Gå til innhold

Hvordan lære opp en mann

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter en kveld som ikke ble noe særlig, har jeg innsett at kjæresten min trenger opplæring. Kan dere komme med noen tips om hvordan jeg kan gå frem uten å såre ham?

Jeg har forsøkt å forklare ham hva jeg liker, men det virker ikke som om han forstår det. Jeg forsøker å rose ham opp i skyene når det først er noe å rose, men for å være ærlig, har det vært lite av gode ting. (Det sier jeg selvfølgelig slett ikke på denne måten, jeg må bare bli kvitt frustrasjonen min her.)

Hovedproblemet er at han tror det holder å legge hånden sin på klitoris, mens han ligger og ser granskende på meg og så beveger han fingeren litt mens han ikke forstår hvorfor jeg ikke spretter i taket av begeistring. :(

Jeg ser at det er flere her inne som har lært opp kjæresten sin litt. Hvordan klarte dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Demonstrere litt?

Onaner foran han, eller styr hånden hans slik du liker det.

Gjest Gjest_Cronos_*
Skrevet

Kan han ikke slikke deg?

I og med at tunga er våt i utgangspunktet, og ikke har negl eller andre harde, skarpe ting, hadde det kanskje vært et bedre alternativ for å gjøre det godt?

Gjest Elfrida
Skrevet

Du må enten vise eller fortelle ham hvordan du ønsker at han skal gjøre det. Ikke fokuser på hva han gjør feil, men på hva du liker, og hva du ønsker at han skal gjøre.

Du kan vise selv, lede hånden hans, eller si noe i retning av 'det er veldig godt hvis du...', eller 'jeg liker så godt å bli strøket her', det er så deilig når du...', eller si hardere, mykere, fortere, saktere, høyere opp, lenger ned, osv.

Hvis du er redd for at han vil ta det som kritikk (jeg tror de fleste bare blir happy for å kunne gjøre det mer godt for dama si, men folk er forskjellige) kan du jo ta det litt rolig, og begynne med en liten ting først.

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet er ofte at jeg ikke blir tent når han bare gjør en ting og gjerne ser så granskende på meg samtidig. Jeg trenger litt, tja, lidenskap? Det blir så mekanisk.

Skrevet

Ikke enkelt dette egentlig. Man er jo veldig avhengig av at den andre parten faktisk er mottakelig for kommunikasjon.

Hvis du vil ha et innspill fra en mann, så får du noen tanker her.

I bunnen så bør man etablere en opplevd gjensidighet, og en forståelse om at ikke alle menn og alle kvinner er like. Kvinner er veldig forskjellige, men det er også menn. Når man bringer "opplæring" på banen så bør det være like mye tema hvordan du kan gjøre det best for han. Dette bør gjøres på en sånn måte at han ikke oppfatter at han blir "tatt i skole".

Og så gjelder det å være tydelig. Forklar at du tror at han kan gjøre det ENDA bedre for deg hvis han vil la deg vise han litt. Men da må han forstå at det ikke er forventet at han som mann skal være utlært som din elsker. Poenget er at han skal bli god sammen med DEG, men da må han forstå hva du liker.

Mange menn setter mye prestisje på å være såkalt "gode elskere". Problemet er at de tror de er det hvis de har det godt med èn kvinne. En annen kvinne må kanskje trigges på en helt annen måte. Derfor blir det så utrolig viktig å gi kommunikasjonen gode kår.

En kvinne jeg hadde et forhold til ville ikke si hva hun likte og ikke, fordi hun syntes det var spennende å utforske hverandre. Det var morsomt og spennende, men da må man jo være villig til å endre kurs underveis.

Det viktige uansett er etter min mening at dere ikke fokuserer bare på deg og hvordan han kan gjøre det godt for deg. Fokus bør være hvordan dere kan gjøre det enda bedre for hverandre.

Men enkelt trenger det ikke være. Men har kommunikasjonen gode kår, finnes det knapt noen grenser. :)

Gjest Gjest 1
Skrevet
Etter en kveld som ikke ble noe særlig, har jeg innsett at kjæresten min trenger opplæring. Kan dere komme med noen tips om hvordan jeg kan gå frem uten å såre ham?

Finne en ny og mye mer erfaren?

Det høres så utrolig kjipt ut å måtte lære opp menn...men lykke til altså!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil gjerne ha innspill fra menn også! Fint å lese hvordan dere ser på dette.

Jeg er nok i utgangspunktet litt mer nysgjerrig enn han. Så jeg har ofte spurt hva han liker, om det er noe jeg kan gjøre bedre og av og til tar jeg mot til meg og prøver noe nytt (men jeg er litt forsiktig på det punktet, siden selvfølelsen min fikk en knekk da jeg prøvde noe som han ikke helt så vitsen i og han gjorde litt narr av det).

Vi kommuniserer bra ellers, men når det gjelder sex er vi ikke flinke nok. Han er litt sjenert på det punktet, og det gjør det vanskelig for meg også.

Når det blir så ensidig, mister jeg tenningen, og det utvikler seg snart til et alvorkig problem. :(

Gjest Gjest
Skrevet

:ler: Nei, han er verdens beste ellers, så jeg har ikke tenkt å gi opp så lett.

Skrevet

Sitat Gjest 1:

Hallloooo??

Mener du at hvis man har hatt god sex sammen med èn kvinne, så vil teknikker og framgangsmåte virke like godt på alle?

Jeg tror ikke det finnes en universal måte å ha god sex med alle kvinner på. Til det er dere alt for forskjellige.

Og unnskyld meg,- hvis det er sååå kjipt å måtte fortelle en evt. ny partner hvordan man liker det, ja da blir det sikkert et veldig til ork for noen. Spesielt for de kvinner som har den evige fasiten på god sex. Dere må jo kunne forlange at alle ser på dere hvordan dere skal tilfredsstilles.

Skrevet

Jeg har forsøkt å forklare ham hva jeg liker, men det virker ikke som om han forstår det. Jeg forsøker å rose ham opp i skyene når det først er noe å rose, men for å være ærlig, har det vært lite av gode ting. (Det sier jeg selvfølgelig slett ikke på denne måten, jeg må bare bli kvitt frustrasjonen min her.)

Hovedproblemet er at han tror det holder å legge hånden sin på klitoris, mens han ligger og ser granskende på meg og så beveger han fingeren litt mens han ikke forstår hvorfor jeg ikke spretter i taket av begeistring. :(

Jeg ser at det er flere her inne som har lært opp kjæresten sin litt. Hvordan klarte dere det?

ja, jeg steller meg opp i køen. kjente igjen den greia med klitorisgnikkinga! jeg vil bli opplært også...i hvordan jeg skal opplære sambo!

Skrevet
Når det blir så ensidig, mister jeg tenningen, og det utvikler seg snart til et alvorkig problem. :(

jeg skjønner hva du mener! jeg føler med deg :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Tampen brenner, tampen brenner, tampen breeenner, tampen breeenneeeeer, TAMPEN BREEENNNEEEEEEER... KALDT, HELT kaldt, ...varmere, VARMERE, tampen brenner !!

etc

Gjest Gjest
Skrevet

Å 'lære opp' menn er da helt vanlig. Må stort sett gjøres med hver eneste nye partner. Og det er etter min mening best å ta tak i det med en gang. Lettere å se hvorfor de første par månedene enn etter lange tider hvor han har gjort det meste 'feil'.

Og menn er akkurat like forskjellige, så jeg må også læres opp på nytt for hver nye partner. Men synes gutta er lite flinke til å fortelle hva de liker :-( så strever man så godt man kan da, og håper det beste.

Men når det er sagt, dersom han mangler såpass lidenskap allerede i starten, så er risikoen stor for at han aldri blir den du ønsker deg. Min erfaring er at du kan lære bort teknikk, men glede og interesse kan du ikke lære bort.

Skrevet
Å 'lære opp' menn er da helt vanlig. Må stort sett gjøres med hver eneste nye partner. Og det er etter min mening best å ta tak i det med en gang. Lettere å se hvorfor de første par månedene enn etter lange tider hvor han har gjort det meste 'feil'.

Og menn er akkurat like forskjellige, så jeg må også læres opp på nytt for hver nye partner. Men synes gutta er lite flinke til å fortelle hva de liker :-( så strever man så godt man kan da, og håper det beste.

Men når det er sagt, dersom han mangler såpass lidenskap allerede i starten, så er risikoen stor for at han aldri blir den du ønsker deg. Min erfaring er at du kan lære bort teknikk, men glede og interesse kan du ikke lære bort.

Det var klokt sagt :)

Skrevet

Si ifra hvordan du vil at han skal gjøre det. Det gjorde jenta mi og jeg satte pris på det - det gjorde hun også etterpå :sjarmor:

Det er ingen grunn til at han skal ta det ille opp at du sier ifra hva som er godt og ikke, dersom han ønsker å gi deg en god opplevelse hører han nok på dine tips. Lykke til :-)

Skrevet
Problemet er ofte at jeg ikke blir tent når han bare gjør en ting og gjerne ser så granskende på meg samtidig. Jeg trenger litt, tja, lidenskap? Det blir så mekanisk.

Virker som han kanskje er litt nervøs? En ting er å lære ham teknikker, det er en helt annen ting å få ham til å slippe seg løs. Jeg foreslår at du er så åpen som du bare kan, snakk om hva du vil ha og onaner foran ham etc. Jeg hadde en type som var en smule blyg når det kom til sex, og jeg tror nesten min totale mangel på hemninger skremte ham litt i begynnelsen, men etter en stund ble han med på leken!

Men det hører til historien at han ikke var så god teknisk heller, så selv om han fikk 10 poeng for entusiasme og innlevelse, så ble sexlivet vårt en lang opplæringsprosess. Rett før det ble slutt (ikke pga sexen altså) så hadde han blitt betydelig bedre, men jeg er nå fast bestemt på at jeg ikke gidder å gå inn i et forhold med en som er dårlig/middels i senga igjen. Hvis jeg hadde likt å lære opp folk, så hadde jeg gått på lærerhøyskolen..

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje de mennene som er "dårlige" i senga skriver inn på andre nettforum for å få hjelp til hvordan de skal lære opp damene sine som er så dårlige i senga.

For det kan da vel ikke alltid være mannen sin skyld når ting ikke funker, eller hva damer?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er rart at ikke menn snart forstår at hard gnikking på en tørr klitoris IKKE ER GODT! :frustrert:

Skrevet (endret)

Kos dere med noen par flasker vin før dere har sex neste gang. Muligens blir han da litt ledigere i snippen, og du tør å forteller litt mer om hva du liker. Og hva med litt champagne nedover magen og mellom beina? Da har du iallfall bittelitt smøring i starten, og han blir kanskje litt mer tent og kanskje litt mindre mekanisk.

Endret av punktom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...