Gjest Camma Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Min kjære har slitt med ryggen siden mai 2006 etter han var uheldig og løftet litt feil. Han gikk til fysioterapeut noen ganger, uten at det hjalp, og har gått 15 ganger til kriopraktor. Sistnevnte har hjulpet litt, men han blir altså ikke helt bra. Det virker bedre, men så kommer det tilbake igjen om han er litt uheldig. Vi lurte derfor på å forsøke en naprapat. Er det noen som har prøvd? Er det effektivt, eller blir det omtrent som kiropraktor og fysioterapeut? Hva koster det ca pr time? Andre erfaringer?
angelou Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Det er ganske dyrt, men det funker Absolutt å anbefale, hadde 10 behandlinger på rappen for 7 år siden og har ikke hatt vondt i ryggen siden da!
Cæsar Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Naprapaten både knekker/manipulerer/mobiliserer ledd, jobber med tøying, massasje og triggerpunkt. Både jeg og samboer har god erfaring med naprapat for både rygger og skulder/nakke. Det koster ca. 450 men det kan vel være verdt et forsøk! Om det virker slik eller sånn vet man ikke før man har forsøkt, men personlig foretrekker jeg naprapat før både fysio og kiropraktor!
la_luz Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Jeg trodde naprapt var nakke spesialist jeg. Kiropraktor for nakken? Jeg har kjempegod ærfaring med naprapt, men hvis det er ryggproblemer så gå til kiropraktor. Det er uansett dyrt, men det da vært det.
Prinsessepaien Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Spinex naprapat tar 450 kr timen og 350 kr timen for studenter. Det er super effektivt! Jeg går forebyggende, for jeg har en jobb hvor man ofte omskolerer seg tidlig pga ryggproblemer, og jeg føler alltid at jeg går på en sky når jeg kommer ut derifre. HUn jobber med triggerpunkter, masserer og knekker opp.
Gjest Gjest_Camma_* Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Takk for svar! Virker som det er effektivt, iallfall for de som har forsøkt det! Men det var dyrt da, iallfall for fattige studenter! Men det er vel verdt et forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå