Gå til innhold

Playstation 3 pris?

momo

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet ca hva slags pris det kommer til og være for playstation 3 når denne kommer ut. Ser at det går an og forhåndsbestille den en del steder nå, men hadde vært fint og vite pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Fant det ut selv nå og.

Da blir nok ikke den kjøpt med det første, syntes det var litt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er en stor sum penger. Men, man får med en fullkapabel BlueRay-spiller, og de fleste som har forhåndsbestillinger nå gir med tre til fire spill pluss ledning til håndkontroll. Så sånn sett blir det litt "billigere".

Det er også verd å ha i bakhodet at Sony gir deg også gratis bruk av nettservicen deres, noe som du på feks Xbox må betale for.

Hvis man husker etter litt, så var ikke PS2 spesielt billig da den kom, heller. Derfor tror jeg mye på at det kommer til å bli som med den sånn prismessig; klarer du å vente et halvt år, så har den sikkert falt mye i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte og, at kan vi vente 1/2 til 1 år, så får vi den mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig masse tilbud og slikt nå da.. Elkjøpe har vel en fire forskjellige tilbud med spill, kontrollere og slikt. Spaceworld har vel også noen slike pakker. Og EB Games har et innbytte tilbud hvis du har ps2 fra før av.. Et ganske bra et om jeg så får lov til og reklamere for kjeden jeg jobber i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig masse tilbud og slikt nå da..  Elkjøpe har vel en fire forskjellige tilbud med spill, kontrollere og slikt. Spaceworld har vel også noen slike pakker. Og EB Games har et innbytte tilbud hvis du har ps2 fra før av.. Et ganske bra et om jeg så får lov til og reklamere for kjeden jeg jobber i :P

Jobber du på EB Games? Håper du er litt mer service-innstilt enn de som jobber på Byporten, jeg boikotter den butikken fordi noen av de som jobber der er så lite interessert i kunder og bare vil snakke med kompisene sine i stedet for å ekspedere kunder i kassa :sjenert: Det har skjedd HVER gang jeg er der.. Dessuten synes jeg det er tåpelig at kjeden setter ut spill de ikke har. Ingen andre butikker reklamerer med varer de ikke har?

Måtte bare få det ut! :) Du har sikkert en kul jobb! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du på EB Games? Håper du er litt mer service-innstilt enn de som jobber på Byporten, jeg boikotter den butikken fordi noen av de som jobber der er så lite interessert i kunder og bare vil snakke med kompisene sine i stedet for å ekspedere kunder i kassa  :sjenert: Det har skjedd HVER gang jeg er der.. Dessuten synes jeg det er tåpelig at kjeden setter ut spill de ikke har. Ingen andre butikker reklamerer med varer de ikke har?

Måtte bare få det ut! :) Du har sikkert en kul jobb! ;)

Haha, byporten folka kan være litt mer opptatt av andre ting ja. Men de har vel bare spill som ikke er inne på reklame plassen, ikke i butikken? Vi får (dessverre) betalt for og ha reklamen der. Verre for meg som ikke har reklame vindu i butikken og må ha de i nærheten i vanlige spill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Noen som aner hva PS3 kommer til å koste nærmere jul? Hørte noe om at den sannsynligvis kom til å synke i pris...?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullversjonen som fortsatt finnes med 60GB harddisk kommer fortsatt til å koste rundt kr.6000-6500. Men det ble for en ukes tid siden sluppet en ny versjon med 40GB harddisk som overtar for den andre og den koster rundt kr.4000-4500. Det er mange som kjører tilbud på denne nå til kr.3995 som muligens setter opp prisen litt til julehandelen så det kan lønne seg å kjøpe nå før julerushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei.. IKKE kjøpt den nye versjonen. Ikke fordi jeg vil at du skal bruke mere penger o.s.v. men rett og slett fordi, og det som skriver i parantes er det som er på den nåværende, 40gb (60gb), 2 usb porter (4 usb porter), ingen som helst mulighet for å spille ps2 spill (mulig hvis kobling mot internet).

Ja, den er kanskje 1000-2000 kr billigere, men for guds skyld gå heller på sibaa/eb games og kjøp den 60 gb versjonen for 5000-5500 kr. Det er så mye mer verdt. Dessuten er pakken man kjøper nå med to spill og en håndkontroll ekstra., og det er så mye mer verdt. I tilleg vil 60 gb versjonen etterhvert fjernes fra markedet.

Og nei, ps3 synker ikke prisen i europa. Siden vi ikke er et hovedmarked gjør de diverse andre ting som f.eks denne pakken som finnes nå med to spill og en kontroller, det var en trøst til europeere siden de sank prisen i både asia og amerika. Mest trolig vil det komme flere pakker, men da med 40 GB maskinen som frarådes veldig om du ikke vil ha et minimalt utvalg av spill (som det nå finnes til ps3).

Og forresten så er prisen for den nye 3999,-. Mulig noen setter opp, men flesteparten av butikker har den for denne prisen. EB Games er dritkjipe og setter alt mulig opp for å tjene penger, men ikke denne så tror 3999,- er ganske masse for den.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da, det var dyrt.. Ingen som vil anbefale den billigere versjonen altså...? Er ment som julegave dette, men syns 6000,- er i meste laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det var dyrt.. Ingen som vil anbefale den billigere versjonen altså...? Er ment som julegave dette, men syns 6000,- er i meste laget...

Den billige versjonen er sikkert grei den, men jeg ville nå heller lagt på en tusenlapp og faktisk fått en maskin som kan brukes til andre ting enn bare ps3 spill.. Og hva er forresten alderen på personen(e) som skal få maskinen? Er det snakk om barn under 14 er det lite bortsett fra bilspill eller sport.

Og som sagt, du finner fint den med 60 gb for 5000. Den nye dobbelt så dårlig koster 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kjøpt den store versjonen til ungene til jul, gav 5400,- og det inkluderte en ekstra trådløs håndkontroll og 2 spill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakken på EB Games virket ganske bra. Ungene er 15 og 17 år gamle. PS3-en kommer nok hovedsaklig til å bli brukt til spill og avspilling av dvd-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken EB Games har er samme som alle andre har bare så du vet det. Sony har pliktet alle til å selge den, men tror EB Games hittil er billigst. Men så lenge de er 15 og 17 så kan det gå og kjøpe den nye. Er bare det at det finnes ikke barnespill til ps3 enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke helt å forstå forskjellen mellom den nye og den dyre PS3-en. Hva er det den gamle kan så den nye ikke kan?

Går det an å spille PS2-spill på den gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle kjører spill til PS2 og PS1, har fire USB-kontakter og 20 GB mer hd. Med andre ord verd de ekstra kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...