Gjest Revenka Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Magert pålegg er ikke lett. Jeg frisker opp skinken med kremost og slikt, gjerne salat og rødløk også. Veldig godt. Mager leverpostei er jo godt, men jeg har ikke noe til overs for de magre ostene. Syns det smaker plast. Hamburgerrygg er jo kanskje litt for likt kokt skinke da. Hva med spesialsalami? og lett servelat? Det er mange gode kjøttpålegg som ikke er så fete.
Latee Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 (endret) Kanskje ikke kjempemagert, men veldig godt (og sunt!): Smør et tynt lag med pesto på brødskiva og ha så masse salat og tomat på toppen. Kjempegodt! Endret 1. mars 2007 av Latee
Gjest Revenka Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Kanskje ikke kjempemagert, men veldig godt (og sunt!): Smør et tynt lag med pesto på brødskiva og ha så masse salat og tomat på toppen. Kjempegodt! ← Pestoen, er det sånn man kjøper på glass?
Brunhilde Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Hvis pålegget også skal være sunt kan det være en ide å veksle litt mellom magert pålegg og pålegg med sunt fett. Makrell i tomat og røket makrell er ikke helt magert, men veldig sunt. Svinestek i tynne skiver er magert, egg også. Ta en titt på vektklubben.no for flere påleggsideer.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Spekeskinke er magert! bruk gjerne lett smøreost under
Dråpe Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Mange alternativer til kokt skinke da, om det er kjøttpålegg du tenker på. Røkt skinke, hamburgerrygg, kalverull, krydderskinke og lettere salami og servelat. I tillegg har du jo kalkun/kyllingprodukter.
Gjest piaf Skrevet 1. mars 2007 #11 Skrevet 1. mars 2007 Roastbeef? Ha feks ruccola, tomater, vårløk og salt/pepper på.
eriksen Skrevet 1. mars 2007 #12 Skrevet 1. mars 2007 Liker de løvtynne skinkene fra Gilde jeg (Pastrami, Pepperskinke og Baguettskinke). Bare 4,5 kcal pr skive! Og syns leverposteiene fra Den Grønne Slakter (fås kjøpt på Ica Supermarked bl.a.) er veldig gode. De har bare 3 % fett, og 125-130 kcal pr 100 g!!
Gjest Kaya83 Skrevet 1. mars 2007 #13 Skrevet 1. mars 2007 Hvis pålegget også skal være sunt kan det være en ide å veksle litt mellom magert pålegg og pålegg med sunt fett. Makrell i tomat og røket makrell er ikke helt magert, men veldig sunt. Svinestek i tynne skiver er magert, egg også. Ta en titt på vektklubben.no for flere påleggsideer. ← Makrell er ikke magert nei, men de inneholder umettet fett som kroppen faktisk trenger.. Derfor kan man spise så mye man orker av det på skiven omtrent.. Det sier min lege til meg..
Nilde Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. mars 2007 Nå har jeg notert meg det meste her og skal ut å handle litt:) Takk takk !!
Mini_me Skrevet 2. mars 2007 #15 Skrevet 2. mars 2007 Dersom du skal spise sunt, og ikke bli lei, er det greit å variere pålegget litt... 1. jeg pleier å ta litt lettmajones og blande det med karri, tar deretter masse salat, bønnespirer, rødløk, agurk og kyllingskinke/ kyllingbiter.. 2. bruker pesto, masse salat og skinke 3 steker et egg på begge sider, steker kokt skinke litt, salat... etc Alle disse pleier jeg å lage med to brødskiver.....det blir veldig sunt og jeg blir skikkelig mett av alt det grønne...i tillegg får jeg mange missunnelige blikk på jobb av de som sitter med gulost.... Selv om pesto og majones har endel kalorier, bruker jeg såpass magert pålegg, og så små mengder( helst for smakens skyld) at det ikke blir så mange kalorier... :kgblunk: :kgblunk:
aimee Skrevet 2. mars 2007 #16 Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes faktisk det er veldig godt med bare agurk, tomat, salt og pepper på brødskiva jeg. Ellers spiser jeg en del av mager smøreost med 7 % fett (hvis jeg ikke husker helt feil).
Gjest Elfrida Skrevet 2. mars 2007 #17 Skrevet 2. mars 2007 Fiskepudding og fiskekaker er ofte meget magert, ned i 2-3 % fett, og har et ok innhold av proteiner. (Sjekk pakka) Jeg syns det er godt med skiver av fiskepudding eller -kaker og tomatskiver på brødet mitt. Dessuten er brødmåltider en fin anledning til å få i seg litt fet fisk, slik det blir nevnt over. Gravlaks og røkelaks trenger ikke bare å være til fest! Kald kokt ørret er nam på skiva. Og ansjos på boks er bedre enn det ser ut. Makrell kommer også som røkt og peppermakrell, i tillegg til banlig makrell i tomat. Kjempesunt alt sammen, og selv om det er fett så er det fett de aller fleste virkelig trenger. Det kan ofte være bedre med færre skiver med masse (magert) pålegg, enn flere skiver med lite pålegg, for brødet har som oftest mye karbohydrater og lite fiber og protein.
aimee Skrevet 2. mars 2007 #18 Skrevet 2. mars 2007 Ja, også egg i alle former og fasonger selvfølgelig, sunt og magert!
Blomstervase Skrevet 4. mars 2007 #19 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har helt dilla på Rugsprø med Philadelphia light, noen skiver avocado og litt seltin oppå. Dét er godt, det. Og forsåvidt brødsvive med masse ruccola og stekt egg. Og siden jeg er så godt i gang (og tydeligvis sulten); Grovbrød med bønnespirer, kalkunskinke, tomat, agurk, lett majones, salt og pepper. Forholdsvis sunt.
Saeria Skrevet 4. mars 2007 #20 Skrevet 4. mars 2007 (endret) Det er masse magrere pålegg. Løvtynn serien er ikke et nok ikke det magreste produktet, men skivene er jo tynnere. Så har en skinkestek, go og mager leverpostei, leverpostei med omega 3 som gir deg litt av det sunne fettet, go og mager servelat, roastbeef, alt kalkunpålegget en finner i butikken, spekeskinke, røkt skinke, krydderskinke, krydret familieskinke, hamburgerrygg, provenceskinke... Endret 4. mars 2007 av Saeria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå