Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens

Lurte på om dere kunne hjelpe meg med å finne noen sanger som jeg kan lære meg på gitar? Noe som ikke er vanskelig, har nettopp begynnt å spille gitar så må begynne på noe lett, men kommer liksom ikke på noe. Så hadde vært koselig om dere kunne hjelpe meg ^^ setter stor pris på det ^^

Jeg vet ikke om det er riktig sted å legge spørsmåle, men håper det går bra vist det er feil. ^^

Tusen takk til alle som er så snille å hjelper meg ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Unintended" av Muse er en lett begynnersang, og alt av Oasis er veldig bra for å utvikle spillingen sin (selv om soloer og hooker er kompliserte med én gang). Nå vet jeg ikke om du spiller akustisk eller elektrisk gitar, eller om du satser på rytmer og akkorder eller soloer og klimpring, da. Lykke til!

Skrevet

boka rock og ballader 1-2-3 og hits 2006 (eller noe sånt) er artige bøker, siden man kjenner igjen så mange sanger.

holder på å lære meg å spille selv, og rock og ballader er fin.

Skrevet

takk Silmarill. har stt den siden jeg å ;) er vel den eneste jeg vet om hehe.

Chans jeg spiller akustisk

Takk for hjelpen ^^

Skrevet

De første sangene jeg lærte med var "Everybody hurts " , "Luca", "Knocking on heavens door" og "What's up" (Four non blondes). Alle disse sangene går i "nybegynnergrepene" D, G, Em, A, Am og C, og er derfor ganske lette å lære.

Det er mulig å finne sanger og grep på nettet via visse nettsider. Vet ikke om noen som er bedre enn andre, men hvis du søker etter eks. "Everybody hurts" og Chords via google etc., så få du sikkert opp noen treff. (NB: Som oftest er det vanlige folk som legger ut slike og som har funnet ut av det selv, og det er ikke alltid det blir rett, men det hører du etterhvert. :))

Skrevet

Off topic: Nick fra "Eragon"? ;)

Skrevet

Tusen takk

nå har jeg begynnt på Everybody hurts så får vi se hvordan det går hehe

setter forsatt pris på mere hjelp ^^

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...