Gå til innhold

----

Fremhevede innlegg

Gjest miobell
Skrevet (endret)

-----

Endret av miobell
Videoannonse
Annonse
Gjest Blanca
Skrevet

Influensa kan komme som kastet på deg, så det kan jo godt hende at ekstrahjelpen din virkelig er syk. Om ikke dette er noe som skjer ofte, at hun kommer for sent eller lignende er jeg redd det er lite du kan gjøre med det. Jeg går ut ifra at hun leverer en sykemelding eller egenmelding. Gjør hun ikke det, vil hun få ulegitimert fravær. Men syk har hun lov til å være.

Siden du er daglig leder går jeg ut ifra at du også er personalansvarlig? Det kan være lurt å sette seg inn i regelverk omkring dette.

Skrevet

Med mindre dette er noe som stadig vekk gjentar seg med denne personen, så synes jeg dette var helt uhørt oppførsel fra din side.

Folk kan bli syke og det kan komme brått på. Synes det er rart at du ikke har ordnet deg slik at du har en løsning på dette i din ferie.

Hvis du synes hun er så bortsjemt så får du heller skaffe en annen ekstrahjelp, det høres ut som du har tenkt å oppdra henne. Hun er en ansatt, ikke et barn.

Gjest miobell
Skrevet

Jeg forstår...

Ja, skjer svært ofte med vedkommende.svinger veldig.

Har fått andre til å stille opp i morgen og lørdag, som også var satt opp som hennes vakter , men problemet er: de to resterende timene i dag, var noe vanskelig å ordne. Det kom noe brått på, så da får hun holde ut de to timene.

Hadde jeg bare fått beskjed noe tidligere på dagen, at hun følte seg dårlig, så kunne jeg nok funnet en løsning...

Synes nå ikke situasjonen er noe enkel å skulle forholde meg til , men er slitsomt å til stadighet kunne vente få en henvendelse som dette. Egentlig kunne hun tenkt seg en enda større stilling hos meg - men er jo ikke mulig når vedkommende så ofte må melde at hun likevel ikke kan.

:sjenert:

Gjest Silmarill
Skrevet

Sånn er det å være daglig leder!

Som arbeidsleder skal du aldri vise at du mistenker en ansatt for å spille syk når de sier at de er det! Du har heller ingenting med hva slags syk hun er!

Hadde jeg bare fått beskjed noe tidligere på dagen, at hun følte seg dårlig, så kunne jeg nok funnet en løsning...

:sjenert:

Du mener hun skulle ringt deg før? Er ikke det litt vanskelig å gjøre da, å ringe å si at om to timer blir jeg syk!

Hun ringte å sa fra til deg når hun ikke orket mer pga. sykdom, og for hva alt du vet har hun kanskje drøyd med å ringe til deg før hun så seg helt nødt!

Innfluensa kommer ofte som lyn fra klar himmel, og har du hatt det selv så vet du at da blir du helt slått ut!

Du skal ønske henne god bedring og legge forholdene til rette for dine ansatte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...