Nelle Skrevet 24. februar 2003 #1 Skrevet 24. februar 2003 I dag har jeg sluttet å røyke!! Wheee!! *smile fra øre til øre* Nelle
Tusenfryd Skrevet 24. februar 2003 #2 Skrevet 24. februar 2003 Gratulerer det var gode nyheter. Lykke til med å ikke begynne igjen.
Lisle Skrevet 24. februar 2003 #3 Skrevet 24. februar 2003 kjæresten min har vært røykfri i ett år neste måned. selv har jeg vært neglebitfri i over en måned :blunke:
ivanka Skrevet 24. februar 2003 #4 Skrevet 24. februar 2003 gratulerer og lykke til! det er mye lettere enn du tror!
Nelle Skrevet 24. februar 2003 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2003 Tusen takk for oppmuntrende ord!! Dette er faktisk første gang i hele mitt liv at jeg virkelig går inn for å slutte. Det begynte som en tanke på jobb i morges, men utviklet seg til å bli mer enn bare det. Man kan vel si at dette var en særdeles spontan avgjørelse. Hver gang jeg tenker på røyk og/eller evt. tenker at jeg fikk lyst på røyk, så tenker jeg: Vil jeg virkelig slutte, eller vil jeg ikke? Svaret er alltid ja -og da røyker jeg heller ikke. Kan dere ikke fortsette å oppmuntre meg? Det var så fint og ha litt backing!! Nelle
Kristian (71) Skrevet 24. februar 2003 #6 Skrevet 24. februar 2003 Så flink du er Nelle :enig_animasjon: Jeg er sikker på at du klarer dette mye bedre enn meg, jeg har forsøkt 2 ganger tidligere. Kan ikke du bevise for meg at det er mulig å klare det da? Har tro på at Nelle har mer karakterstyrke enn meg jeg
Gjest Hilde Skrevet 24. februar 2003 #7 Skrevet 24. februar 2003 Jeg sier bare at så lenge jeg klarte å slutte, så tror jeg alle klarer å slutte, Nelle. Jeg tok min siste sigarett den 13. oktober 2002 og synes det har gått kjempefint. Begynte å røyke som 15-åring for 24 år siden og de siste årene røykte jeg omtrent en 20-pakning pr. dag. Nå er det SÅÅÅ deilig å våkne om morgenen uten å være tett i halsen og brystet - det er ubeskrivelig å ha fått tilbake lukte- og smakssansene igjen. Dette er jeg sikker på at du klarer fint - det er viljen det står på - ikke noe annet. Lykke til videre - bare spør meg om det er noe du lurer på
Anie Skrevet 24. februar 2003 #8 Skrevet 24. februar 2003 Så flink du er Nelle.... jeg hopper av glede for din skyld
ivanka Skrevet 24. februar 2003 #9 Skrevet 24. februar 2003 jeg har vært røykfri siden juli, og det er overraskende lett! og jeg pleide å røyke 60 om dagen... men det er lenge siden.
Gjest Hilde K S Skrevet 24. februar 2003 #10 Skrevet 24. februar 2003 Stå på - dette klarer du ! Er røykfri på 15. dag i dag og vanvittig stolt over meg selv.
Litago Skrevet 24. februar 2003 #11 Skrevet 24. februar 2003 Gratulerer Nelle! Jeg er virkelig glad på dine vegne. Da jeg sluttet å røyke så lagde jeg meg en liste med hvorfor jeg ville slutte. Øverst kom de grunnene jeg syntes var viktigst, - ikke hva leger eller venner sa. Denne listen hang jeg opp på badespeilet og hver morgen og kveld leste jeg listen høyt. Denne metoden hjalp meg ihvertfall!
Redhead Skrevet 24. februar 2003 #12 Skrevet 24. februar 2003 Kjempebra!! :D Lykke til med fortsettelsen!! :blunke:
Amanda~ Skrevet 24. februar 2003 #13 Skrevet 24. februar 2003 Eyh, Nelle! Gratulerer - flink jente! :D
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #14 Skrevet 24. februar 2003 Kjempebra!! Ønsker deg lykke til! Dette klarer du :D
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2003 #15 Skrevet 24. februar 2003 I dag har jeg sluttet å røyke!! Wheee!! *smile fra øre til øre* Nelle Du får holde et øye med vekta heretter, 15 kilo sniker seg lett innpå :-?
Nelle Skrevet 24. februar 2003 Forfatter #16 Skrevet 24. februar 2003 Heldigvis har det aldri vært særlig nødvendig for meg å tenke på vekta. Og det tror jeg ikke det vil bli nå, heller. Hilde: Ble veldig inspirert/motivert av innlegget ditt. Sluttet du bare helt brått eller? Nelle
Gjest Hilde Skrevet 24. februar 2003 #17 Skrevet 24. februar 2003 Hei igjen, Nelle - nei, jeg sluttet ikke sånn helt uten videre. Datoen satte jeg flere måneder i forveien - sammen med min søster. Tror nok det at jeg sluttet sammen med henne gjorde det litt lettere: Felles sjebne, felles trøst, vet du ... Den perioden i døgnet det var verst å holde seg, synes jeg var etter middag - da måtte jeg ty til nikotintyggi i en periode. For halvannen måned siden så kuttet jeg ut tyggien også - det var litt hardt i begynnelsen, men nå er jeg glad at jeg kuttet det ut. Du er heldig som ikke har lett for å legge på deg - det var jo noe av det som har holdt meg tilbake for å slutte tidligere. Tenkte alltid at jeg først måtte ta av 15 kg slik at jeg kunne legge de på meg når jeg sluttet .. - Derfor "konverterte" jeg til Dr. Lindberg`s kosthold en god stund før jeg kuttet røyken, og det har resultert i at jeg har gått ned over 12 kg etter at jeg sluttet å røyke. Noe av fortjenesten for det skyldes nok også at jeg har blitt mye flinkere til å komme meg ut å gå - bl.a. så spaserer jeg til og fra jobben hver dag. En stor drivkraft for meg var dessuten det at jeg la pengene jeg ville brukt på sigaretter på en boks hver dag - gjett om det er inspirerende å se hvor mye penger du sparer !!
Pinocchio Skrevet 25. februar 2003 #19 Skrevet 25. februar 2003 Sluttet forrige jul og har holdt meg siden selv om jeg ironisk nok var nær ved å sprekke denne jula men tok en stor marsipangris istedenfor! Lykke til, Nelle. Snart kommer våren og du kan sykle og jogge og virkelig merke forskjellen ute i frisk luft! Selv om helseårsaken ikke er den viktigste synes jeg. Den viktigste årsaken til å slutte er hvor dumt det egentlig er å være avhengig av en bitteliten papirpinne.. Lykke til utover våren.
Pip Skrevet 25. februar 2003 #20 Skrevet 25. februar 2003 Gratulerer Nelle! En venninne av meg sluttet å røyke for et par uker siden, og en dag kom hun gledesstrålende: 'I dag kjente jeg vaniljelukt!! Det har jeg ikke kjent på ti år, minst!!' Så - utenom de store helsemessige gevinstene det har å slutte å røyke, er det mange 'små-gevinster' å hente også!! Lykke til videre!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå