Gå til innhold

I dag har jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg sluttet å røyke!!

Wheee!!

*smile fra øre til øre*

Nelle :briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer det var gode nyheter. Lykke til med å ikke begynne igjen.

Skrevet

kjæresten min har vært røykfri i ett år neste måned. selv har jeg vært neglebitfri i over en måned :blunke:

Skrevet

gratulerer og lykke til! det er mye lettere enn du tror!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord!!

Dette er faktisk første gang i hele mitt liv at jeg virkelig går inn for å slutte. Det begynte som en tanke på jobb i morges, men utviklet seg til å bli mer enn bare det. Man kan vel si at dette var en særdeles spontan avgjørelse.

Hver gang jeg tenker på røyk og/eller evt. tenker at jeg fikk lyst på røyk, så tenker jeg: Vil jeg virkelig slutte, eller vil jeg ikke? Svaret er alltid ja -og da røyker jeg heller ikke.

Kan dere ikke fortsette å oppmuntre meg? Det var så fint og ha litt backing!!

Skrevet

Så flink du er Nelle :enig_animasjon:

Jeg er sikker på at du klarer dette mye bedre enn meg, jeg har forsøkt 2 ganger tidligere. :(

Kan ikke du bevise for meg at det er mulig å klare det da?

Har tro på at Nelle har mer karakterstyrke enn meg jeg :Nikke:

Skrevet

Jeg sier bare at så lenge jeg klarte å slutte, så tror jeg alle klarer å slutte, Nelle. Jeg tok min siste sigarett den 13. oktober 2002 og synes det har gått kjempefint. Begynte å røyke som 15-åring for 24 år siden og de siste årene røykte jeg omtrent en 20-pakning pr. dag.

Nå er det SÅÅÅ deilig å våkne om morgenen uten å være tett i halsen og brystet - det er ubeskrivelig å ha fått tilbake lukte- og smakssansene igjen.

Dette er jeg sikker på at du klarer fint - det er viljen det står på - ikke noe annet.

Lykke til videre - bare spør meg om det er noe du lurer på :)

Skrevet
:hoppe: Så flink du er Nelle.... jeg hopper av glede for din skyld :wink:
Skrevet

jeg har vært røykfri siden juli, og det er overraskende lett! og jeg pleide å røyke 60 om dagen... men det er lenge siden.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Stå på - dette klarer du !

Er røykfri på 15. dag i dag og vanvittig stolt over meg selv.

Skrevet

Gratulerer Nelle!

Jeg er virkelig glad på dine vegne.

Da jeg sluttet å røyke så lagde jeg meg en liste med hvorfor jeg ville slutte. Øverst kom de grunnene jeg syntes var viktigst, - ikke hva leger eller venner sa.

Denne listen hang jeg opp på badespeilet og hver morgen og kveld leste jeg listen høyt.

Denne metoden hjalp meg ihvertfall!

:briller:

Skrevet

Kjempebra!! :D

Lykke til med fortsettelsen!! :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjempebra!! Ønsker deg lykke til! Dette klarer du :D

Gjest Anonymous
Skrevet
I dag har jeg sluttet å røyke!!

Wheee!!

*smile fra øre til øre*

Nelle  :briller:

Du får holde et øye med vekta heretter, 15 kilo sniker seg lett innpå :-?

Skrevet

Heldigvis har det aldri vært særlig nødvendig for meg å tenke på vekta. Og det tror jeg ikke det vil bli nå, heller.

Hilde: Ble veldig inspirert/motivert av innlegget ditt. Sluttet du bare helt brått eller?

Skrevet

Hei igjen, Nelle - nei, jeg sluttet ikke sånn helt uten videre. Datoen satte jeg flere måneder i forveien - sammen med min søster. Tror nok det at jeg sluttet sammen med henne gjorde det litt lettere: Felles sjebne, felles trøst, vet du ... Den perioden i døgnet det var verst å holde seg, synes jeg var etter middag - da måtte jeg ty til nikotintyggi i en periode. For halvannen måned siden så kuttet jeg ut tyggien også - det var litt hardt i begynnelsen, men nå er jeg glad at jeg kuttet det ut.

Du er heldig som ikke har lett for å legge på deg - det var jo noe av det som har holdt meg tilbake for å slutte tidligere. Tenkte alltid at jeg først måtte ta av 15 kg slik at jeg kunne legge de på meg når jeg sluttet .. :ler: - Derfor "konverterte" jeg til Dr. Lindberg`s kosthold en god stund før jeg kuttet røyken, og det har resultert i at jeg har gått ned over 12 kg etter at jeg sluttet å røyke. Noe av fortjenesten for det skyldes nok også at jeg har blitt mye flinkere til å komme meg ut å gå - bl.a. så spaserer jeg til og fra jobben hver dag.

En stor drivkraft for meg var dessuten det at jeg la pengene jeg ville brukt på sigaretter på en boks hver dag - gjett om det er inspirerende å se hvor mye penger du sparer !!

Skrevet

Sluttet forrige jul og har holdt meg siden selv om jeg ironisk nok var nær ved å sprekke denne jula men tok en stor marsipangris istedenfor!

Lykke til, Nelle.

Snart kommer våren og du kan sykle og jogge og virkelig merke forskjellen ute i frisk luft!

Selv om helseårsaken ikke er den viktigste synes jeg. Den viktigste årsaken til å slutte er hvor dumt det egentlig er å være avhengig av en bitteliten papirpinne..

Lykke til utover våren.

Skrevet

Gratulerer Nelle!

En venninne av meg sluttet å røyke for et par uker siden, og en dag kom hun gledesstrålende: 'I dag kjente jeg vaniljelukt!! Det har jeg ikke kjent på ti år, minst!!'

Så - utenom de store helsemessige gevinstene det har å slutte å røyke, er det mange 'små-gevinster' å hente også!!

Lykke til videre!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...