Gjest jente21 Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Jeg har fått en kjempe snill og skjønn kjæreste. Han er kjempe glad i meg og jeg i ham, og alt han gjør er perfekt. Men det er en ting.. Vi har ikke vært sammen så lenge. I begynnelsen brukte han kondom, men en helg glemte vi å bruke. Etter det har vi hatt sex hver dag, uten kondom, og han hopper ikke av. Etter den helgen sa han at han hadde ikke trukket seg ut. Jeg sa at det gjorde sikkert ikke noe, siden det var i en"sikker" periode. Men nå er det ikke noe sikker periode lenger. Vi har hatt sex hver dag gjennom eggløsningen. En ganske sikker på det, siden jeg fikk den typiske "rå egghvite" utfloden. Jeg sier ikke noe, for jeg vil gjerne bli gravid. Han sier heller ikke noe, men jeg tror neppe han fortsatt tror vi er i noen "sikker" periode. Det er jo 3uker siden.. Vi har snakket om barn, han sier at han har lyst på en gang, men han vil ha en god jobb, en egen bolig, alt det som trengs for en trygg oppvekst for barnet. Men en annen dag sa han at han var nesten den eneste i kameratgjengen som ikke hadde barn enda. Lurer på hva han egentlig tenker. Han må jo tenke at jeg blir gravid om vi fortsetter slik, eller kan han virkelig være så borte at han ikke tenker seg om..?? Uannsett, jeg blir overlykkelig om jeg blir gravid. Burde jo spurt ham hva han tenker, men da blir han jo obs på det og blir kanskje mer forsiktig, hvis han ikke gjørs på da.
Gjest mela Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Uannsett, jeg blir overlykkelig om jeg blir gravid. Burde jo spurt ham hva han tenker, men da blir han jo obs på det og blir kanskje mer forsiktig, hvis han ikke gjørs på da. ← Du blir overlykkelig, men hva med han? Du burde snakke med han om hva han vil. Blir han mer forsiktig, sier jo det at han ikke er klar ennå.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Lurer på hva han egentlig tenker. Han må jo tenke at jeg blir gravid om vi fortsetter slik, eller kan han virkelig være så borte at han ikke tenker seg om..?? Uannsett, jeg blir overlykkelig om jeg blir gravid. Burde jo spurt ham hva han tenker, men da blir han jo obs på det og blir kanskje mer forsiktig, hvis han ikke gjørs på da. ← Du må finne ut hva han tenker snarest, dette er jo ikke noe å leke med. Vil du fortsatt ha barn med ham nå hvis det viser seg at han enten er ubetenksom, har lite kunnskap om sikre perioder? Ja, han bør vite bedre, men enn om han bare har et lettvint forhold til abort, for eksempel.
Gjest Vidvandre Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Dette må dere snakke sammen om. Hvis dere har hatt ubeskytta sex gjennom hele eggløsningsperioden er det jo faktisk ganske stor sjanse for at du allerede er blitt gravid. Og når man er i et parforhold må man snakke sammen før man blir gravide, det er faktisk ganske stort å få barn sammen.
Gjest gjesta Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Det er kanskje lurt å tenke seg litt mer om før man blir gravid. Dere bør kanskje snakke om det, være sikker på at dere passer sammen, og er i stand til å ta vare på et barn de neste 18 årene, i stedet for å bare ikke gidde å bruke prevansjon. Også vil du ikke en gang snakke med han, i tillfelle han ikke vil ha barn da. Så du synes tydeligvis det er bedre at dere får et uplanlagt barn med enn mann som du ikke vet om har lyst på det, enn å vente til forholdene ligger til rette for det. Det høres virkelig ut som et godt utgangspunkt for den stakkars ungen. Jeg håper du tuller.
MsRP Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Oh my God!! Snakk med ham!! Dette er litt på grensa til å lure ham, er det ikke?? Han har sagt deg at han vil ha barn EN GANG, når alt ligger til rette. At han virker ubetenksom i forhold til prevensjon er en annen sak, de fleste gutter syns jo ikke kondom er så veldig digg, og å hoppe av krever vel også sin mann... Men hadde du blitt gravid kan det godt hende at han hadde blitt fryktelig overraska og kanskje også prøvd å overtale deg til å ta abort. Dette er en altfor stor avgjørelse til at du kan bare regne med at han har ombestemt seg fordi du mener alt tyder på det... Snakk med ham, du!!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Enkelte menn er noen rotehoder. Men du må få sagt et eller annet til han litt kvikt, et eller annet som "hm, lurer på om vi traff så fort?" når du eventuelt er 2 timer for sen, eller et mer lattermildt "er du så verpesyk?" neste gang kosen begynner skifte karakter til en noe mer avkledd type. Ikke bare la det skure og gå og håp på at han faktisk mer eller mindre ønsker seg barn NÅ. Skummelt om det skulle vise seg om han enten ikke helt har forstått hvordan sikre perioder fungerer eller i verste fall forventer du tar abort.
Drua Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 (endret) Hvis dere ikke klarer å snakke sammen og finne en løsning på hva dere skal bruke av prevensjon eller om dere skal la være å bruke noe, så virker det ikke som om dere er modne nok til å ta konsekvensene av valget heller. Enig i at dette er på grensen til å lure han. Er dette et godt utgangspunkt for å bli foreldre? Dessuten, prevensjon er også ditt ansvar. Endret 2. mars 2007 av Drua
Jyde Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Når jenta ikke bruker p-piller og han ikke bruker kondomer, så er de begge for unge til å ha sex...
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Når jenta ikke bruker p-piller og han ikke bruker kondomer, så er de begge for unge til å ha sex... ← Eller de har funnet noe annet som fungerer for de(men her virker det ikke helt som om han er informert om hva og når sikre perioder er...)
Gjest Bellatrix Skrevet 1. mars 2007 #11 Skrevet 1. mars 2007 Hvis dere ikke klarer å snakke sammen og finne en løsning på hva dere skal bruke av prevensjon eller om dere skal la være å bruke noe, så virker det ikke som om dere er modne nok til å ta konsekvensene av valget heller. Enig i at dette er på grensen til å lure han. Er dette et godt utgangspunkt for å blir foreldre? Dessuten, prevensjon er også ditt ansvar. ← Enig der. Klarer dere ikke å snakke om å få barn bør dere ikke få barn heller. Er han redd for å bli far bør han enten bruke kondom eller forsikre seg om at du bruker prevansjon.
Laban75 Skrevet 1. mars 2007 #12 Skrevet 1. mars 2007 På generell basis vil jeg bare si at det å få barn før man har hatt et stabilt forhold over LANG tid, er galskap. Det er mulig det går bra, men det meste av kjæresteting (to og to) må gjøres før barnet kommer. Livet med småbarn er ingen dans på roser slik mange ser ut til å tro.. Det er rett og slett en test på forholdet. Og det er litt sent å finne ut at dere ikke passer sammen allikevel når barnet er kommet... Snakk med han. Du/dere er åpenbart for ung til å få barn.. (med bakgrunn i at du snakker med oss på KG om dette før kjæresten din)
Gjest Gjest_Solskinnsbolla_* Skrevet 1. mars 2007 #13 Skrevet 1. mars 2007 han veit at kvinner blir gravid om man ikke bruker kondom eller en annen form for prevenjon!! men du får være helten og ta opp hva den enkelte av dere vil og hva forholdet er klar for. veldig dumt å la være hvertfall!!
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2007 #14 Skrevet 1. mars 2007 Du blir overlykkelig, men hva med han? Du burde snakke med han om hva han vil. Blir han mer forsiktig, sier jo det at han ikke er klar ennå. ← Er man gammel nok til å ha sex, er man gammel nok til å vite at man kan gjøre en person gravid med å ha sex. Er han ikke klar, burde han virkelig gjort noe tidligere. Til TS: Kanskje dere burde vært sammen en stund til, før dere fikk barn. Det er mye som skal "gå seg til", og siden dere ikke har vært kjærester så lenge ville jeg ventet en stund. -Jobber dere begge to? -Bor dere sammen? -Er dere enig i barneoppdragelsen? -Har dere snakket om eventuelle religionsforskjeller? -Har dere økonomi til å ta dere av et barn? -Er du forberedt på å eventuelt ende opp som alenemor? ( Dere har ikke kjent hverandre så lenge, og de fleste tror at det er den store kjærligheten i forelskelsesrusen) - Hvorfor vil du ha barn nå? - Hvorfor kan du ikke vente, til dere har fått et mer stabilt forhold? Ting du kanskje bør tenke på og snakke med han om, før du får et barn med han. Og dere bør være enig i å få barn, for ellers kan du være sikker på at du ender opp som alenemor.
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2007 #15 Skrevet 1. mars 2007 Hvis dere ikke klarer å snakke sammen og finne en løsning på hva dere skal bruke av prevensjon eller om dere skal la være å bruke noe, så virker det ikke som om dere er modne nok til å ta konsekvensene av valget heller. Enig i at dette er på grensen til å lure han. Er dette et godt utgangspunkt for å blir foreldre? Dessuten, prevensjon er også ditt ansvar. ← På grensen til å lure han? Ja om han var fem år og ikke hadde hørt om hvordan man ble gravid, men ikke når man er så gammel at man har begynt å ha sex. Han er like mye skyld i det, for såpass mye informasjon får de både på barneskolen og ungdomskolen.
Gjest niomi Skrevet 1. mars 2007 #16 Skrevet 1. mars 2007 Er fyren klar over at du ikke går på pilla?
Gjest Silmarill Skrevet 1. mars 2007 #17 Skrevet 1. mars 2007 Vi har ikke vært sammen så lenge. I begynnelsen brukte han kondom, men en helg glemte vi å bruke. Etter det har vi hatt sex hver dag, uten kondom, og han hopper ikke av. Jeg sier ikke noe, for jeg vil gjerne bli gravid. Han sier heller ikke noe, men jeg tror neppe han fortsatt tror vi er i noen "sikker" periode. Vi har snakket om barn, han sier at han har lyst på en gang, men han vil ha en god jobb, en egen bolig, alt det som trengs for en trygg oppvekst for barnet. Men en annen dag sa han at han var nesten den eneste i kameratgjengen som ikke hadde barn enda. ← For det første så sier du at dere ikke har vært sammen så lenge, så bare der sier det seg selv at dere må vente med å få barn til dere "kjenner hverandre" bedre. For det andre så sier han at han vil ha god jobb, en egen bolig, alt det som trengs for en trygg oppvekst for barnet før dere eventuelt tenker på barn! Om han sier at han er nesten den eneste i kameratgjengen som ikke har barn enda så er ikke det ensbetydende med at han ønsker seg barn med deg nå! Lurer på hva han egentlig tenker. Han må jo tenke at jeg blir gravid om vi fortsetter slik, eller kan han virkelig være så borte at han ikke tenker seg om..?? Uannsett, jeg blir overlykkelig om jeg blir gravid. Burde jo spurt ham hva han tenker, men da blir han jo obs på det og blir kanskje mer forsiktig, hvis han ikke gjørs på da. ← På meg virker det ut som han IKKE er klar for barn enda, og det er nok ikke du heller vil jeg tro utfra måten du tenker på og spørsmålene du stiller her. Det kommer helt klart fram av det du skriver at dere ikke komuniserer så bra med hverandre så lenge du lurer på hva han tenker om den saken! Det er ingen god ide å tro at han vil bli overlykkelig dersom du blir gravid, og det er ingen god ide å bli gravid på denne måten før dere begge er enige (og kjenner hverandre bedre) Et barn er et stort, stort ansvar så det å leke med graviditeten på denne måten er umodent av deg! Kanskje han tom. tror du går på p-piller! Hvis sexen er bedre uten kondom (hvilket det er) bør du skaffe deg p-piller snarest til den dagen dere er enige begge to om at dere vil ha barn!
Gjest Luci Skrevet 2. mars 2007 #18 Skrevet 2. mars 2007 Vi har snakket om barn, han sier at han har lyst på en gang, men han vil ha en god jobb, en egen bolig, alt det som trengs for en trygg oppvekst for barnet. ← Dette utsagnet vitner jo klart om at han ikke vil ha barn nå. Og ja, enkelte menn er ikke så veldig oppvakte når det gjelder prevansjon, (ikke at de er unnskyldt av den grunn) men jeg synes faktisk at du burde ta ansvar her, når han tydeligvis har litt tungt for det. Man får ikke unger sammen før man har vert sammen en god stund og i det heletatt har snakket om det. Håper for guds skyld du ikke er gravid, for det er stor sjanse for at du ender opp med en mann/eks som egentlig ikke ønsket seg noe barn. Det er trist både for barnet og dere. Og hva er problemet med å vente litt? Vet du hva det innebærer å få et barn?
NovaFlare Skrevet 2. mars 2007 #19 Skrevet 2. mars 2007 han sier at han har lyst på en gang, men han vil ha en god jobb, en egen bolig, alt det som trengs for en trygg oppvekst for barnet. ← Da er han jo overhodet ikke klar for barn!! Han sier jo at han vil oppnå dette FØR han får barn. Så hvis han ikke har god jobb og egen bolig, så betyr det at han ikke vil ha barn enda!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2007 #20 Skrevet 2. mars 2007 Du må absolutt snakke med ham om det, hva den dagen du blir gravid da? det er jo en stor omveltning i livet å få en liten en, og du bør høre hva han mener nå, og opplyse ham at det kan være mulig at du blir med barn om 1 mnd.... Det kan jo ende opp med at du må ta abort, greier du det? Du må bare spørre ham ut i dag, ingen grunn til å vente! Det er ikke bare bare å få et barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå