Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kaldsvetter og er kvalm og mageknip. Har hatt en jævlig natt med forferdelig svimmelhet nå (Føltes nesten ut som at jeg datt ut av kroppen min et øyeblikk). Er i tillegg slapp. Men har liksom ikke noen typiske influensa eller omgangssyke-tegn. Kan det være at det sniker seg på? Nå har jeg gradvis blitt verre og verre i over en uke nå :fryser:

Skal en tur på legevakta etterpå...Fastlegen min hadde ikke en eneste ledig tid før om en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres veldig typisk ut som når jeg blir syk egentlig, forkjølelse eller influensa, kjenner ikke alltid forskjell jeg. Men dårlig er jeg hvertfall!

Så det går nok over etterhvert :klem:

Skrevet
Syns det høres veldig typisk ut som når jeg blir syk egentlig, forkjølelse eller influensa, kjenner ikke alltid forskjell jeg. Men dårlig er jeg hvertfall!

Så det går nok over etterhvert  :klem:

Takk Amalie_85 :) Det som er så rart er at jeg har ikke antydning til tett nese eller hoste eller noen typiske forkjølelsestegn...Ikke engang feber. Nå har det holdt på så lenge at jeg nesten skulle ønske det var influensa og det brøt ut sånn at jeg kunne bli frisk igjen :frustrert:

Skrevet

Hihi, skjønner jeg godt. jeg var syk en stund med symptonene du skriver. Så nå er jeg frisk, men nå begtynner jeg å bli tett i nesen :forvirret:

helt merkelig, og virkelig irriterende.

:ler:

Skrevet
Hihi, skjønner jeg godt. jeg var syk en stund med symptonene du skriver. Så nå er jeg frisk, men nå begtynner jeg å bli tett i nesen  :forvirret:

helt merkelig, og virkelig irriterende.

:ler:

Er visst mye rart som går nå tydeligvis. Uff...gruer meg til å dra på legevakta, jeg kommer vel ut derfra smittet med både omgangssyken og influensa :ler: Er jo stappfullt av syke folk om dagen.

Skrevet

Ja spørrs om du ikke blir værre av å være der. :ler:

jeg ble lagt inn en gang med mageknipe, og når jeg slapp ut en uke etter var jeg enda værre, :ler:

men det var av andre ting

Gjest Gjest
Skrevet

Overlevelsestips til legevakten: Pass godt på hvor du putter hendene, og vask deg GRUNDIG på hendene før du tar i ansiktet eller håndterer mat.

God bedring :) (Forresten, du kan ikke være gravid vel? Er så mye merkelige symptomer det er mulig å få da virker det som)

Skrevet
Overlevelsestips til legevakten: Pass godt på hvor du putter hendene, og vask deg GRUNDIG på hendene før du tar i ansiktet eller håndterer mat.

God bedring :) (Forresten, du kan ikke være gravid vel? Er så mye merkelige symptomer det er mulig å få da virker det som)

Hehe..Takk for tips. nei, er ikke gravid ;)

Skrevet

Hvis du ikke kjenner forskjell på influensa og forkjølelse så har du ikke hatt influensa. Det har gått inflasjon i begrepet influensa i det siste, mange bruker det om kraftige forkjølelser. Hvis man virkelig får influensaviruset så ligger man rett ut med høy feber og en verkende kropp som ikke duger til annet enn å sove. Det er jo nå også sånn at for mennesker med nedsatt immunforsvar så kan influensa være livstruende.

Men man trenger, etter hva jeg har hørt, ikke være forkjølet for å ha influensa. Det følger bare gjerne med da influensaviruset gjør kroppen lite motstandsdyktig mot andre virus/bakterier.

Skrevet

Nå har jeg vært på legevakta. Det var ikke heeeelt fullt der enda når jeg kom. Viste seg at jeg hadde et "virus"...hater når leger sier det, for da vet de som regel ikke hva det er og det er ikke noe å få gjort noe med :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

:ler: Men man overlever da som regel :) (merkelig nok har jeg følelsen av til tider)

Så skur lankene, kok deg litt te, og pakke deg pent under teppet :)

Skrevet
:ler: Men man overlever da som regel :) (merkelig nok har jeg følelsen av til tider)

Så skur lankene, kok deg litt te, og pakke deg pent under teppet :)

Jepp :) Har tatt en skikkelig skrubb på hendene nå i panikk av og bli smittet :ler:

Skrevet

Må smile litt av de siste kommentarene her. Var hos legen på tirsdag for å få en "sykeattest" ettersom jeg skulle vært på reise i jobbøyemed denne uka, men så torpederte årets influensa hele greia. (Må ha noe å vise for meg for forsikringsselskapet når gebyrer i forbindelse med avbestilt reise skal erstattes. )

Vel, før jeg kontaktet legesenteret så tenkte jeg faktisk: "Herregud, må jeg virkelig til lege nå? Jeg føler meg altfor dårlig." :ler:

Skrevet
Må smile litt av de siste kommentarene her. Var hos legen på tirsdag for å få en "sykeattest" ettersom jeg skulle vært på reise i jobbøyemed denne uka, men så torpederte årets influensa hele greia. (Må ha noe å vise for meg for forsikringsselskapet når gebyrer i forbindelse med avbestilt reise skal erstattes. )

Vel, før jeg kontaktet legesenteret så tenkte jeg faktisk: "Herregud, må jeg virkelig til lege nå? Jeg føler meg altfor dårlig." :ler:

:ler: Ja, det er litt sånn det blir for veldig mange tror jeg når de blir dårlige.

God bedring forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...