Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på p-piller (yasmin) og skal egentlig ikke ha mensen før om ca en uke... Har gått på disse i ca 4 år, men idag fikk jeg en liten blødning, og vondt i magen har jeg hatt i noen dager.

Er det vanlig å få mensen for tidlig? Har ikke hatt det før, men gikk på antibiotika forrige gang jeg hadde mensen... Kan dette ha noe å si?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, antibiotika kan gjøre at kroppen ikke tar opp hormonene slik den skal (det er derfor tilleggsprevensjon er nødvendig i 7-14 dager etter avsluttet kur).

Skrevet
Ja, antibiotika kan gjøre at kroppen ikke tar opp hormonene slik den skal (det er derfor tilleggsprevensjon er nødvendig i 7-14 dager etter avsluttet kur).

Ooops... Syns det er merkelig legen ikke sa noe. Fikk jo til og med ny resept på p-piller samtidig som han utskrev antibiotika...Og han visste jo at jeg gikk på p-piller. :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke noe nytt det. Har fått antibiotika av 3 (!) ulike leger, men ingen har spurt om jeg brukte hormonprevensjon. Hvem er det som finleser pakningsvedlegget når de har 40 i feber og knapt husker hva de heter? Og 7-14 dager etter kuren, og man er pigg nok til å ha sex, så er slikt fort glemt å undersøke.

Så hadde jeg brukt noe slikt, og ikke dobbeltskjekket legene så kunne jeg fint ha vært 3 barns mor i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...