Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest shockgirl
Skrevet

Jeg er kanskje gravid, og jeg og kjæresten min har planer om å dra på mange konserter i tiden fremover.

Noen som vet om det er farlig å dra på konserter når man er gravid? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint.

Skrevet (endret)

Jeg hadde nå sett ann litt hvordan type konserter da...

Ikke mange år siden jeg på en konsert i spektrum ble så most og nesten kvalt så jeg svimte av og begynte å spy midt inne i mengden av folk.. Uten en eneste dråpe alkohol i meg...

Det går helt sikkert fint hvis du ikke står inne i de værste klyngene av folk, er jo ikke bra med slag dult mot magen hvis du er 8mnd'er gravid liksom.

Endret av Cathie
Gjest *Just-Me*
Skrevet

jeg var på konsert u 7-8mnd. gikk helt fint det. eneste var at jeg ble litt sliten av å stå så mye (høyhelte sko....min feil...)

Skrevet

Det gå helt fint hvis det er motorhead konserter og lignende, men hvis det er boyband eller danseband, kan det være direkte helse farlig :fy_fy::kvalm:. Kan anbefalle skambankt som et alternativ. det kan være en bra start på livet for den lille :)

Skrevet

Var på festival når jeg var ca fire mnd på vei, (junior fikk med seg sin første og siste seigmen-konsert!), og det virker nå ikke som hun har tatt skade av det. Du må bare stå litt lengere unna scenen, der det er litt mindre folk, så du ikke blir skvisa! Gubben var flink til å passe på og gå imellom når det var noen som ble for nærgående.

Skrevet

Kan ikke tro at det skal være farlig, men husk at du er gravid og gravide kan bli lettere sliten og føle seg svimmel hvis det var varmt (som det ofte blir når det er masse folk). Husk å drikk masse vann!

Ellers kan jeg nevne at jeg unngår steder hvor de spiller høy musikk fordi jeg føler at knøttet blir forstyrret av musikken og derfor sparker ekstra hardt, som er ubehagelig for meg i lengden.

Det gjør neppe noen skade på fosteret, men min lille er i alle fall ekstrem følsom for høye lyder :)

Skrevet
Det gå helt fint hvis det er motorhead konserter og lignende, men hvis det er boyband eller danseband, kan det være direkte helse farlig :fy_fy:  :kvalm:. Kan anbefalle skambankt som et alternativ. det kan være en bra start på livet for den lille  :)

:legrine::legrine:

Skrevet

Det har jo vært forsket litt på dette da. Det viser seg at forsterets hjerterytme øker i takt med rytmen. Så er det "bråkemusikk" vil nok fostert reagere på det. Jeg turte ikke gå på kino engang de siste mnd. Jeg var redd for at jeg skulle bli uvel. Hadde en venninne som besvimte to ganger på kino da hun var høygravid. Spør du meg, ville jeg unngått det da vi vet at forstert kan høre og merke stemninger. Men spør legen/ jordmoren din hvis du er veldig usikker selv.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg var på mange konserter når jeg var gravid, og babyen roet seg veldig når vi spilte metall for henne når hun gråt og var urolig. 3 uker før termin skulle jeg på en konsert i en by et par timer unna, men trakk meg fordi jeg følte meg litt mentalt ustabil. (les: var svært gretten).

Halvannen time etter at sambo kom hjem fra konserten så gikk vannet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...