Gjest gotmyselfanuzi Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Ibsen sa: Å være seg selv, er: å døde seg selv. Er dere enig?
Gjest Sotsnipe Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Jeg tror heller det er omvendt. Om man hele tiden prøver å være noe annet enn det man er så mister man seg selv.
Gjest gotmyselfanuzi Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Ok, la meg gjøre det litt enklere for deg. Å være seg selv, er: å glemme seg selv. Fortsatt ikke enig?
Gjest mata Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 "Å være seg selv er å døde seg selv" Det er soleklart at hvis du skal være deg selv må du ikke bli en kopi av f.eks. dine foreldre eller ett idol eller din bestevenninne, eller la deg påvirke i for stor grad av andres meninger eller av det du er oppdratt til å tro. På den måten kan man være enig i at man må avlive noen myter man har trodd på som er blitt en del av en selv.? Det skjer i puberteten for de fleste, men noen får en aha-opplevelse når alle rundt dem er blitt såkalte voksne og må ta ett nytt oppgjør og tenke over om man har falt tilbake i rekkene igjen...
Gjest gotmyselfanuzi Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Mata, jeg trodde PM var vår greie jeg. (:
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Og jeg som trodde dette var den eneste lærdommen man satt igjen med etter et hav av realityserier; at "det er viktig å være seg selv". Om de lyktes blir vel en annen sak. Men støtter dem nå i deres gode intensjoner likevel.
Gjest mata Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Ja, men da var du her under et helt annet nick din dust som må avsløre hvem jeg krangler med på pm... !! For nå tror alle at det er deg, mens han som skriver pm til meg, kanskje tror at jeg skriver pm med alle menn her inne på kg.
Gjest Gjest 1 Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Ok, la meg gjøre det litt enklere for deg. Å være seg selv, er: å glemme seg selv. Fortsatt ikke enig? ← Ok, så hvis det er det Ibsen og du legger til grunn for tolkning av hva det vil si å være seg selv... Da betyr det at skuespillere ligger tynt an: de spiller og lever seg inn i andre hele tiden. Noen mener at denne yrkesgruppen ikke har noen selv-kjerne (som i Peer Gynt).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå