Leo Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 I årenes løp har jeg klødd meg i hodet noen ganger når jeg har oppdaget at det fra tid til annen har vært vått i hundesengen. Jeg har hele tiden antatt at det har vært tiss og vasket "sengetøyet" hans. Jeg har også fått ham undersøkt hos veterinær med tanke på urinveisinfeksjoner, prostataproblemer etc., men ingen finner noe galt. Det har heller ikke skjedd ofte. Kanskje 2 - 3 ganger i året og det har ikke noe med alderen å gjøre, for det har vært slik fra han var valp. I dag har jeg imidlertid for første gang sett hva som skjer; hunden ligger på ryggen og sover dypt og da tisser han rett og slett på seg! Han våknet ikke selv, men da jeg vekket ham følte han seg tydelig utilpass. Tissing er selvfølgelig strengt forbudt andre steder enn utendørs og han forsto nok delvis hva som hadde skjedd. Jeg var selvfølgelig ikke sint på ham på noen som helst måte, for dette kunne han åpenbart ingenting for, men han er en renslig liten fyr og ville helt klart ikke ligge der mer. Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd eller opplever det samme. Veterinæren hadde nemlig aldri hørt om det, men mennesker kan jo også tisse på seg i søvne hvis de sover dypt nok. Det hender jo også temmelig ofte at hundeeiere opplever ting som vitenskapen ikke har registrert . Jeg regner heller ikke med at det er noe å gjøre med det. Han er jo ute og tisser før han legger seg og er altså ikke syk på noen måte. Jeg er bare rett og slett nysgjerrig på "fenomenet".
monikabrx Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 det høres ut som om han drømmer... kansje han drømmer att han tisser, og att han derfor skvetter litt. man vet jo selv hvor virkelig drømmer kan være.
Gjest Coca Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Jeg er ikke sikker på hva som skjer selv, men når min hund ligger og sover på ryggen med bena i været tolker jeg det slik at han sover dypt og er fullstendig avslappet. Kanskje drømmer han litt også. Dersom han samtidig har litt i blæra kan det rett og slett være slik at han ikke holder igjen, nettopp fordi han er så fullstendig avslappet. Ikke noe galt altså, men fordi alle muskler slapper fullstendig av under søvnen. Når hunden, som er et rovdyr, slapper så fullstendig av tolker jeg det slik at den føler seg helt trygg på omgivelsene. Noe som igjen tyder på at han har en god eier. På samme måten er det når en hest ligger og sover. Den føler seg helt trygg. Eller en katt som ligger på rygg og lar seg klø på magen. Et sted som er kattens svakeste punkt, og som den normalt ville beskytte med klør og tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå