kitekatt Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Jeg har hud med mye talgproduksjon (hvite og svarte prikker jeg hele tiden må klemme ut) rundt og på nese og på hake. Sjelden kviser. I tillegg har jeg fuktfattig hud som er litt som kreppapir i kinnene til tider. Litt tynn og linjer seg med masse fine linjer nedover fra ved nesa og under øyet liksom. Prøver å få bukt med urenhetene ved å bruke facial lotion fra MD Formulations i t-sone (brukte den i kinn før og, men selv om jeg kan få noen svarte prikker der, har jeg droppet det da jeg ikke vil gjøre huden i kinnene tørrere. Mern hva skal jeg velge av ansiktskrem? Burde jo hatt en for normal/ tørr hud til kinnene (ihvertfall en som ga godt med fukt) og egentlig en annen til nese og hake det blir jo kjempedyrt. Selv om jeg prøver å bli kvitt urenheter, MÅ jeg jo begynne å tenke på aldringstegn etc etc. Vil helst ikke ha masse linjer når jeg er 40. Hvordan kombinere dette her? Forslag til krem/ produkter? Liker MD, Decleor, Clarins, Darolys best av merker. Bruker SSC fra Dermalogica nå, er på tube 2, men jeg liker den ikke lenger. Føler at den lukter rart og at huden er mettet på den liksom. Derfor skal jeg kjøpe ny krem når den er brukt opp. Eksemlpel, skulle jeg brukt oljer fra evt. Decleor eller Clarinds. Burde jeg da brukt Ylang ylang (Decleor) eller Lotus (Clarins), eller gått på den for tørrere hud (neroli (Decleor)eller santal (Clarins) Endret 28. februar 2007 av kitekatt
Infinity Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Siden huden din er både uren og tørr, så tror jeg det er best å bestille en time til hudanalyse. Da slipper du forhåpentligvis unna mange bomkjøp.
kitekatt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2007 Siden huden din er både uren og tørr, så tror jeg det er best å bestille en time til hudanalyse. Da slipper du forhåpentligvis unna mange bomkjøp. ← Antagelig...den som bare hadde tid
kitekatt Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2007 dytter denne opp jeg...fortsatt i villrede her.
Gjest Deception Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Det lureste er (1) å ikke røyke (2) bruke solfaktor når du er i sola (3) få i deg nok vann og essensielle fettsyrer av type omega 3. Deretter er det selvsagt viktig å bruke riktige produkter, og holde seg unna aggressive renseprodukter.
kitekatt Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2007 Det lureste er (1) å ikke røyke (2) bruke solfaktor når du er i sola (3) få i deg nok vann og essensielle fettsyrer av type omega 3. Deretter er det selvsagt viktig å bruke riktige produkter, og holde seg unna aggressive renseprodukter. ← Jepp....men når jeg skal ha produkter....da er det stort sett kategorier som: normal hud, tørr hud, kombinasjonshud/fet hud. Hva skal jeg velge for? Har jo kombi/ fet på hake og nese, men ellers i ansiktet er huden rett og slett fuktfattig og litt tørr innimellom. Jeg kan ikke drive og kjøpe brgge deler i et produkt lenger, det blir for dyrt. 2 oljer osv holder jeg jo på med nå...
Gjest Deception Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Hva med å bruke et fuktighetsserum under kremen (for normal hud) på de tørre partiene? I tillegg til Facial Lotion burde det være bra. Jeg bruker forresten Facial Cream (samme greia, annen konsistens) på den tørre huden min, og det virker som om det gjør huden mer i stand til å ta opp fuktighet. I hvertfall blir jeg skrekkelig tørr i perioder hvor jeg har pause fra MD. Dessverre finnes det nok ikke en krem som funker mot alt. Jeg har selv tørr OG fuktfattig hud; kremer for tørr hud gir ikke nok fukt, og kremer for fuktfattig hud gir ikke nok fett. Jeg må ergo veksle og bruke serum, oljer osv.
kitekatt Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2007 Hva med å bruke et fuktighetsserum under kremen (for normal hud) på de tørre partiene? I tillegg til Facial Lotion burde det være bra. Jeg bruker forresten Facial Cream (samme greia, annen konsistens) på den tørre huden min, og det virker som om det gjør huden mer i stand til å ta opp fuktighet. I hvertfall blir jeg skrekkelig tørr i perioder hvor jeg har pause fra MD. Dessverre finnes det nok ikke en krem som funker mot alt. Jeg har selv tørr OG fuktfattig hud; kremer for tørr hud gir ikke nok fukt, og kremer for fuktfattig hud gir ikke nok fett. Jeg må ergo veksle og bruke serum, oljer osv. ← Ja det er noe slikt jeg har holdt på med, også har jeg også brukt oljer for det spesifikke problemet lokalt. men dte blir jo dyrt
Gjest Deception Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Jojobaolje og mandelolje er ikke spesielt dyrt, og kan hjelpe mot så mangt. Men ellers er det jo slik at selv om enkelte produkter er dyre i innkjøp, er det ikke nødvendigvis slik at de blir så dyre i bruk hvis du klarer å holde deg til dem, og bruke dem opp i stedet for å hoppe videre i letingen etter det perfekte produktet som sannsynligvis ikke finnes.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 Kan jeg spørre hva forskjellen på jojobaolje og mandelolje er..? De er sikkert til forskjellig hudtype, men hvem er til hva..?
Gjest Deception Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 Jojobaolje skal balansere huden, og er ikke så "fet" som mandelolje. Jojobaolje er bra for alle hudtyper, men spesielt for blandingshud og fetere hudtyper. Mandelolje gir fett og fuktighet til tørr hud, men jeg ville ikke brukt det på fete hudtyper.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 9. mars 2007 #12 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Takk for svar, Deception *ikke-kupp-tråden-lenger* Endret 9. mars 2007 av StineMa
kitekatt Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. mars 2007 (endret) i stedet for å hoppe videre i letingen etter det perfekte produktet som sannsynligvis ikke finnes. ← tatt på fersken, ja det er det jeg gjør...leter etter noe som er gunstig for hele ansiktet mitt slik at jeg kan gjøre det rimelig og enkelt Bruker gjerne noen kroner på å finne ut av det, men har ikke tenkt å fortsette slik Også er jeg utålmodig Takk for hjelp, skal gi jojoba en god sjangs Edit: leifr...skulle jo tro jeg hadde drukket hadde det enda bare vært så vel... Endret 9. mars 2007 av kitekatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå