treningsjenta Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 jeg er ingen planteleser nei, men synes det er gøy når jeg får det til. jeg har en del grønne planter i stua, blant anna fredsliljer (det er vel bare de jeg kan navnet på ) men også disse blir brune i bladene. jo jeg har en jødeampel også som blir brun, samt to vanlige grønne planter, som jeg selvsagt ikke kan navnet på... alle blir de grønne enten ytterst på tuppen av bladet, og nye blader som kommer opp blir ofte brune før de rekker å vokse til.. fredsliljen er jo ikke vanskelig å se når den trenger vann, så jeg gir den vann når den ber om det, men allikevell.... betyr det at dem får for mye vann, eller for lite, eller er det noe annet jeg gjør feil? og forresten: begge mine to fredsliljer får aldri blomst:(
Spirito Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Det kan være luftfuktigheten i rommet som er for lav.
-frøya- Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 HVis du lar plantene dine stå tørre lenge av gangen før du vanner de,så kan de få brune blader. Fredsliljen tåler å bli så tørr at den ligger utover,men den er ikke noe glad i det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå