Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vaskehjelp, og har ikke lyst på det heller. Liker best å gjøre reint selv, fordi om det ikke alltid er så artig. Har selv vært vaskehjelp hos ei venninne før i tiden. IKKE alle ønsker å ha en redusert stilling (for evt. å vaske hjemme osv.), men mange har det uønsket! Bare for å ha det sagt.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Vi skal ha vaskehjelp igjen når jeg er ferdig med fødselspermisjon. Jeg kan vaske huset mitt selv, men jeg synes det er pyton, mannen min er treg med vasking og det blir alltid litt mas for å komme igang.

Når jeg er ute i jobb igjen vil jeg ganske enkelt bruke tiden på andre ting. Vi må jo selvfølgelig vaske litt selv også, vi venter ikke en hel uke med å vaske kjøkkengulv eller støvsuge når du har småttiser som kryper rundt på gulvet. Vedlikeholdet tar vi selv, hovedvask tar vaskehjelpen. Det er heller ikke noe problem for meg at hun ikke vasker slik jeg selv gjør, så lenge det er rent er jeg fornøyd. Vi betaler anstendig og behandler selvfølgelig vaskehjelpen skikkelig.

Skrevet

Vi har vaskehjelp og det er de best investerte pengene jeg gjør. Her i huset er vi bare to stykker, ikke griser vi mye heller, men rundvasken må jo gjøres likevel.. Nå hører det til historien at vi begge har reisejobber. Jeg ukependler, mens gubben har lengre reiser til utlandet når han ikke er på kontoret i distriktet. Av den grunn er jeg ikke interessert i å bruke tiden vi har hjemme til å vaske. I tillegg var rengjøring en stadig krangel her i huset. Han er ikke av de raskeste på denne kloden, og det irriterte meg. Resultatet var ofte at når jeg da kom hjem etter ei lang arbeidsuke, var at jeg sette i gang med husvask her hjemme.

Vaskehjelpa mi er gull verdt. Den dagen hun ikke har mulighet lenger, skal jeg tilstrebe å få tak i ei ny så fort det lar seg gjøre! Her i huset har vi i alle fall mindre krangler rundt den jobben, og alle er mer fornøyde når de kommer hjem til et nyvaska hus!!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hva betaler dere for vaskehjelp? Jeg ser for meg at det bare er folk med god og romslig økonomi som har det... Jeg regner med at dere har store hus? Ikke en vanlig fireroms? (Vi har treroms og jeg har lyst på vaskehjelp:ler: )

Skrevet

Om jeg skulle blitt samboer, skulle en av betingelsene vært at vi skulle få vaskehjelp. Har vært samboer før og ja, vi kranglet om husarbeid. (jeg var den slappe, hater husarbeid) Det kommer ikke til å bli City Maid eller et av de andre selskapene, det er svindyrt, og jeg vil gjerne ha en fast person.

For noen år siden, da jeg var fulltidsstudent hadde jeg en ekstrajobb hvor jeg vasket leiligheten for en kompis. To timer annenhver uke, 150 kr i timen. Helt ok jobb. Så om jeg trenger vaskehjelp noen gang, blir det vel prisen 150 - 200 kr. timen. Dette fordi at personen skal ha råd til å jobbe hvitt. Eller svart. Det er det samme for meg.

Skrevet

Ja, vi har vaskehjelp og har hatt det i mange år. Før var det en som kom en gang i uken, men de siste tre årene har vi hatt aupair som gjør jobben.

Kunne ikke tenke meg det annerledes. Og dette med at andre snoker i tingen dine tenker jeg sjeldent på. Hva så om hun komme over private ting, vi er da voksne begge to.

Til dere som tror /synes vaskehjelper får dårlig betalt. En timelønn som er svart (ja, det er ikke til å stikke under stolen at mange vasker slik) på kr 120-150,- kr er vel ca 270.000,- pr år. Er det egentlig så dårlig?

Og jeg synes jo at de som mener det blir klasseskille av at noen "tar opp dritten etter andre" bør gå i seg selv. Ingen SKAL se ned på andre mennesker pga jobben de har!

Skrevet

Har selv jobbet som vaskehjelp, og gleder meg virkelig til den dagen vi selv har råd til å prioritere å ha vaskehjelp. Jeg hater husarbeid!!

Skrevet

Jeg har lenge vært på søk etter en god vaskehjelp, forhører meg blandt kjente, skal ha noen jeg vet er gode og som jeg kan stole på. Men etter å ha sett tv2 hjelper deg fikk jeg et støkk. Men nå er jeg litt klar for en igjen. Men det virker som det er veldig vanskelig å få tak i en god en.

Skrevet

Vi har noen som vasker her en gang i måneden, har alldri opplevd at noe har blitt borte ol.

Skrevet

Vi har ikke vaskehjelp, men nå er vi bare to da ;) , men vi har en grei fordelig mellom oss på huslige gjøremål og det fungerer det :)

Men hvis det er slik at noen har behov for vaskehjelp ser jeg ingen grunn til at man ikke skal ha det, bedre det slik at man får mer tid til familien :-D

Skrevet

Jeg har vaskehjelp og skammer meg ikke, jeg jobber mye og har et stort hus. Min vaskehjelp er en nabojente som både er flittig og nøyaktig. Hun får 130 kr. timen og ekstrabetalt for vinduspuss, rydd/vask i skap og annet tungt arbeid. Hun tar også ansvaret for sengetøy og håndklevask hvis jeg ikke har rukket å gjøre det selv.

Og ja, hun betaler skatt. Synes ikke hun på noen måte blir utnyttet. Vi har et fint forhold og hun får også varm lunsj når hun er her.

Skrevet
Den dagen jeg ikke har tid til å vedlikeholde hjemmet mitt har jeg for mye å gjøre.

Mange som har det da... for mye å gjøre mener jeg.

Gjest Kitten
Skrevet
Huff ja, tenk om man har noe som er kjedelig og utilsfredsstillende i livet sitt...

Sett det over på noen andre, så blir alt så mye bedre!

:forvirret:

Jeg tror ikke de som jobber som vaskehjelper hater å vaske, for å si det sånn. Jeg tror de synes det er en grei jobb, greit betalt, ikke noe mer enn det.

Jeg tjener mindre i timen enn en vaskehjelp, men jeg jobber med ting jeg synes er gøy. Skulle gjerne hatt vaskehjelp selv, kommer nok til å skaffe det om noen år, pga helsa. (ryggproblemer og reumatisme).

Skrevet (endret)

To, faktisk. De kommer et par ganger uken og vasker og rydder, og er ganske billige.

Det er noen små østeuropeiske damer. De har jobbet her i et par år, og vi har til gode å oppdage at noe er stjålet.

Endret av Christiane
Gjest toppi
Skrevet

Nei, jeg vasker meg selv - ellers takk!!

Gjest Chrizzy
Skrevet
Nei, jeg vasker meg selv - ellers takk!!

Flink du er da :ler:

Gjest Vampyra
Skrevet

Nei sånn det er nå er det absolutt ikke behov for det... en liten to roms tar ikke lang tid å vaske rundt. Men dersom jeg i fremtiden ender opp med stort hus og flere barn og karriere, så kan det nok hende at jeg vurderer vaskehjelp.

Jeg synes kanskje det er litt snobbete å ha vaskehjelp når man bor i leilighet, men jeg forstår godt at folk synes det er godt å ha det likevel.

• 2 uker senere...
Skrevet

Husvasken min vil jeg ha for meg selv :)

Har jobbet i renholdsbransjen tidligere og trivdes faktisk godt med det. Koser meg når jeg gjør rent hjemme!

Skrevet
Husvasken min vil jeg ha for meg selv :)

Har jobbet i renholdsbransjen tidligere og trivdes faktisk godt med det.  Koser meg når jeg gjør rent hjemme!

Enig med deg Kamela.Storkoser meg når jeg får gå rundt og vaske å stelle og ser at alt blir rent og pent.Da blir jeg så fornøyd.Er det dager da jeg ikke orker og er sliten så lar jeg hybelkaninene løpe fritt.Har inge fast vaskedag,men gjør litt hver dag nesten. Jeg lider av vaskesjuka og den har gått i arv fra min mor som fikk den av sin mor.Så nei takk til vaskehjelp.

Skrevet

Jeg har vaskehjelp en gang i uken, og er super takknemmelig for at jeg har mulighet til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...