Gå til innhold

Endring i toalettvanene

Anbefalte innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Helt siden søndag kveld har jeg vært på do flere ganger enn det som er normalt for meg.

På søndagen var jeg på do 2 ganger, og selv om jeg hadde vært der disse gangene følte jeg fortsatt trang til å gå på do, men det ville ikke ha kommet noe, bare litt.

Og jeg var i tillegg på do på mandag også, men husker ikke om det var 2..

På et døgn nå har jeg vært do 3 ganger ca.

Jeg var på do natt til idag, og da var fargen mørk, men avføringen bløt.

Da jeg var på do tidligere idag, var den mer gul, og mer tynn på en måte.

Er dette normalt?

Skrevet

Noe du har spist? Eller så går det omgangssyke nå, men jeg vet ikke hvordan den arter seg.

Husk på at om du går på p-piller så virker ikke de før 7-14 dager etter siste dag med løs mage.

Gjest bente85
Skrevet

Nei, jeg vet ikke om det er maten.

I så fall holder det på lenge.

Spiste en fet saus på søndag, brun saus med fett i..

Skrevet

Her har det vært diarè til den store gullmedalje(kun diarè og ikke oppkast eller feber), gikk på apoteket og fikk immodium, bedrer ikke tilstanden seg etter to dager på den skal man kontakte legen fikk jeg beskjed om.

Gjest Gjest_bente85_*
Skrevet

Kan jeg bruke de tablettene for diare nå da?

Har vel vært på do for andre gang idag, siden jeg skrev dette.

Skrevet

Eg blir heilt forvirra når du berre skriver "å gå på do". For det er tydelig at du ikkje meinar alle gangane du går på do i løpet av ein dag (enten du tissar eller bæsjar). Du meinar tydeligvis det siste, og då må du skriva det! For det er langt frå mykje å gå på do 2-3 gangar om dagen - det er no eit minimum! Men å bæsja 2-3 gangar om dagen, det er mindre vanlig...

Gjest bente85
Skrevet
Eg blir heilt forvirra når du berre skriver "å gå på do". For det er tydelig at du ikkje meinar alle gangane du går på do i løpet av ein dag (enten du tissar eller bæsjar). Du meinar tydeligvis det siste, og då må du skriva det! For det er langt frå mykje å gå på do 2-3 gangar om dagen - det er no eit minimum! Men å bæsja 2-3 gangar om dagen, det er mindre vanlig...

Om du hadde lest alt, så du at det stod avføring i innlegget mitt, så da skjønner du vel.

Skrevet

At avføring var mørk trenger ikke være skummelt, fordi når du spiser et fettrikt måltid, skilles det ut mer gallestoff til å bryte ned fettet og det er dette (bilirubin) som gir avføring den fargen den har. Toalettvaner er forskjellig fra person til person så for noen trenger ikke 2-3 ganger pr dag å være uvanlig, men hos deg har dette skiftet og da er det greit å følge med, du har jo lagt merke til at noe har endret seg. Gå til legen du om det ikke bedrer seg eller går tilbake til normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...