Gjest Borghild Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Jeg går på yasmin og har nå utsatt mensen de siste 4-6 mnd fordi det er så lett å utsette og jeg hater mensen. Men har hatt mye mageknip i det siste sterk sådan, kan det være lurt å stoppe på pillene og ha mensen en uke? Men da blir vel mensen kraftig? Hvor ofte har dere mensen? Er det dumt å gå på pillen i årevis uten mensen?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Hadde den hver måned, men jeg gikk på trifasiske. Har uansett en mistanke om at det var lurt pga at jeg fikk mindre og mindre mens for hver gang, altså at de indre slimhinnene mer eller mindre tørket ut. Tok meg et års tid før jeg fikk slimhinnene i orden igjen etter jeg sluttet på de. Godt jeg ikke hadde det travelt med å bli gravid, tror det kunne blitt vanskelig når egget ikke hadde noe å holde seg fast i.
pondusa Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Jeg er så skeptisk til det å stoppe mensen, så det har jeg aldri prøvd. Synes det er greit å ha den og vite at kroppen fungerer som den skal.
Rhiakath Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Skadelig er det jo ikke å hoppe over mensen slik, og jeg gjør det. Har mensen kanskje en gang hver femte-sjette måned.
Lib Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Jeg går også på Yasmin, og utsetter mensen fra tid til annen. Føler at det ikke er så sunt for kroppen, for får ofte litt sånn "mensenvondtimagen og ryggen" når jeg har utsatt. Men legen min sier at det er helt greit å utsette ! Jeg føler også at jeg "får igjen" av kroppen min dersom jeg har utsatt, i form av ekstra vondt, økt blødning osv. Jeg utsetter derfor kun hvis det er noe spesielt (syden, hyttetur osv.)
Lilith Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Såvidt jeg vet, er det ingen skade forbundet med å stoppe mensen slik.
Gjest Borghild Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Takk for svar. Jeg har sinnsyk mageknip og oppblåst og jævlig, kanskje det vil hjelpe å ha mensen en uke? Selvom det blir jævlig med økt blødning og magevondt? Kanskje går jeg ned litt også da? Siden jeg er så oppblåst mener jeg og pillene gir jo vann i kroppen.
Gjest Elfrida Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har blødning hver 4. uke, hvis ikke jeg skal på ferie, da hopper jeg gjerne over. Jeg har følelsen av at bivirkningene blir sterkere hvis jeg hopper over, det er mulig det bare er innbilning. Jeg har såpass lite plager med den 5 dagers blødningen jeg får med Yasmin at jeg i grunnen syns det er helt greit å ha den hver 4. uke.
Gjest Advena Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Har den som regel hver måned. Hender jeg hopper over, men det er bare en eller to ganger i et år.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Jeg går også på yasmin, og har mensen hver 7. uke, altså to brett sammenhengende. Jeg merker som deg at om jeg går lengre enn dette får jeg endel vondt i magen. Ifølge legen kan jeg helt fint ta flere enn 2 brett sammenehengende, men for å slippe smerter gjør jeg ikke det. Jeg merker ikke noen forskjell på selve menssmertene om jeg har tatt piller lenge eller ikke, de er like ille uansett. Så om jeg var deg ville jeg tatt en uke pille-pause, for å se om det hjelper.
Adonia Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har blødning hver 4. uke, hvis ikke jeg skal på ferie, da hopper jeg gjerne over. Jeg har følelsen av at bivirkningene blir sterkere hvis jeg hopper over, det er mulig det bare er innbilning. Jeg har såpass lite plager med den 5 dagers blødningen jeg får med Yasmin at jeg i grunnen syns det er helt greit å ha den hver 4. uke. ← jeg føler også at bivirkningene blir sterkere. men jeg syns det er verdt det, mensen er no dritt. jeg pleier å ta 3-4 brett på rad
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 Aldri. Jeg går på Cerazette og det er nå to år siden sist jeg hadde mensen.
Gjest Frøken Titt Skrevet 2. mars 2007 #13 Skrevet 2. mars 2007 Jeg bruker Yasmin, og den funker sååå bra på meg nå. Gyno ba meg ha mensen hver 4. mnd.
Gjest Frøken Titt Skrevet 2. mars 2007 #14 Skrevet 2. mars 2007 OG... jeg utsetter den med glede (noe så digg å slippe mensen). Er ikke redd for at det skal være farlig. Det tror jeg bare er vrøvl. De fleste legene jeg har vært borti sier det ikke er farlig i det hele tatt. Gyno sa også det, så da tror jeg på han.
Gjest sjarmtroll i.i Skrevet 2. mars 2007 #15 Skrevet 2. mars 2007 http://www.kvinneguiden.no/magasin/helse/p...ten_pause/36266
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #16 Skrevet 2. mars 2007 For en setning: "livmoren blir mindre gjennomtrengelig for sædceller." Det er sekretet i skjeden (som kan kalles livmorsekret) som blir mindre fruktbart, ikke selve livmoren En eller annen har og glemt at det påvirker livmorslimhinnen slik at befruktede egg ikke fester seg. Men et interesant ekspriment de holder på med nå, greit at mine barn/barnebarn kommer til å nyte godt av hva kvinner prøver seg fram med i dag
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #17 Skrevet 2. mars 2007 Både gynekologer og leger mener det er ikke nødvendig med mensen. De anbeffaler å gå fra det ene brettet og DIREKTE til det andre. Har selv hatt hormonsiral i 7 år og ikke mens en gang.herligt. Husk den "mensen" derefår md pp er ikke ekte.
brumma* Skrevet 2. mars 2007 #18 Skrevet 2. mars 2007 Jeg tar to brett i slengen. Hvis jeg fortsetter på det tredje brettet får jeg mellombødninger (og de gir seg jammen ikke før jeg tar en pillefri uke). Får ikke noen smerter eller noe, men det har jeg heller ikke når jeg har mensen. Det er inviduelt hvor lenge man kun utsette mensen. Noen kan holde på i månedsvis uten å merke noen forskjell, andre ikke. Du må nesten bare finne ut hva som funker for deg!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #19 Skrevet 2. mars 2007 Du kan bli oppblåst av å utsette mensen ja, så en runde med mensen burde hjelpe.
Gjest Borghild Skrevet 2. mars 2007 #20 Skrevet 2. mars 2007 Tusen takk for svar jenter! Da blir det mensen neste uke. Huff, men håper oppblåstheten og mageknipen gir seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå