Cuba Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 For en stund siden (før jul) farget jeg håret. Sånn pakke med farge og striper! Nå har det kommet en del ettervekst så kjøpte ny pakke i dag. Men så tenker jeg litt på om det ikke er så bra kanskje? Farge og stripe alt håret på nytt? Men blir vel litt vanskelig å få til det oppå toppen bare? Hva hadde det gjort/gjør dere?
Rexina Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Spørs veldig hva slags hårfarge du har og hva slags farge du har farga håret til. Jeg farga det også for en stund siden, med samme hårfarge, og har fått ettervekst. Fargen på ettervekset er bare et par nyanser mørkere enn hårfargen da, så når det gror mere ut, tror jeg bare at jeg kjøper en highlighter kit, og farger i etterveksten bare. Er det stort skille på etterveksten, så må du nok farge innerst og ta striper innerst. Hvis du ikke skal farge håret lysere, så er det ikke noe stress å farge alt på nytt, men hvis det må blekes, så kan det bli veldig ujevnt pga. fargeforskjeller.
Cuba Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2007 Det er akkurat samme farge jeg brukte forrige gang.. Tenkte kanskje jeg skulle vente litt.. Er så redd for å ødelegge håret :s
gizmoo Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Det pleier å stå i bruksanvisningen til fargen hvordan man farger ettervekst. Hvis ikke fargen har gått ut i resten av håret er det lurt å ta kun etterveksten.... Håret blir jo veldig slitt av å farge. Men vær forsiktig: Det nye håret som vokser ut tar til seg mer farge, så det kan være lurt å ha den i kortere enn vanlig. Jeg pleier ofte å farge hele håret på nytt, men det er fordi fargen mister sin glans så fort i min hårtype (tørt/krøllete)...
Catzy Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Når jeg farger håret hos frisøren, så pleier hun å ta i etterveksten først, og lar det sitte en stund. Så, ca 5-10 min før det har satt seg ferdig, pleier hun å gre ut i resten av håret. Mener det er flere av butikk-fargene som har tilsvarende fremgangsmåte. Kan du få noen til å hjelpe deg? Ellers har jeg pleid å kline på med fingrene på ettervekst, i hvertfall det som er fra midten av hodet og framover. Det som var i bakhodet pleide jeg å ta lagvis. Det hjelper i så fall å ha nok speil til å se bakhodet ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå