Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- kjøpte for første gang to stk av den type blomst. De sa der jeg kjøpte den at de skal kun settes i vann og trekk opp vannet, ikke vannes direkte. Men de tørker jo ut på 1 dag. Er det virkelig meningen at jeg skal måtte vanne dem hver dag- for da kommer de seg nemlig og er så fine..helt til neste dag..

- ser med gru fram til mitt barsel opphold på 3- 4 dager og de blomstene som venter på meg hjemme... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de henger med hodet etter 1 dag så må du vanne de hver dag....

Jeg vill ha plantet den i en større potte, få mer jord rundt som kan trekke vann.

Mange ganger når Hortensia kommer til butikk er de så store at potten de står i er full av røtter og da drikker de utrolig mye vann.

Vanligvis skal det holde å vanne de annen hver dag hvertfall!

Skrevet

Dypp den i ei bøtte vann (eller oppvaskkummen) om kvelden.

La den stå til det slutter å boble. La den renne godt av seg før du setter den tilbake på plass. Den kan godt dtå natta over i oppvaskkummen.

Gjenta når den begynner å henge.

Hortensia bruker MYE vann, så du må regne med å vanne annenhver dag.

Skrevet

Et tips om du ikke får vannet hver dag er å fylle en flaske med vann og sette den på hodet i jorda. Ettersom disse plantene drikker mye vann er det kanskje like greit å bruke en halvannenliters flaske. Ikke så pent, men fungerernok de dagene du er på sykehuset og føder, i hvert fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...