Gå til innhold

I dag har jeg...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke noe røyking i dag Nelle!

*vifter med formanende pekefinger*

Det er jenta si det!

:briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen oppmuntrende ord er kanskje på sin plass i dag? Selv er jeg på min 23 dag som ikke røyker og det er fantastisk deilig. Synes de siste 3 ukene har gått over all forventning. Skal ikke juge å si at jeg ikke har lyst til å røyke jevnlig, men for det første så er ikke suget umulig å takle, dernest synes jeg det går lengre og lengre mellom hver gang jeg tenker på sigaretter. Prøv å fokuser på alt det positive ved at du slutter å røyke, så som bedre smak, lukt og ikke minst åndedrett, og for hver dag du har klart å la være og røyke, husk at hvis du begynner igjen, så har de røykfrie, muligvis harde dagene vært totalt bortkastet.

Lykke til!

Jennifer

Skrevet

Nok en oppmuntring: Fem uker uten røyk.

Jeg sluttet nesten spontant. Delte en dose Zyban med en kamerat (smart måte å omgåes legemidler på? Nope!). Plutselig var jeg igang da, men ble en DEL sutrete av pillene - til og med før jeg hadde stumpet røyken...

Derfor sluttet jeg på pillene. Ble overrasket da jeg fant ut at jeg ble skuffet over at jeg ikke kunne slutte nå, og bestemte meg for at prosjektet skulle gjennomføres, med eller uten piller.

Derfor bestemte jeg meg på formiddagen, og sluttet på kvelden. Har gått mye lettere enn jeg trodde, suget er nå sjelden til stede og lettere å takle.

Hadde ærlig talt ikke trodd at jeg skulle merke noen forskjell på lunger og pust, siden jeg ikke trener overvettes mye...men merker det faktisk skremmende godt. Nå tenker jeg at jeg ikke gidder å utsette meg for å slutte igjen, så jeg gidder ikke begynne. Har innsett at jeg kan aldri bli festrøyker - i alle fall ikke nå...

Uansett - LYKKE TIL!

Skrevet

kjempebra! jeg holdt opp i 2 mnd. før jul, vet ikke hva som kom over meg men jeg var bare drittlei av røyk mest lukta. og alle trakk ett lettelsens sukk når jeg begynte igjen, jeg var bare en skikkelig superbitch, det er jo ganske farlig med høyt blodtrykk også. men du må ha lykke til. :D

Skrevet

For meg har ikke problemet med røykekutten vært de første dagene eller ukene etter slutten.

Det største problemet har vært å ikke begynne igjen mange måneder senere, for lysten har sittet i topplokket. Så jeg har sprukket 2 ganger, en gang etter 6 måneder og en gang etter 8 måneder :(

Men Nelle, du fikser dette :D

Skrevet

Tenkte at jeg ikke skulle si at dette ikke er mitt første forsøk, Kristian...det er det nemlig ikke!

Gjør akkurat som du, sprekker etter noen måneder. Men det er ikke vits i å fokusere på nå, akkurat nå er det veldig lett. Det er fint.

Skrevet

hm. slutta to uker etter at samboeren flytta ut. og først etter et par uker uten røyk, leste jeg at samlivsbrudd IKKE var tidspunktet å slutte å røyke på... men da var det jo litt sent, så det gjorde meg bare enda mer bestemt.

Skrevet
For meg har ikke problemet med røykekutten vært de første dagene eller ukene etter slutten.

Det største problemet har vært å ikke begynne igjen mange måneder senere, for lysten har sittet i topplokket. Så jeg har sprukket 2 ganger, en gang etter 6 måneder og en gang etter 8 måneder  :(

Det er første gang jeg prøver å slutte, så jeg vet jo egentlig ikke hvordan jeg vil takle det når jeg kommer til de punktet som Kristian (71) beskriver over. Det jeg prøver å fokusere på er at hvis jeg tar EN røyk, så er alle mine røykfrie dager og hele kampen bortkastet. Så kan jeg gå igjennom hele greia igjen og det vil jeg jo ikke. Dessuten ønsker jeg ikke å være en røyker, spesielt nå som jeg merker hvor preget min kropp faktisk har vært av røyking. Jeg gidder ikke å slutte mer enn 1 gang, enten så er jeg en røyker eller så er jeg en ikke-røyker, og jeg har valgt å være en ikke-røyker. Dette høres kanskje litt bastant ut, men jeg tror det er viktig å bearbeide viljestyrken, sånn at jeg ikke plutselig en dag innbiller meg at jeg godt kan ta en røyk eller 5 fordi det er fest eller lignende. Etter min mening, når man har kommet seg gjennom "avrusningen" sitter det hele i hodet og derfor vil jeg ikke tillate meg å glemme heller...

Jennifer

(skal vise "verden" at jeg har nok viljestyrke jeg...") :blunke:

Skrevet

nettopp. tilsvarende tankegang har holdt meg røykfri i eh... 7 måneder tror jeg det er nå. siden juli.

Skrevet
Dette høres kanskje litt bastant ut, men jeg tror det er viktig å bearbeide viljestyrken, sånn at jeg ikke plutselig en dag innbiller meg at jeg godt kan ta en røyk eller 5 fordi det er fest eller lignende. Etter min mening, når man har kommet seg gjennom "avrusningen" sitter det hele i hodet og derfor vil jeg ikke tillate meg å glemme heller...

Jennifer

(skal vise "verden" at jeg har nok viljestyrke jeg...") :blunke:

Ja, det er en bastant uttalelse Jennifer, men ikke noe galt å tenke slik alikvel :D det er faktisk den eneste måten å klare det på.

1 røyk er nok til at man begynner igjen, selv om akkurat den røyken smaker pyton.... så for all del, vær bastant og hold deg unna.

Gjest Cruella
Skrevet

Hvordan går det med røykstoppen nå, Nelle?

Har store planer om å stumpe røyken selv snart.

Fikk høre senest i dag at nok en venninne har sluttet.

Nå er det snart bare meg igjen i hele verden....

:oops: :oops: :oops:

Lisa-Beth

:o

Gjest Bette Davis
Skrevet

Flinke deg!

Her er min røyke-log: Jeg begynte å røyke da jeg var 15 år ( :oops: ) og sluttet da jeg ble gravid. (26 år) Så fødte jeg og begynte å røyke igjen (helt bevisst, faktisk. dumme meg). Så ble jeg gravid igjen og sluttet. Denne gangen ville jeg ikke begynne igjen, men så skulle jeg bare ha en liten kveldsrøyk, også ble det lange sommerkvelder også.... Så sluttet jeg helt pluttselig for to år siden, ble bare så lei (og redd for kreft, m.m.). Holdt opp over ett år, men i fjor sommer begynte jeg igjen. Skulle bare koserøyke litt på ferie, skulle aaaldri begynne igjen.... Det var skikkelig deprimerende. Også spesielt siden jeg har to små barn som sa ting som "jeg vil også røyke" og leke-røkte med blyant i munnen, etc.. :cry: Det ga motivasjon til å slutte!

Så i julen sluttet jeg igjen, for fjerde og siste gang! :D

Har insett at jeg må anse meg selv som en røyke-alkoholiker. En røyk kan velte alt. Har desutten kjøpt (og lest) den røykeslutt-boken -kan anbefales. Les den og du slutter å røyke!! Så status per i dag er som følger: halve livet mitt som røykfri, 3/4 av livet som røyker og 1/4 av livet (nesten) som litt fram og tilbake, med tre pauser. Så håper jeg at fortsettelsen/fremtiden blir laaang og røykfri, og det håper jeg for Lisa-beth og Nelle og alle andre også.

:kul: (neida :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...