Gå til innhold

Spenne skuldrer/nakke

Anbefalte innlegg

Gjest Vidvandre
Skrevet (endret)

Jeg er i følge fysioterpeuten min unormalt stiv i nakke/skuldre. Har tatt røntgen og funnet ut at jeg har bred nakkevirvel, så det hjelper ikke akkurat på. Føler ikke at jeg er så veldig spent til vanlig, er ganske avslappa av meg som person; men nå som det er så kaldt har jeg veldig lett for løfte skuldrene, så det kan også ha noe med det å gjøre. Det at jeg er så stiv i nakken gjør at nerver og blodåra ut til armene ligger i klem, så jeg får ikke blod ut i armene samt at det gjør vondt når jeg bruker dem over hodet og veldig aktivt. Så det har blitt et problem for meg.

Noen som har noe lignende å har litt tips om hva som kan gjøre det bedre? Får tips om å strekke musklene for å myke opp litt, og dusje meg med varmt vann på stedet. Noe annet jeg kan gjøre? Noe som kan hindre at jeg blir spent i skuldrene når jeg fryser? Prøver jo å kle på meg så jeg ikke fryser, men det hjelper ikke alltid det heller. Noen som har erfaring med varmeteppe lignende som man kan på ha skuldrene kanskje?

Takk for svar :)

Legge til at jeg går til fysioterapeut 1-2ganger i uka og får behandlig i form av massasje, akupunktur, varmeteppe og strøm. Men det går en del penger ut av en stakkars studentkonto til det så tips om hva som kan hjelpe som jeg kan gjøre selv tas hjertelig imot!

Endret av Vidvandre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...