Gjest Blanca Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har pannelugg som ser flott ut nyvasket, men utover dagen, og iallefall dagen etter strimer den seg og blir seende skikkelig ille ut. Mener å ha lest at tørrshampo er tingen for dette, men de tørrshampoene jeg har sett inneholder fargestoffer (Bumble&Bumle, tror jeg) og jeg vil ha en som er nøytral. Erfaringer? Fungerer tørrshampo som en oppfrisker til lugg, og hvor kan jeg få kjøpt tørrshampo som duger? Takk for svar
kitekatt Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har pannelugg som ser flott ut nyvasket, men utover dagen, og iallefall dagen etter strimer den seg og blir seende skikkelig ille ut. Mener å ha lest at tørrshampo er tingen for dette, men de tørrshampoene jeg har sett inneholder fargestoffer (Bumble&Bumle, tror jeg) og jeg vil ha en som er nøytral. Erfaringer? Fungerer tørrshampo som en oppfrisker til lugg, og hvor kan jeg få kjøpt tørrshampo som duger? Takk for svar ← Lurer også på om tørrshampoo duger. Skal operers snart og da får jeg ikke dusje på en uke
Mary_H Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Tørrshampo har jeg ikke hørt om, men hørtest intresant ut! Kitekatt: Husker etter min operasjon så hadde jeg samme problemet. Måtte gå to uker(hadde ett opphold der jeg fikk dusje, men så ble såret stripset igjen), og da kom jeg opp med ganske artige løsninger for å si det mildt. Pakket inn foten med brøposer og diverse annet Så tørrshampo skulle jeg jo oppdaget før
kitekatt Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Tørrshampo har jeg ikke hørt om, men hørtest intresant ut! Kitekatt: Husker etter min operasjon så hadde jeg samme problemet. Måtte gå to uker(hadde ett opphold der jeg fikk dusje, men så ble såret stripset igjen), og da kom jeg opp med ganske artige løsninger for å si det mildt. Pakket inn foten med brøposer og diverse annet Så tørrshampo skulle jeg jo oppdaget før ← Jeg får nok ikke pakket inn såret mitt da det vil gå tvers over hele magen ...men tror jeg må teste ut tørrshampoo. Kan vel ikke måle seg med å vaske håret, men slipper kanskje den skitne fettete følelsen. Ikek kan jeg vaske håret i vasken heller, da jeg ikke vil klare å stå slik til
LilleMy28 Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har brukt tørrshampoo fra Toni & Guy og Lee Stafford som du kan kjøpe på Vita. De er gode å bruke og lette å børste gjennom og gir litt hold, men ikke bruk for mye da det gir gråfarge til håret (bare midlertidig altså). Det er fordi når den tørker blir den litt grålig i fargen, men det pleier gå greit når en bruker det kun på røttene. Det funker iallefall bra på mitt mellomblonde hår
Gjest Blanca Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har brukt tørrshampoo fra Toni & Guy og Lee Stafford som du kan kjøpe på Vita. De er gode å bruke og lette å børste gjennom og gir litt hold, men ikke bruk for mye da det gir gråfarge til håret (bare midlertidig altså). Det er fordi når den tørker blir den litt grålig i fargen, men det pleier gå greit når en bruker det kun på røttene. Det funker iallefall bra på mitt mellomblonde hår ← Tusen takk for svar Veldig greit at dette er et produkt jeg kan kjøpe her til lands. Så du sprayer inn i røttene og børster det? Jeg har veldig mørkt hår, får håpe det ikke blir grått eller at gråskjæret forsvinner raskt.
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Litt off topic, men kitekatt: Jeg teipet fast en diger plastpose over hele magen og dusjet! Og etterhvert når du fjerner bandasjen kan du dusje og føne teipene tørre
kitekatt Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Litt off topic, men kitekatt: Jeg teipet fast en diger plastpose over hele magen og dusjet! Og etterhvert når du fjerner bandasjen kan du dusje og føne teipene tørre ← Gjorde du det før du tok drenene og? For det er vel de jeg må ta før jeg kan dusje...eller må jeg vente en stund etter det og?
Gjest Blanca Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Gjorde du det før du tok drenene og? For det er vel de jeg må ta før jeg kan dusje...eller må jeg vente en stund etter det og? ← Du får faktisk kjøpt en gjennomsiktig, vanntett bandasje for å ta over operasjonssår og utstyr slik at du kan dusje. Hør på sykehuset eller apoteket. Lykke til med operasjonen
kitekatt Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Du får faktisk kjøpt en gjennomsiktig, vanntett bandasje for å ta over operasjonssår og utstyr slik at du kan dusje. Hør på sykehuset eller apoteket. Lykke til med operasjonen ← Får man? det skal jeg sjekek Er jo ikke sikkert jeg føler meg istand til det uansett, men det er greit å vite alternativene. Får dilla hvis jeg må gå en dag uten å dusje takk
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Drenene fjerner de vel allerede dagen etter så det er vel ikke noe problem? Jeg dusja ikke de første dagene da, men det var ikke lenge jeg gikk med den bandasjen før den ble bytta tror jeg...
Gjest Pet Skrevet 28. februar 2007 #12 Skrevet 28. februar 2007 Man kan da vaske håret uten å dusje? Med hånddusjen, f eks?
kitekatt Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Drenene fjerner de vel allerede dagen etter så det er vel ikke noe problem? Jeg dusja ikke de første dagene da, men det var ikke lenge jeg gikk med den bandasjen før den ble bytta tror jeg... ← hm...hvis man er veldig heldig kan man fjærne dren dagen etter, men vanlig er at man går med de i 4-5 dager, alt ettersom hvordan de fyller seg. Og jeg tror ikke man skal dusje de første dagene etter dre er tatt. Pet: nei det er neppe så enkelt, for da blir man nødt til å bøye seg frem eller tilbake, og det er visst ikke bra. Det ordner seg nok...det er en tid av livet mitt som vil være fæl, men det vil gå over og jeg får noe igjen for det: meg selv Nå skal jeg ikke kuppe tråden om tørrshampoo mer...var ikke meningen, men skal absolutt kjøpe det Bedre enn ingenting ihvertfall. Endret 28. februar 2007 av kitekatt
Shoegal Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Bumble&Bumble har et produkt som heter Hair Powder, som jeg synes funker bra.
Gjest Blanca Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 Bumble&Bumble har et produkt som heter Hair Powder, som jeg synes funker bra. ← Men det er farget, er det ikke? Litt skeptisk til det, vil ikke ha sort farge som begynner å renne eller smitte av.
Gjest itla Skrevet 28. februar 2007 #16 Skrevet 28. februar 2007 Denne tørrshampoen fra Batiste skal, ifølge mine engelske blader, være veldig god (sammenlignet med blant annet Lee Stafford sin, som jeg også har testet selv og syntes var grusom). Ikke å få kjøpt i Norge, tror jeg, men £2 er jo ikke avskrekkende...
Shoegal Skrevet 28. februar 2007 #17 Skrevet 28. februar 2007 Men det er farget, er det ikke? Litt skeptisk til det, vil ikke ha sort farge som begynner å renne eller smitte av. ← Jo, forsåvidt. Vet ikke hvordan den er til dem med veldig mørkt hår. Selv bruker jeg den som heter White, men jeg er ganske lys, så det synes ikke i mitt hår. Antar derimot at akkurat den vil synes godt på mørkere hår, men tror uansett ikke at det er noe fare for at produktet renner eller smitter av, selv ikke de mørke utgavene. (Men du får ingen garanti! )
Kvist Skrevet 1. mars 2007 #19 Skrevet 1. mars 2007 Jeg gikk til frisøren og fikk vasket håret når jeg var operert i magen. Funka dårlig de derre dusje-bandasjene syns jeg, og å bøye seg var uaktuellt. Men å leve seg bakover mot en frisørvask var slett ikke ille Slapp at det strakk i sårene ved at jeg hadde armene over hodet særlig lenge også. Resten av kroppen ble vasket foran vasken.
Gjest Blanca Skrevet 1. mars 2007 #20 Skrevet 1. mars 2007 Denne tørrshampoen fra Batiste skal, ifølge mine engelske blader, være veldig god (sammenlignet med blant annet Lee Stafford sin, som jeg også har testet selv og syntes var grusom). Ikke å få kjøpt i Norge, tror jeg, men £2 er jo ikke avskrekkende... ← Takk for svar og link. Kommer nok til å bestille denne Jo, forsåvidt. Vet ikke hvordan den er til dem med veldig mørkt hår. Selv bruker jeg den som heter White, men jeg er ganske lys, så det synes ikke i mitt hår. Antar derimot at akkurat den vil synes godt på mørkere hår, men tror uansett ikke at det er noe fare for at produktet renner eller smitter av, selv ikke de mørke utgavene. (Men du får ingen garanti! ) ← Takk Jeg tror jeg prøver denne fra Batiste, men skal skrive opp Bumble&Bumble bak øret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå