skrevet 24. februar 2003 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2003 snublet over den på norli i universitetsgata (oslo) rett før helga.
Bohemia Skrevet 24. februar 2003 #11 Skrevet 24. februar 2003 Liker Ivankas innlegg jeg Velformulerte og interessante, og man finner de over alt. Gledelig. Jeg tenkte jeg skulle teste ut kaffegrut som bodypeeling en dag.
Heidi Skrevet 24. februar 2003 #13 Skrevet 24. februar 2003 *lol* Vi skjønner nok hvem du hinter til. Fortsett du med dine saltskrubb og sukkerskrubb og jordnære skjønnhetsråd. Det enkleste er ofte det beste! Jeg fatter IKKE at noen skal kunne tro at en saltskrubb er bedre bare fordi det står Elisabeth Arden på krukka! De som har en litt fetere hud kan bruke solsikke olje eller mandelolje eller aprikos kjerneolje istedet for oliven. Sjøl elsker jeg oliven, men jeg har tørr hud. Og det går fint å infusere grønn te i olje og bruke det i skrubben slik Elisabeth Arden gjør. Til omtrent en tiendel av prisen får man et nydelig produkt, og kan bruke resten på en flaske god vin Hilsen Heidi
Gjest Virvel Skrevet 24. februar 2003 #14 Skrevet 24. februar 2003 Det er en god følelse, eller hva Ivanka? Jeg er sånn selv, når jeg vet at jeg har rett kan jeg gjerne ha det i bakhodet i månedsvis, og når det da plutselig dukker opp noe som beviser min overlegenhet, MÅ jeg naturligvis fortelle det til hele verden. Jeg har også oppdaget olivenoljen, men akkurat nå har vi visst ikke mer igjen av det. Tror dere det funker like bra med soyaolje?
Gjest Starya Skrevet 24. februar 2003 #15 Skrevet 24. februar 2003 Ja ja, du kan få sagt det... Ørliten digresjon.. Vel, ikke egentlig da. Jeg prøvde olivenolje i håret, og det gikk bare bra. Med en litt morsom bieffekt: Jeg vasket håret som vanlig (fikk ut oljen uten problemer), grer meg, og setter meg så ned med andre tin mens håret lufttørker. Da jeg gikk inn på badet igjen fikk jeg sjokk.. :o Jeg har naturlige krøller som trer tydeligere frem når håret lufttørker, men denne gangen var de nesten ekstreme! Er det andre som har opplevd denne morsomme bivirkningen?
Gjest Zalomine Skrevet 24. februar 2003 #16 Skrevet 24. februar 2003 Nei, men jeg har da heller ikke prøvd å bruke olivenolje enda. Må prøve (mine krøller er bare "tunge" for tiden, da jeg har litt langt hår etterhvert, så de taper seg. Skal man nå først ha de dunne krøllene, så kan de jo i det minste krølle seg på en skikkelig måte....) Ja, dette må prøves. Olivenolje har vi jo på kjøkkenet. Jeg har bare ikke tatt den med inn på badet enda. Kanskje i morgen? (man knar den inn i tørt hår, venter litt og vasker som vanlig, ikke sant?)
Gjest Starya Skrevet 24. februar 2003 #17 Skrevet 24. februar 2003 Nei, men jeg har da heller ikke prøvd å bruke olivenolje enda. Må prøve (mine krøller er bare "tunge" for tiden, da jeg har litt langt hår etterhvert, så de taper seg. Skal man nå først ha de dunne krøllene, så kan de jo i det minste krølle seg på en skikkelig måte....) Ja, dette må prøves. Olivenolje har vi jo på kjøkkenet. Jeg har bare ikke tatt den med inn på badet enda. Kanskje i morgen? (man knar den inn i tørt hår, venter litt og vasker som vanlig, ikke sant?) Ja, det var i allefall det jeg gjorde. I mitt tilfelle føltes det som om det var lit olje igjen da jeg avsluttet vasken, men ikke da det hadde tørket. Husker jeg hadde samme følelsen da jeg prøvde balsam for første gang for lenge siden..
Gjest Zalomine Skrevet 24. februar 2003 #18 Skrevet 24. februar 2003 Skal sannelig prøve dette i morgen, håret mitt er ganske umulig for tiden (vel, kanskje delvis fordi det rett og slett trenger en liten klipp da, for det begynner å bli en liten anelse slitt.... Men det var det med å finne en ny og fremmed frisør som man stoler på da...)
Gjest Virvel Skrevet 24. februar 2003 #19 Skrevet 24. februar 2003 ...men er det noen som har prøvd soyaolje? Jeg kan naturligvis bare gå og prøve det selv, men jeg er bittelitt skeptisk... Vil helst ha noen forsikringer om at det er "trygt" først. (Pyse-Virvel)
Gjest Starya Skrevet 24. februar 2003 #20 Skrevet 24. februar 2003 Soyaolje har jeg kun prøvd på hendene som sukkerskrubb for noen år tilbake, det funka greit, men ble ingen vane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå