Gjest Pax Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Da ville jeg gått for en salat til forrett. Dessert vet jeg ikke.
Gjest piaf Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Det er er lettere hvis du forteller litt mer om ingrediensene i fiskesuppen. Er det vanlig, mild fiskesuppe med fløte etc? Eller er den tomatbasert? Sterkt krydret? Inneholder den spesielle grønnsaker? osv.
Miranda Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Rekecoctail, kanskje? Eller blir det for mye sjømat? Og kanskje en litt mektig kake til dessert? En slags mandelkake eller noe? Kan man bli mett av fiskesuppe til hovedrett...? Jeg synes liksom fiskesuppen kunne ha vært forrett, jeg...
wok Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2007 Det er en kremet, kraftig fiskesuppe, som man blir god og mett av :-)
Miranda Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Det er en kremet, kraftig fiskesuppe, som man blir god og mett av :-) ← OK, sikkert god Fiskesuppe er godt
Gjest piaf Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Det er en kremet, kraftig fiskesuppe, som man blir god og mett av :-) ← Da synes jeg idéen om salat er god - noe friskt og fargerikt som blir en kontrast til kremet, kraftig suppe. Ta utgangspunkt i en blanding av ulike salattyper, både grønne og røde. Vil du forretten skal være så lett som mulig, kan du feks velge lynstekte kamskjell og en enkel grønn salat med bringebærvinaigrette. Litt tyngre: grønn salat med pære, gorgonzola eller parmesan og valnøtter. Eller du kan velge å ha kjøtt i salaten siden du skal ha fiskesuppe som hovedrett, feks friséesalat med bacon og krutonger. Til dessert: kanskje et stykke mørk sjokoladekake og litt bringebær/bjørnebær marinert i sitruslake? Eller for et lettere alternativ bare fruktsalat i sitruslake, gjerne med litt krydder i (feks kanel, stjerneanis, vanilje... ). Sorbet kan også være godt etter en kremet suppe, men er kanskje ikke noen typisk vinterdessert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå