Livets datter Skrevet 24. februar 2003 #1 Skrevet 24. februar 2003 Hjelp - hvor skal jeg henvende meg? Den gangen fastlege-ordningen startet, fikk vi en lapp i posten hvor du kunne føre opp navn på legen du ønsket å ha som fastlege. Den gangen hadde jeg ingen spesielle ønsker, og returnerte lappen uten å føre opp et ønske. Meningen var da at man skulle få tildelt en fastlege, men jeg fikk aldri noen tilbakemelding. Jeg har altså ikke fått utdelt en fastlege. Hvor skal jeg henvende meg for å få fastlege?
Gjest Niniel Skrevet 24. februar 2003 #2 Skrevet 24. februar 2003 Jeg tror telefonummeret er xxxxxxx. Der kan du velge selv hvilken fastlege du vil ha, hvis han/hun har flere ledig plasser selvfølgelig I henhold KG's regler, er det ikke tillatt å legge ut telefon nummer. Cassandra - modrator
Livets datter Skrevet 24. februar 2003 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2003 (" Tusen takk, Niniel. Det skal jeg forsøke. Hvor havner jeg hen når jeg ringer dit?
Gjest Niniel Skrevet 24. februar 2003 #4 Skrevet 24. februar 2003 Tror den kalles Fastlegetelefonen :D Jeg fant nummeret på www.gulesider.no når jeg søkte på fastlege.
Damien* Skrevet 24. februar 2003 #5 Skrevet 24. februar 2003 Men eg tror at du må henvende deg til trygdekontor og...?Jeg har ringt der hver gang.
Gjest Niniel Skrevet 24. februar 2003 #6 Skrevet 24. februar 2003 Trygdekontoret kan sikkert også ordne det, men jeg måtte ikke ringe dit når jeg skulle skifte fastlege. Jeg ringte bare fastlegetelefonen, så ordnet hun alt for meg.. tok kanskje to min. Kanskje det er litt annerledes når man ikke har fastlege fra før? :o
Damien* Skrevet 24. februar 2003 #7 Skrevet 24. februar 2003 Ja da,og jeg visste ikke om noe fastlegetlf.heller...
Gjest Diva Skrevet 24. februar 2003 #8 Skrevet 24. februar 2003 Da jeg skulle ha ny fastlege her jeg bor nå, fikk jeg papirer der jeg kunne velge lege og et telefonnummer til fastlegekontoret. Det viste seg å være et utvalgt trygdekontor i fylket, altså Notodden (for Telemark) for min del. Jeg ringte dit og de satte meg opp. Prosessen tar et par uker. Men nærmeste trygdekontor kan sikkert henvise til et telefonnummer uansett :D
Gjest Zalomine Skrevet 24. februar 2003 #9 Skrevet 24. februar 2003 Sendte en e-post til nærmest trygdekontor og ba dem gi meg en liste over ledige leger jeg. Fikk i posten en liste over alle ledige i hele fylket, føltes det som. Mange langt vekke i alle fall. (ok, det var no bare i "fjerne deler av Bergen") og så var det med bytteskjema som vi fyllte ut, og sendte inn, og vips fikk vi en bekreftelse på at vi hadde fått ny fastlege. Enn så lenge har jeg ikke besøkt min nye fastlege da. Og ejg trur ikke hun har fått journalen min heller, min gamle lege er sær. Jaja, jeg burde finne ut av dette før jeg blir syk, kanskje?
Anja(1978) Skrevet 26. februar 2003 #10 Skrevet 26. februar 2003 det gikk veldig greit hos meg. Fryktet det verste, men det gikk greit fikk henne jeg valgte
Midnattsol Skrevet 26. februar 2003 #11 Skrevet 26. februar 2003 Jeg tror telefonummeret er . Der kan du velge selv hvilken fastlege du vil ha' date=' hvis han/hun har flere ledig plasser selvfølgelig [/quote'] Det stemmer! Da jeg flyttet til en annen kommune fikk jeg brev fra trygdekontoret om at fastlegekontoret hadde fått beskjed fra folkeregisteret om at jeg hadde flyttet. Hvis jeg ville ha annen lege eller hadde spørsmål eller hva det enn måtte være, så måtte jeg ringe telefonnummeret som er nevnt.
Gjest Mzfire Skrevet 2. mars 2003 #12 Skrevet 2. mars 2003 Tusen takk alle dere som har svart Nå vet jeg hvordan JEG skal skaffe meg en ny fastlege her i Oslo hvertfall. Har nemlig hvert usikker og tenkt på dette selv
Jinx Skrevet 2. mars 2003 #13 Skrevet 2. mars 2003 http://ffu.trygdeetaten.no/default.asp?str...m&path=fastlege
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå