Gå til innhold

Farge på vinduslister

Power

Anbefalte innlegg

Vi skal male våre trehvite vinduslister, men jeg er veldig usikker på hvilken farge vi bør velge. Selve vinduet og vinduskarmene er hvitlakkerte fra fabrikken (H-vindu), mens veggene er enten cappucinofarget eller lys beige. Bør vi male vinduslistene i samme farge som vinduskarmen, eller blir det penere med en kontrastfarge som matcher de beige tonene på veggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville malt listene i samme farge som vinduet. Synes de hører til vinduene og derfor bør ha lik farge. Bare spør vindusleverandøren om hvilken fargekode og hvilken glans som er brukt slik at det blir likt.

Alternativt kan hele vinduet og listene males i en kontrastfarge, men det er jo litt synd å male nye(?) vinduer. Dessuten er jo hvitt en grei bakgrunnsfarge dersom du skal ha gardiner.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at hvitt høres veldig OK ut.

Men jeg klarer ikke å dy meg fra å anbefale en farge som vi er så fornøyd med, til ALLE som skal male noe.

Bambus heter den,en råfin dempet grønnfarge, som passer veldig godt til alle varme farger med jord eller gult i seg, og er kjempekul med de moderne lillafargene!

Vi malte entreen vår, og er kjempefornøyd.

Må sees!

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også helt lyse grønnfarger er nydelige. Me kanskje ikke til vinduslistene... Har nettopp kjøpt en grønnfarge til soverommet som heter "Hanoi Evening", og tror det kommer til å bli kjempestilig! I den forrige leiligheten vår malte vi entreen i en lignende farge, og det ble iallefall veldig bra. Du blir skikkelig glad av slike farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...