Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har egentlig lett ganske lenge etter en litt mer "formell" bukse til de mer seriøse anledningene (særlig møte med nye arbeidsgivere/kunder..), men har problemer med å finne noe, enda man skulle tro slike bukser var klassiske og greie :forvirret: På Neste Stopp synes jeg de bare har "fikse" løsninger i form av nikkers-bein, for mye fløyel eller broderier, på HM, Vero Moda o.l synes jeg det er altfor mye polyester, på Oasis syntes jeg vel de hadde veldig lite utvalg, og endel andre steder synes jeg de bare har veldig bein-smale modeller... På Mexx hadde de ikke noe aktuelt sist jeg var innom, men det er vel et merke som kan være aktuelt å sjekke igjen.

Jeg har garantert ikke lett over alt, og det er et par måneder siden jeg har vært inne i en klesbutikk. Jeg ønsker meg en bukse som er enten sort eller nesten sort (mørk grå, gråbrun, gråblåsvart e.l, evt gjerne med diskrete striper), og jeg vil ha den i naturmaterialer, i hvert fall ikke rein polyester og andre harde klamme ting. Jeg liker vel at det ikke er FOR streit og kjerringformet, men er snart 30, så kan godt være _litt_ anstendig og kjedelig. Trenger ikke å være veldig formelt heller, da tenker jeg på at det ikke bør være press og børsmeglerstil, men fortsatt umiskjennelig dressaktig...

Heller littegrann vide enn ettersittende i beina. Er ganske slank. Prisnivå rundt 500+/-, men kan strekke meg til en tusenlapp eller så for den rette buksa.

Puh! Hvilke butikker bør jeg kikke innom? Håper på innspill så jeg ikke kaster bort neste Trondheims-tur på å lete på alle de feil stedene igjen....

Edit: Forresten ikke nødvendig med helt mørk bukse, jeg kom på at det går mot vår og sommer :)

Endret av liteteita
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant en knallfin sort en på Voice of Europe(tror jeg det var) for en måned siden, de hadde mye fine bukser. Husker ikke stoffet, men den er ikke klam.

Skrevet

Tiger Of Sweden sverger jeg til der :) Koster vel rundt 1000,- Kjempe fine! Men litt press er det på dem. Mario Conti har også noen fine dressbukser, men er dyrere igjen merer jeg å huske.

Skrevet

Sliter også med samme problemet. Har lett etter en dressbukse en god stund nå uten å lykkes... :forvirret:

Kunne også tenkt meg en med litt vide ben.

Skrevet

Takk for svar! Vet noen hvilke butikker som fører Tiger of Sweden i Trondheim?

Gjest gjesta
Skrevet

Oppdatering: Jeg fant meg bukse på Noa Noa; den var litt "gammeldags" vid, ca sort, i bomull og med diskrete striper. Veldig fin til meg, passe uformell, men likevel pen. Fin pris også, til å være den butikken. Jeg klarte riktignok å bruke pengene jeg "sparte", og vel så det, på andre ting i løpet av dagen... Kikket etter bukser på blant annet Carma og Retro også, men var skuffa over utvalget der.

Skrevet

Noen som vet hvor de fører Tiger i Oslo?

Skrevet
Noen som vet hvor de fører Tiger i Oslo?

På Tiger butikken nederst i Hegderhaugsveien (Rett ved Horgans og Kamikaze) (Gamle DKNY butikken). På Tiger på Steen & Strøm, Kilman på Paleet, på Tatler.....

Skrevet

Esprit har fine dressbukser, de er helt svarte. De sitter kjempefint, har fin fasong, holder lenge og er kjempe behagelige på. Super fornøyd jeg vertfall :klappe:

Skrevet

Jeg har kjøpt slike kjempefine bukser til 500 på Popin. Mexx har også mange fine, de er litt dyrere.

Skrevet

Hadde egentlig tenkt å starte en ny tråd, men jeg kan jo prøve å spørre her først ;)

Jeg er 165 høy og har veldig slanke ben og finner aldri noen dressbukser som passer! De er nesten alltid for lange (har ikke mulighet til å legge opp) eller så legger de seg som poser rundt bena mine.

Er det noen butikker i Oslo som har stilige, mørke dressbukser for oss lave med tynne ben og liten rumpe?:)

Skrevet
Hadde egentlig tenkt å starte en ny tråd, men jeg kan jo prøve å spørre her først ;)

Jeg er 165 høy og har veldig slanke ben og finner aldri noen dressbukser som passer! De er nesten alltid for lange (har ikke mulighet til å legge opp) eller så legger de seg som poser rundt bena mine.

Er det noen butikker i Oslo som har stilige, mørke dressbukser for oss lave med tynne ben og liten rumpe?:)

De fleste "finere" butikker legger opp for deg. Men det hender de gjør det på andre også. Spør dem!

Gjest Deception
Skrevet

Benetton har dressbukser i norsk størrelse 32, i hvertfall. Jeg har flere bukser derfra, og er ganske fornøyd. Det eneste er at de er veldig lange i beina, men å legge opp dressbukser klarer til og med jeg uten noen problemer.

Skrevet
Jeg har kjøpt slike kjempefine bukser til 500 på Popin. Mexx har også mange fine, de er litt dyrere.

Har vært og kjøpt meg en kjempefin en på Popin :)

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Man kan få kjøpt de nesten overalt i ulike prisklasser, med og uten press i buksen:

Esprit, Mexx, H&M, Sand, Match, Cubus, Kappahl, Morgan, Tatler, DKNY, Claire, Popin...så og si i alle jente- og kvinnebutikker. Handler du i en dyrere designbutikk gir de gjerne ekstraservice i form av at du betaler ekstra for at de sørger for å få den sydd opp eller ned for deg. I Oslo er ikke dette et problem men jeg er ikke kjent i Trondheim...men kanskje denne linken kan hjelpe?

http://www.idi.ntnu.no/~gotvasli/mv2003/side/shopping.htm

Endret av Gjest 1
Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Endret av Gjest 1
Skrevet

Bennetton har jeg ikke vært innom, dit skal jeg gå på mandag! Takk for tipset:)

Jeg er en stor kløne når det kommer til håndarbeid, men kanskje mamma gidder å legge opp buksen hvis jeg spør pent... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...