Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Har gått ned en litt over lengre tid, og tenkte at jeg skulle veie meg. Veier 74 kg og er 165 høy... Da er jeg visst overvektig i henhold til BMI osv... Jeg ser jo at jeg ikke er superslank, men er heller ikke veldig tykk... Ble litt deprimert av dette. Jeg var rimelig fornøyd med meg selv før jeg veide meg, men hadde tenkt å gå ned litt til... Huff...
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Håpløst å tippe på slikt uten å ane noe om muskelmassen. Lå på samme vekt for ca 1 år siden som det jeg gjør nå, og var enten 4 eller 6 størrelser større i bukser, så det sier litt om hvor mye det kan variere etter muskelmassen
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Jeg var noen kilo letter for noen år siden, og når jeg legger den vekten inn så får jeg en BMI på 25 (visttnok nesten overvekt). På den tiden var jeg faktisk ganske så slank, brukte vel ca str. 38 i klær eller mindre... Bilder fra da viser at jeg slett ikke var overvektig! Så jeg tror rett og slett jeg skal glemme hele BMI-greiene å heller konsentrere meg om det jeg ser... (Og prøve å få vekten ned).
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Det skal stå visstnok... Også skal det stå "... OG (hehe, ikke å) heller konsentrere meg..."
Gjest Elfrida Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Det er fedme som er farlig for helsa, litt over normalvekt er ikke helsefarlig hvis du ellers lever sunt. Og BMI er ikke nødvendigvis et godt mål på om man er for tjukk, for det tar for eksempel ikke hensyn til fordeling av fett og muskler. Mange kroppbyggere har en BMI som tilsier at de burde rett på slankekur...
Gjest Gjest 1 Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 (endret) Har gått ned en litt over lengre tid, og tenkte at jeg skulle veie meg. Veier 74 kg og er 165 høy... Da er jeg visst overvektig i henhold til BMI osv... Jeg ser jo at jeg ikke er superslank, men er heller ikke veldig tykk... Ble litt deprimert av dette. Jeg var rimelig fornøyd med meg selv før jeg veide meg, men hadde tenkt å gå ned litt til... Huff... ← BMI målene er svært romslige...derfor ville jeg sagt at det ikke skader om du trener jevnlig og spiser sunt. Endret 2. mars 2007 av Gjest 1
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Du skriver at du har gått ned en del. Hvor mye er det snakk om? Og hvordan har du klart det? Hvordan lever du ellers? Beveger du deg nok? Får du i deg stort sett sunn mat? Du trenger ikke svare på alt dette, men tenk over det. Hvis du ikke er bodybuider, så er nok vekten din litt høy, men bygg videre på det du alt har oppnådd. Snart er du i mål!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Takk for svar! Er ikke akkurat bodybuilder, Jeg var bare fem-seks kg lettere da jeg så helt fin og slank ut, så kanskje jeg har kraftig benbygning? Kunne godt tenke meg å være litt slankere altså, men tviler på at jeg er så overvektig at det går utover helsen min? Føler meg i ganske god form, og er like rask som folk som er normalvektige...
Gjest Glammodell Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 BMI er bare ment til pekepinn og ikke noe endelig "fasit" på overvektig eller for tynn. Har selv en BMI under normalen, men jeg er ikke for tynn for det. Bare ganske slank. Like bra og normalt det som å ligge litt over!
Løvinne70 Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Man kan ikke se seg blind på BMI eller andre vekt-/høydetabeller. At du er fornøyd med deg selv er det viktigste Dessuten sånne tabeller og målinger går nok ut fra de som har normal benbygnig. De som har tynn benbygning bør være noen kg lettere og de som har kraftig bør være noen kg mer. I tillegg er det jo mye annet som spiller inn og. Nei, stol på din egen dømmekraft du og vær stolt av at du er kommet der du er i dag
Gjest Corto Maltese Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Du ligger over det du skal veie. Om man skal følge vekt skalaer. Men jeg tror ikke du er for tung for det.
gizmoo Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 At du er fornøyd med deg selv utenom det vekta sier er jo det viktigste... Drit i vekta, folk har forskjellig beinbygning også... Men uansett er det viktig å spise sunt og trene litt. Alt hjelper
Grønt blad Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Så flott at du er fornøyd med deg selv! BMI kan gi en pekepinn, men du ligger ikke mye over, så forsett med å være fornøyd!
Frk Johansen Skrevet 5. mars 2007 #14 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har en kraftig benbygning er er høyere og slankere enn deg men kjenner meg likevel igjen i det du skriver. Du føler deg fornøyd, så bra!! Eller lyver du for deg selv? Tenker du at 44 er da ikke så stor størrelse i bukser, alle må jo ha det så tynne som modellene er nå om dagen?? Slik lurte jeg meg selv en periode men til slutt gikk det ikke lenger og jeg måtte ta rev i seilet, men om du virkelig er fornøyd så er det helt supert. Start med noen gode kveldturer, det er godt for kropp og sjel også får man se etterhvert om man vil mer.
Sluagh Skrevet 6. mars 2007 #15 Skrevet 6. mars 2007 Har gått ned en litt over lengre tid, og tenkte at jeg skulle veie meg. Veier 74 kg og er 165 høy... Da er jeg visst overvektig i henhold til BMI osv... Jeg ser jo at jeg ikke er superslank, men er heller ikke veldig tykk... Ble litt deprimert av dette. Jeg var rimelig fornøyd med meg selv før jeg veide meg, men hadde tenkt å gå ned litt til... Huff... ← Jeg er like høy som deg, men enda et par kilo tyngre. Jeg føler meg ikke tjukk akkurat, selv om min BMI sier jeg er det. Jeg har innsett at trives jeg med meg selv så driter jeg i hva andre mener, men for min egen del er jeg på vei nedover. Jeg har sluttet å se på BMI, det gjorde meg bare trist og deprimert. Jeg har heller prøvd å tenke på hva JEG kan gjøre for at JEG skal trives med meg selv. Bli flinkere til å spise riktig, drikke vann, trimme. Å gå på vekta er min største fiende, akkurat nå aner jeg ikke hva jeg veier men det er nok ikke under 74kg. Uansett, du er ikke veldig tykk! Jeg vil tro du er pen slik du er, og hvis DU ønsker å gå ned litt for DIN del så klarer du det og gjør det i ditt tempo
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2007 #16 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har en kraftig benbygning er er høyere og slankere enn deg men kjenner meg likevel igjen i det du skriver. Du føler deg fornøyd, så bra!! Eller lyver du for deg selv? Tenker du at 44 er da ikke så stor størrelse i bukser, alle må jo ha det så tynne som modellene er nå om dagen?? Slik lurte jeg meg selv en periode men til slutt gikk det ikke lenger og jeg måtte ta rev i seilet, men om du virkelig er fornøyd så er det helt supert. Start med noen gode kveldturer, det er godt for kropp og sjel også får man se etterhvert om man vil mer. ← Eh? JEg bruker ikke størrelse 44 i bukser altså. Jeg bruker vel heller ca 40... Hvis du hadde lest det jeg har skrevet så var jeg bare noen kg lettere da jeg brukte str.38... Jeg tror ikke jeg lurer meg selv... Går masse hver dag, og spiser sunt.. Trener også...
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2007 #17 Skrevet 6. mars 2007 Eh? JEg bruker ikke størrelse 44 i bukser altså. Jeg bruker vel heller ca 40... Hvis du hadde lest det jeg har skrevet så var jeg bare noen kg lettere da jeg brukte str.38... Jeg tror ikke jeg lurer meg selv... Går masse hver dag, og spiser sunt.. Trener også... ← Ikke strl. 44 i topper heller... Eller andre plagg for den saks skyld...
Frk Johansen Skrevet 7. mars 2007 #18 Skrevet 7. mars 2007 Det var bare et spørsmål, ikke vondt ment!! Jeg tror du skal være fornøyd jeg.
Gjest En annen gjest Skrevet 7. mars 2007 #19 Skrevet 7. mars 2007 Har gått ned en litt over lengre tid, og tenkte at jeg skulle veie meg. Veier 74 kg og er 165 høy... Da er jeg visst overvektig i henhold til BMI osv... Jeg ser jo at jeg ikke er superslank, men er heller ikke veldig tykk... Ble litt deprimert av dette. Jeg var rimelig fornøyd med meg selv før jeg veide meg, men hadde tenkt å gå ned litt til... Huff... ← Jeg skulle nesten tro at det var jeg som hadde skrevet dette innlegget. Vet du hva TS? Jeg bryr meg nada om hva alle andre mener om min vekt og kropp. Jeg vet at jeg ikke er feit. Ja, ifht BMI, veier jeg 12 kilo for mye, men i følge lege og fysioterapeut ser jeg helt normal ut, og da er jeg fornøyd. Jeg ønsker å gå ned noen kilo før sommeren, men klarer jeg det ikke, så neivel... Jeg har det bra med meg selv, og det er det viktigste. Til dere som er opptatt av klesstørelser her: Jeg bruker 40 i bukser og medium i topper/gensere. BH - ca 80B/C. Og klærne sitter ikke klistret, men pent! Hvorfor tror dere TS bruker str.44?
Chica Skrevet 7. mars 2007 #20 Skrevet 7. mars 2007 Til dere som er opptatt av klesstørelser her: Jeg bruker 40 i bukser og medium i topper/gensere. BH - ca 80B/C. Og klærne sitter ikke klistret, men pent! Hvorfor tror dere TS bruker str.44? ← Kommer an på hvor man handler klær også. Jeg er like høy som dere, men veier 67. Jeg bruker XL i enkelte merker, og 38 i andre. Så om jeg bare hadde handlet i de butikkene der jeg trenger XL kunne jeg lett trodd at noen som er like høy som meg, men veier mer måtte hatt en større størrelse enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå