Gå til innhold

Blir så sint og skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff Vi hadde dette planleggingsmøtet i dag da, med mamma, pappa og svigerfar.

Tingen er den at svigerfar og svigermor har skilt lag. Dette skjedde ved at svigerfar var utro. De var gift men bodde langt fra hverandre. Nå har de ikke snakket med hverandre siden svigerfar gjorde det slutt over tlf i fylla... ganske merkelig, ja jeg vet

Men Svigerfar har når fått seg ny kjæreste, som vi ikke vil be i bryllupet pga svigermor, og det vil vi respektere. Det viktigste for min kjære er at begge foreldrene hans kommer. Det er vanskelig nok å få svigermor til å komme i første omgang pga svigerfar, og det hjelper ikke akkurat hvis han skal drasse med seg den nye fruen sin...

Svigerfar har sagt et par ganger når min kjære har snakket med han på tlf at han ikke har mye lyst til å komme, for han kommer til å møte svigermor og all hennes familie. Men sambo har sagt at det blir han pent nødt til!!

Men i dag da. så snakker mamma om hvem som skal være toastmaster, så bryter svigerfar ut, det blir ihvertfall ikke meg siden jeg ikke kommer. Tenk å si noe sånt da.. Er jo ikke så veldig gøy for sambo at faren hans sier sånt foran mine foreldre. Så han satt jo bare der og kokte. Mens mamma forsiktig sa at han måtte jo komme da.. Nei det skulle han ikke, for han ville ikke møte eks med familie. Ingen sa noe. Så til slutt ble jeg så irritert at jeg sa: Det viktigste for C er jo at begge foreldrene hans kommer da, det er ikke han sin feil at dere har gått fra hverandre. Og det skulle bare mangle at du kommer i din egen sønns bryllup. Tror svigerfar ble litt paff, for han var ganske stille en stund. Men han kan ikke regne med å buse ut med noe sånt uten at noen reagerer. Uansett, så virket det som at han mildnet litt, så kanskje han kommer.. Vi får se....

Stakkars elsklingen min Fikk så vondt av han :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At ikke voksne folk kan legge slikt til side og oppføre seg sivilisert i en slik anledning! Skamme seg skulle han og du gjorde helt rett i å si fra :klappe:

Gjest Ballerina
Skrevet

At ikke foreldre bare kan oppføre seg som foreldre i situasjoner som krever dette av dem!!! Jeg blir såååååå sint!! :sur: Jeg skjønner hvordan din forlovede har det mer enn du tror... og dere må bare sammen STÅ PÅ! Gi beskjed hvis det er noe dere reagerer på eller at de ikke "oppfører" seg som de skal (din svigerfar). Min far kom ikke i konfirmasjonen min av denne grunnen og hvis han skulle våge seg å tenke tanken om vårt bryllup så skal han få høre det! :sur: Bare ikke gi dere!!! Det er deres dag og da må foreldre oppføre seg som foreldre!!!

Skrevet

Takk for svar dere... synes bare det er så vondt for forloveden min! Mener at når man har valgt å få barn så er det en plikt å stille opp i slike ting! Det burde ikke være en plikt, det burde være noe man vil. Men synes ikke det skal være noe valg engang, det er en selvfølge!!! Trist å høre at faren din ikke kom i konfirmasjonen din... Håper han har tatt til vettet nå så ikke det blir noe tull med bryllupet!! Blir liksom så ekstra mye styr med sånt, mye vonde tanker og følelser som burde være unødvendig...

Skrevet
At ikke voksne folk kan legge slikt til side og oppføre seg sivilisert i en slik anledning! Skamme seg skulle han og du gjorde helt rett i å si fra  :klappe:

HELT enig! Håper alt order seg vennen..... :klem: Utrolig trist at voksne folk kan oppføre seg sånn, særlig foreldere....

Skrevet
HELT enig! Håper alt order seg vennen.....  :klem:  Utrolig trist at voksne folk kan oppføre seg sånn, særlig foreldere....

Tusen takk vennen :klem:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Huff, har litt erfaring med slike familieforhold, og det er ikke moro. Heldigvis roer ting seg ofte med tiden. Vet ikke hvor lenge det er til dere gifter dere, men kanskje han ser annerledes på det når det nærmer seg?

Når det gjelder det å be foreldres nye partnere, så kan det være vanskelig når man skal ta hensyn til alle. Min far ble ikke bedt i et av hans "stebarns" bryllup. Dette var veldig sårt for ham og ikke minst for kjæresten hans. Jeg forstår at det er vanskelig for den andre forelderen og kanskje også for barna at den ene partens nye kjæreste skal være der i en slik anledning. Men når vi gifter oss, er pappas kjæreste en selvsagt gjest, selv om dette nok blir vanskelig for mamma. Men jeg syns det er viktig å inkludere hans kjæreste, i tillegg til at jeg vet han ville blitt veldig lei seg om hun skulle bli utestengt. Jeg tenker at mamma bare får takle det; kan ikke drive og overbeskytte henne - hun er en voksen person. Og de trenger strengt tatt ikke å omgås i bryllupet heller.

Ville svigerfaren din blitt midlere stemt om kjæresten hans også ble bedt? Eller er dette helt uaktuelt? Ting er jo forskjellig fra familie til familie i forhold til hvordan brudd har skjedd osv (men vil likevel si at jeg vet hva jeg snakker om, da det var et sant helvete da mine foreldre skilte lag for noen år siden).

Skrevet

Jeg er enig med Frk Åberg. Jeg synes det ble mye prat om hvor barnslig svigerfar er, men jeg synes det er vel så barnslig av svigermor å gjøre seg vanskelig hvis den nye kjæresten til svigerfar kommer. Hva om det var hun som hadde ny kjæreste? Jeg synes ikke man som brudepar skal ta stilling til evt utroskap eller hva som skjedde dem i mellom og hvorfor forholdet tok slutt, det har dere egentlig ingenting med. Jeg synes et bryllup skal være inkluderende, og å invitere svigerfars nye kjæreste hadde vært en selvfølge for oss.

Gjest Gjesta
Skrevet

Å vi har heldigvis ingen sånne problemer. Begge min kjæres foreldre har nye partnere og alle kommer godt overens.

Men har vært i et par bryllup hvor ting ikke har vært like rosenrødt. Men nå sier du ingenting om hvor lenge det er siden denne skilsmissen.

Jeg hadde sett an litt der tror jeg. Er dette en kjæreste svigerfar akkurat har truffet ville jeg kanskje vurdert å ikke be henne. Men hvis de har hatt et forhold lenge så synes jeg han skal kunne ha henne med.

Men måten han tok det opp på var jo veldig spesiell da... Kunne jo godt tatt det opp på en ordentlig måte med bare dere.

Men de er voksne mennesker og burde helt klart klare å omgåes denne ene dagen...

Skrevet

Takk for svar!

Det er nok ganske uaktuelt å be svigerfars nye kjæreste. Svigermor kommer nok ikke da, vet at det blir altfor sårt for henne hvis eksmannen har med seg sin nye kjæreste. For forloveden min er det viktigste at begge foreldrene kommer. og det er kun dette vi kan ta hensyn til. Altså hva forloveden min føler, ikke hva far eller hans nye kjæreste føler. Det er vårt bryllup og vår dag, og jeg mener det er en plikt for foreldre å stille opp uansett.

Forstår tankegangen deres. Men det er vel ikke forledrene sine følelser vi skal ta hensyn til.. Det er kun en dag de trenger å gi! Det er en stor dag for oss, derfor bør de gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Uff, så trist. Stakkars kjæresten din :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...