Gå til innhold

Male stygge sponplater i taket?

Marcia

Anbefalte innlegg

Vi pusser opp et lite soverom og lurer fælt på hva vi skal gjøre med det stygge taket. Det består nå av malte sponplater tror jeg (altså sånne store plater som man også lager vegger av). Problemet er at det er lagt et tykt lag sparkel over alle skjøtene som ikke er pusset godt nok ned, slik at de danner stygge striper. Vi tenkte først å slipe ned disse så de går i ett med taket, men da fikk vi problemer med at de slipte områdene blir helt glatte mens resten av taket har en litt ru overflate.

Bør vi da slipe ned hele taket slik at alt blir glatt? Det virker ikke spesielt fristende siden taket er hardt og vanskelig å slipe, og jeg er i tvil om vi får det jevnt.

Eller bare la det være som det er, male et par strøk og satse på at stripene ikke synes så godt?

Alternativt kan vi sette opp takplater (Tak-Ess el.l), men det er vel ikke direkte populært for tida?

Hva med panel som så males hvitt? Rommet er ganske lite så jeg innbiller meg at panel kan bli litt vel dominerende?

Har dere noen andre tips eller ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har lagt ferdig hvitlasert skyggepanel i nesten alle rom. Kjempefint!

Kan jeg få spørre om det var greit å sette opp? Har veldig lyst til å gjøre det selv, men det kommer an på hvor mye jobb det er. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lagt ferdig hvitlasert skyggepanel i nesten alle rom. Kjempefint!

Takk for svar! Ja, jeg tror at det er beste løsningen for oss også. Vi har allerede lagt det i noen tak, så det er kanskje like greit å legge det i det rommet som skal pusses opp også.

Sin: min samboer har som sagt lagt slik tak i en del rom, og han syntes det gikk veldig greit. Og han er definitivt ikke noe håndverkertalent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...