kitekatt Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Noen som har det? fornøyd? Hvordan er det å holde rent ift. fliser? Og hva betalte dere for det og hvor kjøper man det? Tenker å male veggen bak.
Tusenfryd Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Skulle egentlgi sette opp plexiglassvegg. Så det på en kjøkkenutstillig og det var råstilig. Dessverre klønet vi med rekkefølgen ved oppsetting av nytt kjøkken, så det ble vanlige fliser for oss, men likevel - flott er det!
Bellanice Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Vi har glass istedenfor fliser og angrer ikke et sekund. Det er så enkelt å holde rent. Slik ser det ut. Om jeg husker riktig kostet det totalt 5000kr inkl montering av glassmesteren. Det var to plater på ca 2 meter + 3,5 meter x avstanden fra benk til skap.
Vannkvinne Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Er det noen som har prøvd å legge en tøff tapet med glass til beskyttelse foran? Ser for meg at dette kan bli stilig i et ellers "hvitt" og enkelt miljø
kitekatt Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 (endret) Vi har glass istedenfor fliser og angrer ikke et sekund. Det er så enkelt å holde rent. Slik ser det ut. Om jeg husker riktig kostet det totalt 5000kr inkl montering av glassmesteren. Det var to plater på ca 2 meter + 3,5 meter x avstanden fra benk til skap. ← Det var kjempetøft! Hvor kjøpte du dette fra? Og det er tapet du har bak glasset eller hva? Endret 2. mars 2007 av kitekatt
sasha07 Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Du kan ringe eller går på site www.vestkantbygg.no
Gjest Bodillen Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Er det noen som har prøvd å legge en tøff tapet med glass til beskyttelse foran? Ser for meg at dette kan bli stilig i et ellers "hvitt" og enkelt miljø ← Kjenner noen som har en skikkelig fargesterk tapet med glassplate foran, og det er kjempestilig! Vi holder på å bygge hus nå, og vi vurderer å male en fancy farge og sette glassplate på. Håper på en løsning der vi enkelt kan ta bort glasplatene og male om under.
momo Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Vi har tenkt til og skaffe oss det snart. Vi vil gjerne ha sånn glassplate som det går an og ta av for og bytte evt det som er under. Her vurderer vi både tapet, maling evt bilder til og ha under. Vi kjenner en glassmester så håper han kan lage det til oss.
Kristin Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 Er det noen som har prøvd å legge en tøff tapet med glass til beskyttelse foran? Ser for meg at dette kan bli stilig i et ellers "hvitt" og enkelt miljø ← Noen jeg kjenner har kaffebønner i ulike brun nyanser bak...
Gjest Persille Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Skulle egentlgi sette opp plexiglassvegg. Så det på en kjøkkenutstillig og det var råstilig. Dessverre klønet vi med rekkefølgen ved oppsetting av nytt kjøkken, så det ble vanlige fliser for oss, men likevel - flott er det! ← Bare så vi andre ikke går i samme felle Hva var feil rekkefølge og hvordan burde det ha blitt gjort?
Eliza Doalot Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Vi har det vi også, og det er rett og slett genialt! Den var ferdig montert i leiligheten vi kjøpte, så jeg vet dessverre ingenting om pris eller andre detaljer. Jeg veit bare at jeg aldri kommer til å ha et kjøkken uten!
Bellanice Skrevet 3. mars 2007 #12 Skrevet 3. mars 2007 Det var kjempetøft! Hvor kjøpte du dette fra? Og det er tapet du har bak glasset eller hva? ← Kjøpte fra glassmesteren som også kom og monterte det. Bak er samme veggplater som resten av kjøkkenet, men selve glassplaten er ikke vanlig gjennomsiktig. Skal prøve å finne ut hva den type glass heter. Tror også det hadde vært kult med en sprek tapet bak, hvis kjøkkenet er hvitt eller veldig nøytralt. Vårt kjøkken er mørkegrått - derfor lys bakgrunn.
Bellanice Skrevet 3. mars 2007 #13 Skrevet 3. mars 2007 Jeg bor ikke i Oslo, men på Dinside.no sitt forum er det noen som anbefaler Rolf Berglund AS på Skøyen.
Bellanice Skrevet 3. mars 2007 #14 Skrevet 3. mars 2007 Bare så vi andre ikke går i samme felle Hva var feil rekkefølge og hvordan burde det ha blitt gjort? ← Vårt kjøkken var helt ferdigmontert da glassmesteren satt opp glasset, det eneste han gjorde var å fjerne listene som ligger under overskapene mens han monterte.
Gjest lolle Skrevet 3. mars 2007 #15 Skrevet 3. mars 2007 Til Vannkvinne:Ja,jeg har sett det,for søsteren min har det.Kjempetøft,på ellers helt hvitt kjøkken.Mye finere enn å male,etter min mening.Tapetet er mønstrete,med glass foran
2små Skrevet 5. mars 2007 #16 Skrevet 5. mars 2007 Er det lett å få knust disse glassene? Tenker litt på dette siden jeg har små uvørne barn i huset.
Bellanice Skrevet 6. mars 2007 #17 Skrevet 6. mars 2007 Er det lett å få knust disse glassene? Tenker litt på dette siden jeg har små uvørne barn i huset. ← Det er klart hvis man slenger en kjele hardt inn i glassveggen vil den knuse, men vi har ikke vært noe særlig borte i den i løpet av 15 måneder (har ikke barn enda). Glasset er ganske tykt. Herdet glass knuser lettere enn vanlig glass (og man bør ha herdet glass bak platetoppen hvis man ikke har induksjon i følge glassmesteren, dette pga av varmen). Vi har ikke herdet glass.
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. mars 2007 #18 Skrevet 6. mars 2007 Kjenner noen som har det, og de trodde de hadde betalt ca. 6000 for to plater (en på veggen over vasken og en over komfyren). Vet ikke hvor store de er, men de dekker kanske lengden av et skap i tillegg til vasken og komfyren. Deres har et slags svakt grønnskjær, så selv om det er hvit tapet bak, ser det ikke helt hvitt ut. Vi vurderer å gjøre det samme i vår nyoppussede leilighet før vi begynner å skitne til den malte veggen. Men det koster. Men får inntrykk av at det er lettere å renholde enn fliser.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. mars 2007 #19 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har nå framskaffet nye opplysninger i denne saken ang. pris. Dvs. min samboer har gjort det. Han chattet visstnok med Ikea på nettsiden deres, og de påstår at de selger glassplater i herdet glass til rundt 150,- per stk. Eller rettere sagt. De kommer i to størrelser. 45 ganger 60 cm koster 149,- og 45 ganger 80 cm koster 169,- (tror jeg det var). Har ikke vært og sett det eller sett bilder av det, så vet jo ikke om det kan måle seg med plater man får oppmålt av en glassmester. Men til den prisen, kommer jeg til å være veldig positivt innstilt hvertfall. En ulempe er at man får skjøter hvis man skal ha lengre plate enn 80 cm. I tillegg til at man ikke får den helt opp til overskapene om man ønsker det. Men for 636,-, som det ville bli for oss, overlever jeg det.
Spiralis Skrevet 7. mars 2007 #20 Skrevet 7. mars 2007 Broren min hadde glassplate i sin tidligere leilighet. Det så riktig pent ut. Jeg overveide det da jeg skulle pusse opp kjøkken, men endte i stedet opp med glassfliser. Syntes det ser kjempeflott ut og er svært fornøyd med valget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå