Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er ikke akkurat storbruker av slikt, men har en favoritt-duft...:Nikke:

Men hva er forskjellen?

Parfymen er sterkere konsentrert enn toiletten...? :klø:

Hvorfor velger noen den typen, mens andre den???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen anelse, velger bare en som lukter godt jeg :ler:

Skrevet

Etter mine erfaringer så er parfymen sterkere, sitter lenger på (altså lukten..), mens toliette er mildere og lukter ikke like lenge... Så er det jo en viss prisforskjell på de to også :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

"EAU DE PARFUM

- er en av de mest populære formene for duft, fordi den er relativt holdbar og ikke altfor dyr. Den inneholder fra 15 prosent til 22 prosent duftoljer, i en oppløsning av vann og alkohol.

Omkring 70 prosent av duftmassen forsvinner etter noen timer, mens de resterende 30 prosentene holder i et døgns tid.

Slik bruker du den: Bruk den der hvor huden er varmest – på kragebeinet, mellom puppene, på innersiden av albuen, bak knærne, på innsiden av lårene, rundt anklene og på håndleddene. Men husk å ikke gni håndleddene mot hverandre når du har brukt parfyme der – det «knuser» duften. Og ikke bruk parfyme bak ørene, fordi det er for mange talgkjertler der som kan påvirke duften.

EAU DE TOILETTE

- inneholder 8 til 15 prosent duftoljer, og 80 prosent av dem fordamper i løpet av bare tre timer! Du skal derfor ikke investere i denne dufttypen hvis du trenger noe som skal holde hele dagen – kjøp den i stedet hvis du vil skape et mer dempet inntrykk.

Slik bruker du den: Unngå å bruke eau de toilette på steder der pulsen slår. Bruk den i stedet til det den opprinnelig ble utviklet til: Å bli vasket ut over hele kroppen for å friske opp og innhylle kroppen i en svak, sødmefylt velduft! Prøv for eksempel å spraye litt på hårbørsten og trekk børsten gjennom håret for en mer varig effekt."

Kilde: Womanweb

Gjest koffeine
Skrevet

En parfymeridame fortalte meg at eau de parfum er mer konsentrert og varer lenger, men er på en måte mer diskret. Eau de toilette "blusser opp" og er mer intens med det samme, men forsvinner igjen.

Jeg synes ofte eau de parfum lukter "renere" på en måte, men det er sikkert forskjellig etter hva slags parfyme det er.

Skrevet

Takk for raske svar. Ja, da er det det jeg trodde...;)

Skrevet

Ren parfyme, hvor mange prosent duftoljer inneholder den?

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Ren parfyme, hvor mange prosent duftoljer inneholder den?

"Hvad er forskellen på Eau de Toilet, Eau de Parfum og Eau de Cologne?

Eau de Cologne, Eau de Toilette og Eau de Parfum er alle alkoholopløsninger med duftolier. De afviger fra hinanden i mængden af duftolier og alkoholstyrken.

- Eau de Toilet er en 6-15% opløsning af duftolier i en 80% alkohol.

- Eau de Cologne er en 3-6% opløsning af duftolier i en 70% alkohol.

- Eau de Parfum indeholder normalt 15-25% duftolier i ren ætylalkohol.

(styrken på alkoholen betegner % af alkohol til vand)"

Kilde: Netprofessor.dk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...