Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Jeg har bestilt mine første pakker fra Strawberrynet, og er veldig fonøyd både med pris og produkt. Men jeg klarer ikke dy meg helt for å tenke at de - og endel andre tilsvarende butikker - antagelig fører et ganske tvilsomt regnskap. For det første er jo varene ofte veldig billige - billigere enn man får kjøpt dem for i land med langt lavere moms enn her, såvidt jeg skjønner (mulig jeg tar feil, lenge siden jeg har vært ute og reist). For det andre sender de fra Hong Kong, ikke et godt argument, men kanskje regnskapsreglene der er helt annerledes enn her. For det tredje - det lønner seg for dem å betale for å sende rekommandert i tillegg til den lave prisen på varen - rek.sendinger er IKKE en billig måte å sende pakker på. Og hvorfor er produktene pakket inn i metallfolie - på grunn av gjennomlysning i toll o.l, eller bare for å beskytte produktet? De skriver ned verdi (noe som kanskje ikke er ulovlig for dem, men for mottaker - vet at praksis er endret for sendinger til Norge, men ikke resten av verden, sikkert). De hadde heller ikke oppgitt avsender utenpå pakkene.

Jeg antar jo at de får kjøpt produktene billig fra fabrikk (av hvem...), at noe kanskje er andresortering o.l, men er det ikke litt rart likevel? Ikke at jeg kommer til å slutte å handle der :sjenert:

Endret av liteteita
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er interessante spørsmål du stiller og det er nok absolutt mye som er litt i gråsonen. Men som du sier, vi kommer vel ikke til å slutte å handler der uansett :forvirret: Så kanskje vi helst ikke vil vite alle detaljer....

Gjest Tweek
Skrevet
Det er interessante spørsmål du stiller og det er nok absolutt mye som er litt i gråsonen. Men som du sier, vi kommer vel ikke til å slutte å handler der uansett  :forvirret:  Så kanskje vi helst ikke vil vite alle detaljer....

:Nikke:

Gjest Deception
Skrevet

De skriver vel ikke ned verdien? De gjorde det tidligere, men så fikk de påpakning om at de måtte skrive reell verdi utenpå pakkene.

Ellers synes jeg også utvalget bærer stort preg av restlager/konkurssalg, og jeg tror vel ikke akkurat de har tillatelse til å selge alle merkene de fører.

Skrevet (endret)
Og hvorfor er produktene pakket inn i metallfolie - på grunn av gjennomlysning i toll o.l, eller bare for å beskytte produktet?

Må korrigere akkurat denne. Riktignok er det metallisk utseende på papiret, men metallfolie er det ikke så jeg tror ikke det skjermer så mye. Dessuten - blir pakken stoppet i tollen, så åpner de jo og sjekker så vidt jeg vet. (Skjedde med en pakke jeg fikk før jul.)

En annen sak er at jeg ikke skjønner vitsen med den innpakkingen i det hele tatt. Med mindre man kjøper "unboxed" så ligger jo produktet i originalemballasje og den ytre emballasjen må de jo ha uansett.

Endret av Cata
Skrevet
En annen sak er at jeg ikke skjønner vitsen med den innpakkingen i det hele tatt. Med mindre ma kjper "unboxed" så ligger jo produktet i originalemballasje og den ytre emballasjen må de jo ha uansett.

Synes de overdriver innpakningen en smule. Sløyfer, lag på lag med papir, papp og eventuell plastikk osv.

Pakkene kunne fint vært levert rett i postkassen hadde det ikke vært for denne overdrevne innpakningen.

Ellers så har jeg ikke noen sterke formeninger rundt snuskete virksomhet eller ei, men hadde det vært skikkelig, skikkelig snusk hadde vel firmaet vært stoppet for lenge siden?

Skrevet

Jeg får mine pakker i postkassen, men så bestiller jeg som regel bare et produkt om gangen.

Skrevet
Jeg får mine pakker i postkassen, men så bestiller jeg som regel bare et produkt om gangen.

Ikke fra strawberrynet vel? De pakkene er jo rekommandert, er derfor de ikke kommer rett i postkassa.

Gjest Tweek
Skrevet
Ikke fra strawberrynet vel? De pakkene er jo rekommandert, er derfor de ikke kommer rett i postkassa.

Man kan velge å ikke få rekommandert.

Men jeg er enig i at pakkene kunne vært mindre. Jeg bestiller en mascara men må gå på posten å hente den for pakka var for stor for postkassa.

Gjest Tokidoki
Skrevet

Sløyfebånd osv. kommer vel bare når man krysser av for "gift" på bestillinga?

(Da krysser de også av for "gift" på tollseddelen)

Ellers har jeg fått et noe dårlig inntrykk av SN i det siste. Jeg bestillte en mascara og en krem, og begge deler bar helt tydelig preg av å være brukt. Mascaraen var inntørket og kremen var helt tydelig tatt av og full av hår og drit.

Skrevet
Ellers har jeg fått et noe dårlig inntrykk av SN i det siste. Jeg bestillte en mascara og en krem, og begge deler bar helt tydelig preg av å være brukt. Mascaraen var inntørket og kremen var helt tydelig tatt av og full av hår og drit.

Det hørtes utrolig ekkelt ut! Har du klaget? Er det andre som har opplevd lignende ting?

Gjest Tweek
Skrevet
Sløyfebånd osv. kommer vel bare når man krysser av for "gift" på bestillinga?

(Da krysser de også av for "gift" på tollseddelen)

Så ekkelt!

Selv har jeg heldigvis ikke fått inntørka mascara.

Men nå har jeg bare bestilt mascaraer og en concealer fra SN som jeg husker.

• 2 uker senere...
Skrevet

Sølvpapiret er jo bare et gavepapir. De sender det jo liksom som gave. Sølvpapir og lilla sløyfer er kanskje dillete for oss, men i fht pyntetradisjonene der borte er vel dette blåbær! :ler: Og den store innpakningen er jo bare for å beskytte varene . det er vel bra det?

Dere skjønner kanskje at jeg er en veldig fornøyd kunde av SN!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...