Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Myte nr. 10: Stramme hårbøyler, hestehaler eller fletter forårsaker skallethet. Denne myten er faktisk sann! Alopecia er en høyst reell tilstand som medfører hårtap. Den kan forekomme når håret stadig blir dradd i, vanligvis av stramme hårbøyler eller strikker. Over tid kan hårtapet bli permanent. Unngå dette potensielle problemet ved å velge en løsere frisyre som reduserer belastningen på hodebunnen. Fant dette på http://www.libresse.no/Pages/ContentCatego...6265&resID=6102 og det sdtår at det er sant så har et spørsmål. Gjelder dette for headset (hodetelefoner) også? Jeg har det ofte på når jeg ser på tv og hører på musikk på pc-en, noe som er veldig ofte. Det sitter kanskje ikke så stramt, men man kjenner det i hvertfall.
Gjest Sativa Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Kan ikke tenke meg at headset skal forårsake hårtap. Det sitter jo ikke så stramt da, det er jo som regel akkurat på ørene at det strammer.
Gjest synseren Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Har liten tro på disse teoriene. Tror jenter kan bruke håbøyle og strikk uten at de mister håret.
Gjest Elfrida Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Dette er tullball. Alopecia er et annet ord for hårtap, og omfatter alle slags hårtap, fra mannlig skallethet til hårtap pga cellegiftbehandling. Man KAN miste hår fordi det har blitt dratt for mye i, feks at man har fletter som er flettet altfor stramt (ikke sånne man kan ta ut om kvelden, men sånne som sitter i ukesvis), eller man har en psykisk lidelse som gjør at man drar seg hardt i håret hele tiden. Hvis man mister hår pga dette vokser det ut igjen!
Gjest Sirnor Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Alopecia er et navn på hårtap ja, men det er en sykdom! Ikke et navn på vanlig hårtap som er forårsaket av hårbøyler ol. Det er vel sikker bare fordi huden og området der hårbøyler ol er, blir stengt inne og derfor slipper hårsekkene håret. Som på babyer som ligger på rygg, de sliter bort håret i bakhodet. Alopecia er en immunsykdom, kroppen skaper et antistoff mot hårsekkene, slik at håret faller av. Har selv alopecia så jeg vet godt hva det går ut på. Og dette finnes ingen dokumentert behandlig på. Mister du håret pga hårbøyler, hårband ol så er det jo bare å slutte med det, så får du det vel tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå