Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye man undrer seg over når man henger ved PC'n.

Grønn te skal jo være så sunt så i løpet av de siste dagers "tvangsdrikking" (man skal jo drikke mye når man har influensa) så har en del av væskeinntaket vært grønn te. I min naivitet trodde jeg at den var mindre vanndrivende enn vanlig te og kaffe.

Men så leser jeg altså på nettet at den også er vanndrivende så da kunne jeg drukket kaffe i stedet :forvirret: .

Hva er "verst" og "best" av kaffe, vanlig svart te og grønn te når det gjelder å etterfylle væske....

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Min personlige erfaring er at jeg nesten alltid må tisse like etter å ha drukket te; både grønn og svart (løsvekt). Mens kaffe ikke alltid har samme effekt. Kaffe "kjennes" for meg mer ut som det påvirker væskebalansen i kroppen uten at jeg nødvendigvis må tisse, at det kanskje endrer osmoselikevekten.. Dessuten er kaffe tøffere for magen. I en periode nå har jeg bare drukket espresso og te - mye grønn te av typen chun mee , og synes dette virker mildere for kroppen generelt, med mindre avhengighet og abstinenser.

Tror ellers at grønn te skal være litt mindre vanndrivende enn både kaffe og te, men som nevnt over - jeg synes det virker som de påvirker væskebalansen på litt ulike måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...