Gå til innhold

Bananene mine blir så fort stygge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes bananene mine blir så fort halvbrune og liksom innskrumpet. Jeg legger dem ikke sammen med epler, de ligger på benken 1 meter fra et fat med løk og hvitløk i, kan det ha noen sammenheng? De skal jo ikke i kjøleskapet, sant?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes faktisk bananer holder seg bedre i kjøleskapet, de kan bli stygge utenpå men er like fine inni.

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve og se om det hjelper. Takk!

Gjest Shayla
Skrevet

Jeg har også mine i kjøleskap, syns de er bedre der.

Kan hende at løken påvirker bananene dine.. prøv å legg de ett annet sted og se om det blir bedre.. Ikke sammen med tomater heller.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har bananene i fruktkurv sammen med appelsiner og epler bl.a., og rett ved siden av en bolle med tomater -det går fint det! Men det er jo ferskvare, og bør spises i løpet av 4-5 dager. Jeg kjøper i hvert fall ikke frukt for å oppbevare dem i ukesvis. Kan forreste anbefale Max Havelaar-bananer, de er små og søte, syns ofte vanlige bananer er litt for store, og smaker litt lite.

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Har du forsøkt å bevare dem i en av de nederste skuffene i kjøleskapet i en lukket plastpose?

Endret av Gjest 1
Skrevet
Har du forsøkt å bevare dem i en av de nederste skuffene i kjøleskapet i en lukket plastpose?

Nope, men skal prøve det neste gang jeg kjøper bananer! Takk, dere!

Skrevet

Det kommer ikke sol på bananene løpet av dagen sånns om de ligger nå da? For mye varme er ikke bra for dem nemlig.

Skrevet

Bananer holder seg best i lukket pose, i rundt 10 grader. (så et kott eller noe passer fint!)

Skrevet

Ja, eller så finnes jo disse "festlige og lekre" banalhengerene da! :ler:

Bananer holder seg mye lenger om de får henge, har jeg hørt.

Bare så det er sagt; det kommer ikke en sånn henger i nærheten av mitt hjem ;)

Uansett. Jeg kjøper alltid bananer med litt grønnskjær, så de holder seg lenger.

Gubben har fått klar beskjed om å la de modne bananene ligge :ler:

Gjest Tang Lung
Skrevet

Synes det er morsomt å skrive "B1" og "B 2" med sprittusj på bananene...get it lol ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...