Gå til innhold

Eks

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bare meg_*
Skrevet

Lurer bare på hva andre har si om dette egentlig.

Jeg har en eks, vi var sammen da vi gikk på folkehøgskole sammen i fjor, han slo opp i sommer. Jeg ble ganske lei meg såklart, men kommet fram til at han egentlig ikke er noe å samle på (var "litt utro" en gang i fylla og ) og at det var like greit. Men jeg er veldig glad i ham og bryr meg veldig om ham for det.

Vi ses aldri siden vi bor langt fra hverandre, men snakkes litt over telefon og nå de siste par månedene ganske ofte tatt i betrakning. Vi snakker om hvordan vi har det og hva som skjer i livene våres. Snakker om å gjerne besøke hverandre eller reiste på besøk til folkehøgskole vi gikk på. Veldig vennskapelig egentlig, nesten som om vi ikke har vært sammen. Det er som regel han som ringer, for å ha noen å snakke med og høre hvordan jeg har det. Selv har jeg sendt en melding ny og ne ala "god jul" og "gratulerer med dagen".

Har vel selv ringt en gang (slått opp med kjæreste, trengte noen å snakke med og venninnene mine var opptatt :P), men til vanlig vil jeg ikke ta kontakt. Hvorfor? Fordi han har ny kjæreste og vil ikke være en masete eks. Selv sier han at jeg ikke er det, og så lenge han selv tar kontakt regner jeg med at det er greit. Eller hva syntes dere? Er det feil av oss å ha kontakt?

Så er det også det at han ikke helt vil være sammen med denne kjærsten :roll: Hun er 16år (han er 20) og en av elevene hans i en fritidsgruppe han instruerer. Hun flørta en stund på blink, meldinger osv før de ble sammen. Før de ble sammen ble hun omtalt som en av de "irriterende småjenter som henger etter meg" og etter de ble sammen har han ikke akkurat vært så entusiastisk. Han syntes hun er for ung, sier han ikke ser noen fremtid med henne og at han bare er sammen med henne for å ha noen å være nær. Sier hele tiden han skal slå opp, men tør ikke helt. I helga rota han dessuten med en annen jente i fylla.

Jeg syntes han er skikkelig drittsekk som er sånn. Han lurer jo henne rett og slett ved å late som han vil være sammen med henne når han ikke vil det. Dette har jeg sagt til ham og også at det er litt rart at han snakker meg med om dette og ikke henne. Samtidig forstår jeg ham litt og kan sette meg inn i hans situasjon og vil jo ikke bare kjefte. Prøver å gi litt råd, men det er ikke så lett. Dessuten føler jeg det blir litt feil av meg å si til ham at han skal slå opp med dama si når jeg er eksen hans. Også syntes jeg veldig synd på dama hans, nesten så jeg kunne ønsker jeg kunne fortelle henne hva han har sagt.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men bare skrive det og kanskje høre om noen har noe å si?

Noen tips for ham hvordan slå opp kanskje? Det virker på meg som at hun er veldig forelska, og han vil ikke såre henne. Men han sårer jo mer ved å være sånn han er nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er VIRKELIG ikke tid problem. Dra nesa di til deg du. Eneste du venter på er at han skal si at DU er mye bedre enn hu.

:forvirret:

Skrevet

Må det være mitt problem for at jeg skal bry meg da? :overrasket:

Angående om at jeg håper på å bli sammen igjen hvis det er det du mener. Nei, jeg vil at han skal ha det bra; være med ei jente han kan ha det bra sammen med og det er ikke meg ;) Syntes han kan slutte å tulle med denne jenta og finne seg ei han trives med. Er det så dum tanke?

Skrevet

Men du har jo strengt tatt ikke noe med det... Det er noe han får ordne opp i selv. Og det regner jeg med at du sier til han - samt at du er klar på at du ikke gidder å være klageveggen hans. Hvis du ikke syns det er kjekt, da...

Skrevet

Jeg sier til ham at han må "være litt mann og ordne opp" ja.

Jeg har ikke noe i mot å snakke med folk; o hvordan de har det og jeg har det. Noen kaller det å være klagemur, men syntes bare det er koselig, både å snakke med venner og fremmende. Så det er ikke noe problem.

Men er det det folk flest syntes? At når folk som snakker til deg om problemene sine bare klager og er irriterende. Og at jeg bare er en klagemur? Syntes det er litt synd at folk har den oppfatningen egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...