Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å legger spørsmålet her og ikke på reiseliv:

Har begynt å vurdere sydentur i midten av mars 2008 (!). Vi er to voksne og tre barn fra 10 år og nedover. Minsten kan ikke svømme, enda i alle fall. Orker ikke lang flytur, så det må vel bli en av kanariøyene (er vel det det heter?).

Ser for meg en plass som er barnevennlig og oversiktelig, fine barnebasseng, fin strand, lite trafikk, hyggelig personal mm. Har en tendens til å bli lei av å være på èn plass i 14 dager så det er fint om det er litt å se på utenfor oppholdsområdet.

Har dere noen fine plasser å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest Håil Brillan
Skrevet
Velger å legger spørsmålet her og ikke på reiseliv:

Har begynt å vurdere sydentur i  midten av mars 2008 (!). Vi er to voksne og tre barn fra 10 år og nedover. Minsten kan ikke svømme, enda i alle fall. Orker ikke lang flytur, så det må vel bli en av kanariøyene (er vel det det heter?).

Ser for meg en plass som er barnevennlig og oversiktelig, fine barnebasseng, fin strand, lite trafikk, hyggelig personal mm. Har en tendens til å bli lei av å være på èn plass i 14 dager så det er fint om det er litt å se på utenfor oppholdsområdet.

Har dere noen fine plasser å anbefale?

Kroatia !! :-)

Var i Supetar som ligger utenfor Split for et par år siden. Fantastisk sted. Ikke noe turistmaskin, så søker du det er ikke dette tipset mye verd :-).

Sutivan som byen på øya het stengte for all biltrafikk på kvelden slik at ungene kunne løpe trykt rundt mens de voksne satt på fortauscafe og pratet.

Vennlig? Det vennligste stedet og folkene jeg har møtt noen gang. Landet holder på å bygge opp turismen sin igjen etter krigen, så der er de vennligheten selv. Følte fra vi krysset grensen (kjørte bil ned) at vi ble tatt imot med åpne armer og følte oss skikkelig velkommen. Ikke akkurat som i Spania hvor de er blitt drit lei turister :-)

Skrevet (endret)

Takk for svar.

Må innrømme at jeg ikke er så spesielt sugen på å dra til turistmasiner. Min erfaring er at folk er lite hyggelige på slike steder. Kroatia høres spennende ut, men er det nok varmt der i mars? Ser for meg at det ikke bør være under 23-25 grader.

Endret av fil
Skrevet

Vi har vært på Gran Canaria noen ganger.

Ene gangen på blue village i Bahia Feliz, der er det veldig barnevennlig, de har barneklubb, underholdning hver kveld, både for barn og voksne. De har barnebasseng. Det ligger i en endegate, så det er veldig lite trafikk.

Det negative er at det er et lite sted og det kan blåse en del der. Vi var heldige og opplevde ikke det.

Det er veldig lett og komme seg rundt med busser der.

De har badeland, papegøye park, en cowboy park og tivoli på Gran Canaria som er bra aktiviteter for barna, ellers er det en del shopping for oss voksne.

Vil anbefalle deg og bo på blue village, blue star, sunwing resort, ving resort hoteller. Dette er barnevennlige hoteller, med aktiviteter for hele familien og ofte barneklubb.

Skrevet
Takk for svar.

Må innrømme at jeg ikke er så spesielt sugen på å dra til turistmasiner. Min erfaring er at folk er lite hyggelige på slike steder. Kroatia høres spennende ut, men er det nok varmt der i mars? Ser for meg at det ikke bør være under 23-25 grader.

Kroatia i mars er for kaldt. Fin vår, men ingen bading. Gran Canaria er fint da, men en turistmaskin de fleste steder. For ungene kan jo det være greitt, treffer lekekamerater osv., men vil dere være "alene", er kanariøyene ikke rette valget. Vi har også prøvd Bahia Feliz, greitt nok, med basseng og leketilbud. Leier dere en bil og kjører litt i fjellene, finner du "ei annen øy" enn rundt hotellene.

Skrevet

Nå har jeg bladd i kataloger, og jeg må bare innrømme at ingenting virkelig frister. Er skikkelig kresen av meg. Men ungene hadde jo sikkert elsket å ha en 14 dagers badeferie.

Gjest Elastica
Skrevet

Vi skal til Thailand nå i slutten av mars med våre tre gutter på 3, 5, og 7 år. Ser kjempe fint ut, med bungalov nesten på stranden, og garantert varmt både i luften og i vannet.

Skal skrive om erfaringen når vi er hjemme, dersom du vil det... :briller2:

Skrevet
Vi skal til Thailand nå i slutten av mars med våre tre gutter på 3, 5, og 7 år. Ser kjempe fint ut, med bungalov nesten på stranden, og garantert varmt både i luften og i vannet.

Skal skrive om erfaringen når vi er hjemme, dersom du vil det... :briller2:

Ja, skriv og gi meg rapport. Det hadde vært kjempefint. Skal dere reise fra Gardermoen? Hva ble prisen på turen?

Selv var jeg i Thailand for ca 13-14 år siden (gud helpe meg, er det så lenge siden?). Det var mens man var fri og frank uten barn. Det blir nok noe helt annet når man har unger med. "Problemene" jeg ser for meg dersom man drar er den lange flyturen og tidsforskjellen mellom landene. Er vel en 6 timer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...