Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg magic concealer fra HR, men siden ingen av butikken her fører merket, tar jeg sjansen å bestiller fra SN.

Men hvordan bør fargen være?

Jeg har lys hud som er rosatonet. Blir det da riktig å velge concealer som er rodatonet eller bør den være gultonet?

I foundation passer det best for meg med en gultonet så det demper litt på det rosa, bruker feks fairly light i id (vinterstid og medium beige (sommerstid).

Concealer trengs for å dekke over kviser, røde flekker og mørkeringer under øynene.

Veldig takknemlig for litt hjelp her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du liker gultoner i foundation (som du sier er gultoner supert om man vil dempe rødhet) ville jeg valgt medium i Magic Concealer. Medium er gultonet men veldig lys, på samme måte som light er rosatonet og veldig lys ;)

Skrevet

Har den i medium, den passer bra for meg som har litt gultoner i huden, men det er bare å prøve i butikken og så gå ut i dagslys og se, eller spørre om en prøve. Parfymerier er greie sånn :)

Skrevet
men det er bare å prøve i butikken og så gå ut i dagslys og se, eller spørre om en prøve. Parfymerier er greie sånn :)

ja hadde man bare hatt parfymerier i nærheten som fører HR så... :sjenert: gidder ikke kjøre 12 mil av den grunn bare...

• 1 måned senere...
Skrevet

drar opp igjen denne, for ble itvil igjen - og nå skal jeg bestille nemlig...

skal en concealer gå i samme fargetone som huden, eller kan jeg med rosatonet hud velge gultonet concealer for å dempe rødhet?

tenker også å bruke denne under øynene, har litt poser og blå inger som må skjules.. hva er da best?

Skrevet

En concealer bør være litt lysere enn resten av huden din, for den skal gjøre de mørke ringene lysere. Alle er hakket mørkere rundt øynene enn resten av ansiktet.

Som sagt så synes jeg medium er best. Denne er lys med gultone i seg. Det som er bra med gultone som folk har sagt her er at den demper rødhet også, så om du har kviser eller annet rødt som skal dekkes, så passer den perfekt ti dette også :)

Gjest Tokidoki
Skrevet

Men vil gult dempe blått og?

Er det noen her som har prøvd begge fargene? Jeg har også tenkt på denne, men jeg er redd for at medium vil bli for mørk.

Gjest Deception
Skrevet

Medium er ikke mørk. Den eneste forskjellen på light og medium, er at førstnevnte er rosatonet mens sistnevnte er gultonet. Begge er lyse.

Skrevet
Men vil gult dempe blått og?

Er det noen her som har prøvd begge fargene? Jeg har også tenkt på denne, men jeg er redd for at medium vil bli for mørk.

Den demper blått på meg i alle fall. Kanskje litt for godt :ler: Ja, den dekker som bare det. Du kan jo gå inn på makeupalley.com og lese om den da :)

Skrevet

Jeg har kjøpt en fra Estee Lauder, som er et skrin med to nyanser... veldig kjekt.. hudfargen forandrer seg jo etter årstidene :)

Gjest Kermit
Skrevet
Jeg har kjøpt en fra Estee Lauder, som er et skrin med to nyanser... veldig kjekt.. hudfargen forandrer seg jo etter årstidene :)

Hva heter den?

Gjest Thalassa
Skrevet

Jeg har den "nr 1" concealeren fra helena rubinstein, og den er veldig lys. Litt for lys etter min smak, selv om jeg faktisk har ganske lys nordisk hud. Ser litt ut som om man har vært på påskefjellet og hatt på solbriller hele tiden, selv uten å ha noe farge i ansiktet. Hvis jeg skal ha den igjen tror jeg at jeg skal prøve en litt mørkere en. (Men den dekker veldig bra altså, rødt, blått osv)

Ellers synes jeg stift concealeren fra Yves Saint Laurent er veldig bra også, jeg tror jeg har nr 1 i denne også, den er veldig lik min egen hud farge. Likte den ikke så godt de første gangene jeg brukte den, men nå er den favoritten. Anbefales hvis du trenger en "all round" concealer som er god til det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...