Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort?

Nå ringte en venninne jeg ikke har sett på lenge og spurte om hun kunne komme hjem til meg etterpå. Hun bor ikke i samme by og hun sa at det var krise...

Det er dessverre alltid en eller annen krise fordi hun ruser seg på alt fra alkohol, piller til pulver osv. Hun er totalt ustabil enkelte ganger når hun er ruset. Humøret kan hoppe fra glede til aggresjon...

Hun sa at hun ikke skulle BLI her, men jeg sa at jeg har lovet å dra til foreldrene mine etterpå, men at jeg skulle ringe henne tilbake om en time...

Jeg skal ikke til foreldrene mine, det var bare en hvit løgn for jeg visste ikke hva jeg skulle si.

Hun er som vanlig hyggelig, men jeg vet ikke hva hun har ruset seg på nå og derfor er jeg ikke helt sikker på om jeg vil ha besøk av henne. Jeg kan ikke hjelpe henne og er klar over det, men jeg synes det er ekkelt å si nei...

Hun kjenner andre i byen, men hun er ikke så veldig populær fordi hun som sagt blir aggresiv uten forvarsel hvis hun har fått i seg "feil kombinasjon" av rusmidler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke latt henne bo hos meg, ihvertfall. Jeg blir utrygg og nervøs av rusa mennesker. Synes de er uberegnelige.

Skrevet

Har bestemt meg. Jeg sier at det ikke passer... men er hun masete og spør hva jeg skal hos foreldrene mine så vet jeg ikke hva jeg skal svare?? (har helt jernteppe...) :forvirret:

Jeg kan jo bare si at jeg ikke vil ha besøk av henne, men det har jeg ikke lyst til...

Problemet er ikke at hun er ruset på f.eks. noen øl, men at hun kan ha kombinert piller, pulver osv. og blir totalt uberegnelig...

Skrevet

Om noen av mine venner ruset seg på noe annet enn pot eller alkohol så hadde jeg kuttet dem ut. Det samme gjelder for et ekstremt høyt forbruk av pot og alkohol. Det har skjedd før og jeg kommer til å gjøre det igjen.

Tro meg, jeg er ikke den som snur ryggen til en person som ønsker hjelp til å kvitte seg med dette problemet. Men jeg nekter å være en person som kun er en utvei for mer rus...

Om du velger å ringe din venninne opp, spør hva hun trenger hjelp til. Spør om hun er ruset. Og om du velger å la henne komme på besøk (og hun er ruset), sjekk om det er noen venner du kan ha sammen med deg når hun er der.

Skrevet

Har hatt en sånn venninne selv.....Og jeg sa det rett ut til henne at så lenge hun holdt på sånn,så ville jeg ikke ha besøk av henne!Visste jo aldri hva hun ville finne på....

Men hun kom seg vekk fra det og idag er vi perlevenner :)

Jeg synes det er best så ting som det er....

Skrevet

Jeg ringte henne og når jeg sa det ikke passet i dag, ble hun sint og frekk...

Jeg trengte ikke gi noen grunn, for hun overhøvlet meg med kjeftbruk. Jeg la på røret ganske raskt.

Nå er jeg lettet for at jeg bare fikk høre det via telefonen og at hun ikke kommer hjem til meg etterpå...men er frustrert (men tar det ikke personlig)...

Hun er ikke dum. Hvis hun trenger økonomisk hjelp kan hun ringe foreldrene sine. Må hun bli avruset, vet hun hvor hun skal gå...

Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet

Fy fader for ei høne! Vær glad du er kvitt henne!

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville ringt henne på et tidspunkt du mente hun var edru/nykter og sagt til henne at du ikke er interessert i å få telefoner fra henne når hun er ruset. Bare si det som det er - at du foretrekker henne edru.

Neste gang hun da ringer i ruset tilstand er det bare å minne om forrige samtale og at du ikke vil snakke med henne/ta i mot henne i denne tilstanden.

Skrevet

Hun tar aldri telefonen hvis hun ikke er ruset...

Gjest Blondie65
Skrevet

Vel da er det i alle fall ingen grunn til å ta i mot henne i ruset tilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...