aowi Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Har skrevet her tidligere om å gifte seg i hemmelighet.... men vi har ennå ikke kommet så langt Det jeg lurer på nå... hvor kjapt kan man gifte seg? vet jeg kan skrive ut forlovererklæring på nettet, men hvor leveres denne? hvor lang tid tar det før den er godkjent? og hvor fort kan man inngå et ekteskap? Vil ikke gifte oss i kirke..... Skjønner at dette kan høres litt forhastet ut , men vi har litt private grunner til at ting bør skje fort...
Vårbrud07 Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Vi fikk prøvingsattesten vår 2 uker etter vi sendte inn forlovererklæring og erklæring fra oss selv, så så lenge man har den er vel alt klart så lenge man har noen til å vie seg vil jeg tro. Men hvor lang tid det tar før man får papirene avhenger vel av hvor mye folkeregisteret har å gjøre også.
Gjest Dallandra Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Hent papirer på tinghuset (eller hvor det nå er), finn to forlovere (en til hver) som kan skrive under på papirene (de behøver ikke være tilstede, tinghuset kan stille med vitner). Fra den dagen dere leverer papirene så må det gå en uke, mener jeg å huske. Kun forloverne behøver vite noe.
isprinsessen Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 vi skal gjøre det hemmelig nå da..er bare forloverne som vet det.. på en uke fikk vi prøvepapirene. da vi snakket med tinghuset sa de at de måtte vite om det en uke på forhand minimum.. så nå ser det kanskje ut som det blir bryllup neste fredag.. vi fikk beskjed vi måtte rekne med å ha med oss vitner... så hos oss tok det to uker... bare et ps...skal man ha ringer med diamanter er det mange steder de har lang leveringstid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå