Susannah Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes bananene mine blir så fort halvbrune og liksom innskrumpet. Jeg legger dem ikke sammen med epler, de ligger på benken 1 meter fra et fat med løk og hvitløk i, kan det ha noen sammenheng? De skal jo ikke i kjøleskapet, sant?
Gjest gjesta Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes faktisk bananer holder seg bedre i kjøleskapet, de kan bli stygge utenpå men er like fine inni.
Susannah Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2007 Ok, da skal jeg prøve og se om det hjelper. Takk!
Gjest Shayla Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har også mine i kjøleskap, syns de er bedre der. Kan hende at løken påvirker bananene dine.. prøv å legg de ett annet sted og se om det blir bedre.. Ikke sammen med tomater heller.
Gjest Elfrida Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har bananene i fruktkurv sammen med appelsiner og epler bl.a., og rett ved siden av en bolle med tomater -det går fint det! Men det er jo ferskvare, og bør spises i løpet av 4-5 dager. Jeg kjøper i hvert fall ikke frukt for å oppbevare dem i ukesvis. Kan forreste anbefale Max Havelaar-bananer, de er små og søte, syns ofte vanlige bananer er litt for store, og smaker litt lite.
Gjest Gjest 1 Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 (endret) Har du forsøkt å bevare dem i en av de nederste skuffene i kjøleskapet i en lukket plastpose? Endret 2. mars 2007 av Gjest 1
Susannah Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2007 Har du forsøkt å bevare dem i en av de nederste skuffene i kjøleskapet i en lukket plastpose? ← Nope, men skal prøve det neste gang jeg kjøper bananer! Takk, dere!
Fakse Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Det kommer ikke sol på bananene løpet av dagen sånns om de ligger nå da? For mye varme er ikke bra for dem nemlig.
liv Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Bananer holder seg best i lukket pose, i rundt 10 grader. (så et kott eller noe passer fint!)
aimee Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Ja, eller så finnes jo disse "festlige og lekre" banalhengerene da! Bananer holder seg mye lenger om de får henge, har jeg hørt. Bare så det er sagt; det kommer ikke en sånn henger i nærheten av mitt hjem Uansett. Jeg kjøper alltid bananer med litt grønnskjær, så de holder seg lenger. Gubben har fått klar beskjed om å la de modne bananene ligge
Gjest Tang Lung Skrevet 4. mars 2007 #11 Skrevet 4. mars 2007 Synes det er morsomt å skrive "B1" og "B 2" med sprittusj på bananene...get it lol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå