Gå til innhold

Har katt, ønsker en til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig hannkattunge på 6 mndr, som nettopp er kastrert. Vi ønsker oss så gjerne en katt til som selskap til vår kjære pus :klem:

Jeg har tenkt på en hannkatt på noenlunde samme alder, og evt kastrere den også. Det er vel det beste med samme kjønn..? Er usikker på dette med alder også, om det er bedre å få en kattunge?

Er litt spent på hvordan pus vil reagere. Noen som har erfaringer med dette? Vurderer ihvertfall å avtale med forrige eier at jeg kan levere den nye katten tilbake om ikke kjemien stemmer mellom dem... :tommelsmil:

Tar i mot gode råd med stor takk :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min eldste katt var nesten tre år fikk jeg en kattunge til. Den var ca 3 mnd. Det var mye fram og tilbake om jeg skulle ha en til pga den eldste er xtremt bortskjemt. De første 4 dagene var det mye fresing fra den eldste så slettes ikke var begeistret som en konkurent. Men jeg fikk beskjed at det er for og sette den lille på plass og vise rangordningen. Siden din er så liten vil jeg tro det går bra. Du må nok regne med litt fresing og slåssing i starten. Dette for og vise hvem som er lederen. Jeg har ingen erfaring med hannkatter. Erfarte at den yngste flere ganger prøvde og hevde seg overfor den eldste med og gjøre seg veeldig stor og hoppe på henne. Vennskapet fikk et gjennombrudd da en lille gikk bort til den andre og gned seg inntil og la seg ved siden av. Nå er de verdens beste venner og leker som bare det. Jeg har sterilisert begge kattene mine.

Hvis du skal ha en til nå så må du nok gi de en sjangs til og bli kjent før du gir opp. Det kan se veldig brutalt ut av og til i starten men jeg fikk streng beskjed om og ikke gripe inn for dette må de finne ut av selv. Fordelen er hvis du har to kattunger på omtrent samme alder. Lykke til med valget ditt :sexy:

Skrevet

Min erfaring er at det går greiest med to katter av motsatt kjønn, men over tid vil de fleste kattre godta hverandre uansett. Og så lenge begge kattene er under året gamle vil man ikke oppleve like mye rivalisering uansett. Sier som personen over at du må gi det tid, det kan ta flere uker/måender før to katter godtar hverandre, så ikke gi opp for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...